På museum

När man knallar runt på ett museum med ett par som ska gifta sig så händer 
det grejor. Jag ska vara deras fotograf och nu har dom bestämt att en del
av bilderna ska tas på museet! Det finns en del riktigt fina stora glasmontrar
med vackra saker där så jag skuttar jämfota över valet av den här platsen.


Sen ska det förstås bli alldeles fantastiskt att fota deras bröllop.
För kärleken, för att jag vet att det kommer att vara fint,  
för att jag ska vara med under hela tiden som bruden gör sig i ordning.

Jag älskar att fota bröllop även om pressen är stor och så klart nervositeten 
över att misslyckas. Man kan ju liksom inte säga: Kan vi göra om det här?
Men jag är taggad till tusen!

Hörrni, idag snöar det...
Blötsnö förvisso men jag hyser hopp om att det ska bli vitt och framför allt ljust!

Fina dagen till er/ Kram Hannis



16 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Så fantastiskt att få vara med och fota bröllop och fånga alla vackra ögonblick en sån speciell dag......Ja du ljuset det är verkligen efterlyst;) Kram

Kia sa...

Snö?? Nä, regn i massor men jag har faktiskt sett nån enstaka flinga som försöker trotsa regnet!

Vad kul att du ska fota! Har du fotat bröllop förut? Har för mig det.
Vi var å titta på gården vi ska gifta oss på igår. Fast vi skippa gå ner till bryggan där vigseln ska äga rum, vädret var inte så jätte spännande.
Håller på att funderar på just bröllopsfotograferingen. :)

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Anki sa...

Vad roligt, det där fixar du galant även om det är pirrigt!
Här är det nån sorts snö-regn storm, mindre nice...meen skogen väntar! Tur att "tokarna" inte bryr sig om vädret, Diesel är som en valp nu när det ligger lite snö:)

Sköt om dig hjärtat!
KRAM!

Nilla Nyfiken sa...

Wow, vad spännande! Annorlunda med ett museum som bakgrund men det kommer bli kanon! Lycka till o kram!

Pernilla

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så härligt! Men jag förstår att det kan kännas lite pirrigt! Lycka Till med fotandet
Kram
Marie

Mamma C sa...

Så jättekul och pirrigt på samma gång för dig. Här har det oxå blaskat en del nu på eftermiddagen.
Kram Mamma C

Tina sa...

Bröllop, det finns inget vackrare! Den dagen kommer att bli kanon med dig som fotar!

kram

Queen of Kammebornia sa...

Så fantastiskt fint det låter och jag är säker på att du klarar det galant! Kram!

Camilla/ Rufft och Sött sa...

Hoppas du bjuder på lite bilder sen, kul att få se! Lycka till, det blir säkert jättevackert med dig som fotograf!
Kramen från mig!

Nillis sa...

Vad roligt att få dela deras speciella dag. Blir säkert ljuvliga bilder, med dig bakom kameran. kramis

Huset nummer tio sa...

Åh lyckos de kära tu som får ha dig som fotograf;) Det kommer med all säkerhet bli alldeles fantastiskt.

Ha en ljuvlig dag
kram Annie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken ära och få vara bröllopsfotograf, smart och fråga dig, då blir det fina foton garanterat. Annorlunda och fin idé och ta foton på museum.
Kramar
AnnaMaria

Maria sa...

Skoj att fota bröllop, jag jar gjort det två gånger (är inte fotograf så det var vänner) och det var både nervöst men främst roligt!Låter särskilt kul att de ska vara i en sån annorlunda miljö, kommer bli skitfina bilder!! Lova att visa några på bloggen om du får :)

Kram och lycka till

ps Även snö i Skåne idag, men det lägger sig inte... ds

Edith och Jag sa...

Vilket fint uppdrag att få fota ett bröllop och i en så spännande miljö! Lycka till!
Kram Maria

millandante sa...

Det jobbet fixar du galant!! Gör bara som du brukar och det blir magiska bilder!
Vilken fin miljö de har valt:)

Kram du goa bröllopsfotograf

Monkan sa...

Heeej. Det blir långa pauser i mitt bloggande... Sen jag började plugga i augusti har jag haft typ ingen tid till pyssel och bloggande, liksom tvärt emot vad jag hade tänkt... Men nu så har jag i alla fall kollat ikapp allt jag missat sen sist jag kikade in här :) Och tittat på dina fina bilder, som dina vackra höstbilder, och blir sjukt sugen på att fota (ja det kliar ju i fotofingret sen fotomässan i helgen också).

Brudpar på museum, jag kan verkligen föreställa mig vilka fina bilder Du kan fixa där. Men är du galen människa? Gå upp kl 6 en ledig dag?! Ahaa, det är man kan fixa tid till pysslande och bloggande, ska se om jag kan förklara det för mitt morrontrötta jag :)