Söndag

Tänk så snabbt dom där två dagarna går.
Två lediga dagar som man vill fylla med så mycket.
Luften gick ur mig helt, tog med mig hunden ut och bara gick istället.
Det har varit en vecka som kan beskrivas som upp och ner.
Väntan på ett besked för en i min närhet som kändes som att det skulle 
kunna bli ett väldigt svårt besked. Sömnlöshet och oro ledde det till förstås.
Så blev det ett bra besked som gjorde att jag sov ett dygn istället...

En ny bebis kom till världen efter att min älskade vän fått kämpa i tre dygn.
Ständiga samtal fram och tillbaka och tårar av glädje när någon som väntat 
väldigt länge på ett litet liv helt plötsligt hade ett liggandes på sitt bröst.
Inte att ta för givet, vilken gåva!!

Tårar av andra orsaker som delades med en gammal fin vän som gått 
bredvid mig i över 25 år. Då kan man dela sånt man inte delar annars.

Så har jag tejpat upp flera planscher, lagt på tyg på divanen i köket, 
lyssnat på musik och druckit kaffe. Tuggat nikotintuggummi och rensat. 
Så det blir en bättre vecka nästa vecka på den här bloggen=))
Med lite bilder på vad som händer.

Kram Hannis

15 kommentarer:

Svart, vitt & rött sa...

Sååå jobbigt att vänta på sådana besked! Jättejobbigt! Vilken lycka att det blev positivt!! Jag ser fram emot bilder som visar vad du har haft för dig! Ha en go söndagskväll!

Johanna Stålros sa...

Ojojoj förstår att du är helt slut- vilken känslomässig berg och dalbana......otroligt vacker bild, löven ser ut som de brinner.....Kram fina du!

Bara Sara sa...

När krafterna tryter tror jag på att fokusera på allt annat än blogg - precis som du gjort!
Bilden du visar är himla vacker, känns att det var tyst när det togs!
Kram Sara

Änglarnas hus sa...

Halloj goa Hannis!

Det finns inget som tar såå mycket energi som att oroa sig för nära och kära!
Jag är glad att allt gick bra med mor och bebis och att det var positivt svar på det ni väntade på!
Nu kan det bara bli en bättre vecka!!

Kram kram Sanne

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det har varit en känslomässig helg med andra ord...

Kram,
Regina

Johanna sa...

Vilken vacker bild... Vad jobbigt med oviss väntan, men så härligt att allt gick bra för båda vännerna! En nykommen bebis är verkligen ett mirakel:)

Hoppas du får en fin söndagskväll så ses vi på bloggen nästa vecka:)

Kram Johanna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Inte konstigt om du är trött, men allt blev bra till slut. Hoppas du fått en lugn söndag och att nästa vecka blir en lugn en.
Kramar
AnnaMaria

Nillis sa...

Låter som en jobbig men ändå bra helg, mysigt med en bebis! Ser fram emot bilderna som kommer, kramis Pernilla

Anna S sa...

Kan tänka mej hur upp och ner och upp igen det varit. Skönt att det gick bra med din väns bebis!
Låter som du verkligen varit på helspänn innan du sov i ett dygn. Det gör jag också (med jämna mellanrum). I bästa fall vaknar man lite mera hel.

Vacker höstbild du tagit!
Hoppas att din vecka blir bra och utan nya orosmoment. Kramar Anna S

Tina sa...

Den där berg o dalbanan kan ta musten ur en, lyckligtvis gick det bra för dina vänner!
Bra att du tuggar på, heja dig sötis!

kramen på sig damen

Edith och Jag sa...

Usch ja ibland är det kämpigt och tårar trillar men det låter som att det mesta slutade lyckligt ändå. Hoppas att veckan som kommer blir bra.
Kram Maria

Lantliv i Norregård sa...

Vilket galet vackert inläggg...
Både text & bild!

Kram Malin

Fröken Grön sa...

Låter verkligen som en känslomässig berg- och dalbana för dig den här veckan, min vän. Skönt att höra att åtminstone två av händelserna fått ett lyckligt slut.

Håller tummarna för att veckan som kommer blir harmonisk! Kram!

/Anna-Karin

Queen of Kammebornia sa...

Vad mycket som kan hända på en vecka! Stora kramar till dig!!!

Huset nummer tio sa...

Ja tänk vilka vändningar livet kan ta, och snabbt med.

Önskar dig en lugn start på den nya veckan och ser fram emot att få se alla dina projekt;
Kram
Annie