Att bara vara

Ja hörrni, här händer inte mycket.
Jag går runt och lyfter på saker. Påbörjar något sen blir jag trött och släpper det.
Tänker att det är tur att ni är vana vid det operfekta hos mig.
Tack och lov för pysselhörnan där jag kan sitta en stund då och då.



Jag har ställt dit en bild på mig och morfar.
Från en dag för länge sen.
En dag där han sa så mycket klokheter till mig som jag bar med 
mig när det sprack. För så är ju livet. Det spricker ju ibland.

Och mitt i allt så är jag glad över att jag inte är rädd för känslor.
Varken mina egna eller andras.
Det är viktigt att låta det komma fram. Svårt att gå vidare annars.

Bloggen är inte så munter för tillfället.
Jag uppdaterar ändå, för att göra något, för att komma igång.

Hoppas att ni har det fint.
Har varit runt hos en del av er och njutit av era bilder och texter från julen.
Det har varit härligt att se.

Kram Hannis




25 kommentarer:

Ewa`s Galleri sa...

Vilken fin bild på dig och din morfar,härligt att minnas massor av ljusa glada minnen
Ha en riktigt skön helg
Spännande att få se vad du ska göra med lampskärmarna

Svart, vitt & rött sa...

En stor förlust när man mister någon man håller av! Du kommer igen sedan och minnena av din morfar bär du med dig. Pyssel hade varit bra för mig också i det läget... Ha det så gott det går!

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

KRAM från mig! tänker på dig!

Monica

Nyanser av vitt sa...

En mycket vacker bild Hannis.
Sköt om dig.
Kram Agneta

Nillis sa...

Vilken fin bild på dig och din morfar. Jag förstår att ni stod väldigt nära varandra. Fina bilder och fint text, som alltid. Mysigt att tassa in hos dig, kramis

Ett Vitare Hem sa...

Åh det är så smärtsamt att förlora nån man älskar, du finns i mina tankar!
Kram/Lena

Tina sa...

Så vackert och klokt du skriver...

kram o sköt om dig!

Bara Sara sa...

Att ha sin morfar bredvid sig på väg till altaret visar ju verkligen hur nära ni stod varann. Kan extra förstå din sorg. Kram Sara

Anna S sa...

Det låter klokt att ta en stund i taget. Så blir jag också ibland, att man gör ingenting fastän saker har flyttat runt.
Att du inte är rädd för känslor är ett stort plus. Tror som du att det måste ut, på ett sätt eller annat.

Så fint din morfar följer dej till altaret. Och du var en fin brud!

Ta väl hand om dej, kramar!

Edith och jag sa...

Tror att du gör helt rätt i att bara vara just nu. Och visst är det skönt att få pyssla lite när tankar och känslor ibland är stora och svåra. Åtminstone fungerar det så för mig att tankar antingen lugnar sig eller klarnar när händerna får skapa och jag tror nästan att det är så för dig också.
Kram Maria

Anci sa...

Men du, man får ta det lugnt, göra ingenting och sörja. Ibland är det bara så...

Stor kram till dig !
Anci

Åse sa...

Vilken fin bild. En dag i sänder ta hand om dig . Kram

Ellinor sa...

Skönt att bara vara. Att hämta kraften i lugnet som kommer i en själv. Bra att ha bilder på den man saknar tror jag. Minnena ger närhet.
Kram till dig!
Ellinor

Kia sa...

Beklagar din morfar Hannis. Ni kommer träffas igen och i minnet är han alltid med. Jag kommer sakna min morfar när jag gifter mig för jag hade verkligen velat dansa med honom på min bröllopsdag! Han hade sina speciella stegkombinationer som man aldrig var beredd på även om man visste de skulle komma. Han var en 5 åring livet ut med bus i ögonen precis som N. De hade nog gillat varandra! : )
Jag hoppas du har haft en bra jul trots allt!

Kram Kia

Le petit jardin sa...

Vilket fint minne som du alltid kommer att bära med dig..det är det som gör det lättare med tiden.

Jag får passa på att önska dig ett gott Nytt År och ta en dag i sänder, det blir lättare och ljusare snart

kram kajsa

Tina sa...

Den chansen eller kanske jag ska skriva risken, är nog överhängande efter midnatt. Får kolla om jag vågar släppa kameran till någon då, hehe!!
Bästa nya året till dig och hoppas du får ett fint slut trots omständigheterna!

puss o kram/Tina

Nyanser av vitt sa...

Tack Hannis. Ha en mysig dag med inspirerande pyssel.
Sköt om dig
Kram Agneta

Elna sa...

Jag önskar dig ett riktigt Gott Nytt År så ses vi igen 2013.

Kramen

Lily sa...

Låt det ta den tid det tar..var rädd om dig.
Fin bild på dig och din morfar, ett fint minne.
Gott Nytt År om vi inte hörs innan.
Många varma kramar Lily

Huset nummer tio sa...

En sådan vacker bild och så härligt med ett sådant minne ord som värmer klokheter som bara ens farföräldrar känner till.

Som vanligt väcker dina ord och bilder känslor hos mig och för det vill jag säga tack.

Ta hand om dig och sluta aldrig vara du.
Kram
Annie

Fröken Grön sa...

Det där med att bara vara är ofta det allra bästa man kan göra. Tror minsann jag ska ha det som nyårslöfte inför 2013.
Hoppas du får ett gott slut trots allt som hänt, och att du får en fin nyårsafton!
Kram på dig!
/Anna-Karin

Industri house sa...

hej fina hannis! Jag beklagar sorgen..och förstår att saknaden är stor efter din morfar..Så fin bilden var på er. Tack för fina ord du skrev till mig, jag mår inte så speciellt bra för tillfället,mkt jobbig yrsel och andningsproblem efter cancern, men jag kan säga att jag saknat er fina bloggvänner:) Tänker på dig, ha det så gott! GOTT NYTT ÅR!kram jessica:)

Hanna sa...

Sorg måste få ta tid.
Stor kram till dig!
Ett gott nytt år!
Önskar jag dig
Kram
Hanna

LissenTo sa...

Bättre att ha och visa känslor. Så fin bilden är på dej och din morfar.

Ja ibland spricker livet.

Men snart nytt år, vi får hoppas på många fina stunder då.

Kram Lissen

Mamma C sa...

Det är skönt att bara få vara ibland.
Kram Mamma C