Morgon

Temat på fotoutmaningen den här gången är morgon.
Min absoluta favorittid när jag är ledig.
Jag ställer ofta klockan på 06, gör i ordning kaffe i min stora termosmugg,
tar med mig hunden och ger mig ut. På långpromenad med tystnaden som sällskap. 
Till och med staden är tyst vid den tiden på morgonen.
Två timmars promenad i stillhet, med hunden som springer fritt blir den perfekta
starten för mig. Är det något som behöver rensas från huvudet så görs det då
Väder spelar ingen roll då.
När inga måsten väntar så gör det ingenting om man blir dyngsur av regn.

Mjuk söndag till er.
För flera bidrag kolla in hos Edith & Jag

Kram Hannis





29 kommentarer:

Anci sa...

God morgon ! Jag väljer inte att gå upp tidigt, men vaknar ändå. Idag känner jag mig oinspirerad, men borde kanske göra som du. Gå ut och rensa mig från oviktiga tankar...

Kramar
Anci

Åse sa...

Härlig morgon tolkning ! Ha en fin söndag , kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Kaffe och gullig kompis, det var en bra start på dagen. Skönt och gå när det är så folktomt.
Kramar
AnnaMaria

Pia Gustafsson sa...

Fin morgonbild! Kraaam Pia

Fröken Grön sa...

Vilken underbar bild! Riktigt drömsk. Du får det att låta riktigt mysigt att gå upp klockan 6 när man egentligen är ledig och kan ligga och dra sig. Fast om jag kommer prova på det vete katten, hihi!

Ha en fin söndag!
/Anna-Karin (som hellre går länge i pyjamas, käkar ägg och bacon och dricker massvis med kaffe)

Lily sa...

Underbar bild! Kaffe, tystnaden och stillheten gör gott för själen..
Ha en skön söndag
Kram Lily

Grodmamman sa...

Vilken vacker bild!:)
Kram

Vita små hjärtan sa...

Fin start på dagen Hannis!!!!
Ha en fin söndag.
Kram Agnetha

Edith och Jag sa...

Vilken fin bild! Du har verkligen fångat känslan av höstmorgon. Så fint du skriver om morgonpromenaderna med hunden. Idag var jag sugen på en långrunda men jag har världens fånigaste hund som vägrar att gå ut när det regnar. Det blev därför bara en pytterunda som började med att jag fick bära henne tills vi kommit en bit hemifrån ;)
Kram Maria

Maria sa...

Underbart att ha en sådan rutin men jag hade aldrig klarat att gå upp 06, sover lätt till 10 om helgerna och även nu som mammaledig. Tack o lov har bebisen ärvt min morgontrötthet ;)

Svea sa...

Vilken vacker bild!! :) Men någon hund har jag inte så morgonpromenader är sällsynta numera, vi sover en liten extrastund och busar isängen istället! Önskar dig en fortsatt fin dag! Sandra

tinajo sa...

Så vackert! Håller med om att hundprommisar är ett fint sätt att rensa huvudet på. :-)

Miras Maräng sa...

Vilken underbar morgonbild! Ja vovvarna får oss att bege oss ut och det är skönt när man väl är där ute :-)

Kram o ha en fortsatt skön söndag!

Tina sa...

Håller med dig, morgon är den bästa tiden på dagen!
Så vackert...

kram

Anna S sa...

Så härligt det låter!
Skönt att promenera. Håller med om att mycket rensas då.

Kram till dej och klapp till jycken, om han vill.
Anna S

Johanna Stålros sa...

Ljuvligt morgondis....kram

Mamma C sa...

Här blev det för en gång skull en riktig lång sovmorgon. Vaknade inte förens kl.08.20 och det hör inte till vanligheterna. Men jag tog oxå en långpromenad i regnet och diset med prinsessan.
Kram Mamma C

Mamma med ambitioner sa...

Det är precis detta jag menar. Vill så gärna!
i morgon sätter jag klockan på sex :)
Ha det bäst fina du
Kram Kristina

Emma sa...

Härligt låter det minsann! Bilden är superfin tycker jag.
Här har du mitt bidrag om du vill kika på det :)
http://tantemmasbravader.wordpress.com/2012/11/25/morgon-fotoutmaning-vanner-emellan/

Nillis sa...

Låter som en härlig stund för er :-) lite väl tidigt i min smak dock, fniss! kramis

Nillis sa...

Låter som en härlig stund för er :-) lite väl tidigt i min smak dock, fniss! kramis

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Så sagolikt.
Tittar in och önskar dig en fin söndagskväll och en strålande start på nya veckan. Kram Maria ♥

Nilla Nyfiken sa...

Kika in på min nya blogg, ny för ikväll, välkommen! Kram!

Huset nummer tio sa...

Åh en sådan härlig morgon;) trolsk på något sätt.

Önskar dig en helt ljuvlig start på den nya veckan
kram
Annie

Kia sa...

Skön start på dagen!

Ha en toppen dag!
kram Kia

Le petit jardin sa...

Vilken härlig morgonbild och visst är det skönt att få gå där tidigt på morgonen och fundera

Kram kajsa

Madame Petite sa...

Lovely!!!!!

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Jag VILL också vara morgonpigg och njuta av den tidiga morgonen, men näää jag är sååå morgontrött!!

Hade en kort period när min dotter var nåt år, så jag vet hur skönt det är... men nu är jag en tröttmössa igen.

En underbar bild... jag anar lurvbollen i full fart i krokarna... h ä r l i g t!!
Kram Monica

Enkel stil sa...

Vilken vacker bild! Anita