Adventsmorgon

Morgonbilder i det där ljuset som jag tycker är mysigt.
Med det lilla adventspynt som är här hemma drack jag morgonkaffe i tystnad.
Stunder av tystnad har blivit ett viktigt tema i mitt liv.
Kanske på grund av ljudnivån på mitt jobb.


Gårdagens bröllop blev bra, så jäkla bra.
Alla känslor, deras kärlek och deras familjers kärlek.
Bilder kommer när bruden har godkänt det.

Nu ska jag hämta hem min fyrbenta pälsboll.
Sen blir det kalas, för en liten kille som fyller fyra år och äger sin fasters hjärta.
Igår när jag ringde och grattade honom så pratade vi om att dom kommer till oss
idag, då säger han: Jag kommer snart! och lägger ifrån sig luren, jag väntar o väntar
och helt plötsligt tar min bror luren och säger: Han menar att han kommer imorgon...
Så kan det bli när man snackar med en fyraåring=))

Hörrni, njut av dagen!
Kram Hannis

19 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Mysigt med kalas idag, fint och fylla år på advent. Vi grattade en släkting igår, det blir alltid extra mysigt med alla ljusen.
Önskar dig en härlig advent
Kramar
AnnaMaria

Ljuva Magnolia sa...

Åh så kul med blöllop, och mysigt med kalas :)

Ha en fin första advent!
Kram Catta

Mina drömmars hus sa...

Tystnad är verkligen något att njuta av. Så vackra bilder, dom talar för sig själva.
Ha det fint idag, med kalas och allt.
Kram
AC

Svart, vitt & rött sa...

Jag känner likadant... tystnad är härligt emellanåt, speciellt om det är ont om den varan på arbetet :-) Härliga adventsbilder... snyggt jobbat som vanligt! Ha det riktigt gott idag!

Johanna Stålros sa...

Hihi underbara unge;) Kan tro att det blev ett magiskt bröllop, ser fram emot dina vackra bilder. Adventskram

Nilla Nyfiken sa...

Härligt med lugn morgon och tända ljus. Ljusstaken var fin! Härligt att det fick bra igår, hoppas man får en tjuvkik så småningom.
Skön advent , kram!
Pernilla

Tina sa...

Dessa goa fyraåringar, lille R låter likadan. Det värmer så i hjärtat att få ta del av de små i släkten!
Jag har också tänkt att pröva och knappa ett hjärtan. Får se om allt snor och hosta tillåter..

Adventskram

Nillis sa...

Låter som en mysig morgon :-) Krama din pälsboll från mig och hoppas att ni får en härlig advent, kramis

Vit dröm sa...

Underbara ungar :)
Ha en mysig dag!
Kramar Anna

Fröken Grön sa...

Tystnad är verkligen en bristvara i vår virriga värld. Förstår att du njuter av ögonblicket.
Adventskram till dig och de dina!
/Anna-Karin

Lily sa...

Barn är underbara :)

Jag uppskattar också tystnaden..

Ska bli spännande att se dina bilder från bröllopet. Alla känslor, kärlek..Underbart <3

Ha en fin första adventssöndag
Kramar Lily

Anna S sa...

Hej Hannis, vilken härlig kille,fyraåringen. :-D Fick ett stort leende när jag läste. Barn är härliga.

Vackra bilder på ditt kök nu första Advent! Med snö ute ser allt så härligt ut.

Hoppas din dag blir fin. Säkerligen skönt att få hem Rolle med. :-)

Kramar Anna S

Rosa i huset i vitt sa...

Kikar in och önskar dig en härlig 1:a advent
kram Rosa

Hus Inspiration Inredning sa...

fin ljusstake!
visst är det härligt med tysta stunder!

Jag har läst på många bloggar att många vill komma igång med träningen och även jag behöver en rolig utmaning för att peppa mig själv att fortsätta träna. Jag kände att jag gärna vill dra igång något konkret och skulle jag lyckas peppa några av er också så är det en klar bonus. Så häng gärna på.
Nu börjar 5 veckors utmaning! Titta in på min blogg om du vill vara med:)

Kram

Mamma C sa...

Vilken härlig morgon du haft. Här har det inte varit tyst sedan i lördags förmiddag ;) Då kom våra barnbarn till oss, och har precis åkt henm nu. Så nu ska jag vila öronen en stund.
Kram Mamma C

Edith och jag sa...

Vilket skönt lugn dina bilder förmedlar. Vila sig från ljud måste man få göra ibland.
Kram Maria

Bara Sara sa...

Vila från ljud är underbart. Samma som att vila från TV och dator och telefon med det har jag ganska svårt för.. vackra bilder du bjuder på!!

millandante sa...

Va härligt att bröllopet blev lyckat, samt bilderna verkar det som:)

Finaste ljusstaken har du där...!

Varm adventskram du goa:)

Kia sa...

Jag gillar också lugnt och tyst hemma, de ggr man kan få det med 3 barn och djur hemma! : )

så kul med barn och hur de tänker och uttrycker sig!

Ha en toppen dag!
Kram Kia