Morgon

Jag är en morgonmänniska. När jag inte behöver passa tider alltså.
I lugn och ro, tystnad med kaffe och en bok.
Då trivs jag.
 En av böckerna jag läser nu. Så, så bra!



Köket har blivit nya favoritplatsen att sitta och hänga på, speciellt på morgonen.

Det är ett skönt ljus där. Och så låter jag det vara lite som det är.
Det gör ingenting att kaffemuggen står kvar när jag kommer hem. Det gör ingenting att 
filten på schäslongen ligger lite snett, att vattenkannan står framme och att blombladen får 
ligga kvar lite extra bara för att jag tycker att det är fint även om det kanske är slarvigt. 
Det viktigaste för mig är lugn, ro och vila, inte hur städat det är.
Skönt när man kan vara i den känslan.

Fredag, äntligen!
Trevlig helg önskar jag er.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, hoppas att du får en härlig helg. Kram

25 kommentarer:

Bara Sara sa...

Just denna vecka verkar det då mycket enklare att gå upp, är tidsomställningen som gör det.. Hd det bra idag! Kram sara

Tina sa...

Morning has broken..här öser det ner och vindarna piskar mot rutan.
Lena Einhorn har jag inte läst. Bara en del av Stefan, han är god vän till min bästis och en rolig prick!

kram o trevlig helg

Johanna sa...

Jag blir nästan gråtfärdig av att höra dig berätta om en morgon där man kan göra det man vill i lugnet... Så hade jag det innan.... Men nu så blir man brutalt väckt vid 5 snåret av morgonpigga barn. Serva frukost och allt det andra som hör till med småbarn! Jag älskar ju dem mest av allt men ljuger om jag säger att jag inte saknar mitt liv jag hade innan emellanåt...

Ha en härlig fredag fina du och jag ser fram emot att få se resultatet från tejpandet!

Kram Johanna

Anci sa...

Du har helt rätt inställning ! Jag njuter bara av att höra om din lugna morgon :)

Kram
Anci

Vita små hjärtan sa...

Önskar dig en fin helg med massa mys och ljus!
Kram Agnetha

åse sa...

det där morgonstunderna är ljuvliga. Lite stök i köket så ska de vara det ska liksom synas att man lever där. Ha en fin fredag Kram

tinajo sa...

Det kan verkligen vara så härligt på morgonen - i motsats till de gånger man är sen och får stressa och känna att allt fick en dålig start..! Ha en bra fredag!

Johanna Stålros sa...

Åhh det kallar jag en fin start på helgen.....Hoppas helgen fortsätter lika fint för sig. Kramar

Nillis sa...

Åh det låter mysigt. :-) Fina bilder med. Hoppas du får en härlig dag och mysig helg, kram

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
jag önskar att jag var en morgonmänniska! Var det en mkt kort period när jag fått barn. Sedan så gick det snabbt att ramla tillbaka i morgon-trött-mösse-stadiet igen!! Jag har dock den där stunden för mig själv när de andra krupit ned och somnat och jag får vara själv en stund. Eller när gubben jobbar natt, då har jag egen tid när skruttan somnat. Då sjunker jag gärna ned i fåtöljen med en bok eller framför datorn och fixar med bilder.
I mitt liv just nu är det alldeles för ont om tid...så bloggande är det lite si så där med!! Så det är ju galet rart att få "I love your blog" av dig. Tusen tusen tack, gulliga du.
Men jag har något vansinningt spännande framför mig ... som jag längtar mkt till.

Nu skall jag snart kasta mig från jobbet för att handla lite ingredienser till kvällens middag. Min syster och man är på besök. Sedan så skall jag b a r a v a r a resten av helgen!!

Önskar dig en skön helg!!
Kram monica

Industri house sa...

Jag skulle verkligen behöva bli lite bättre på det där att bara koppla av med en go bok. Jag läste väldigt mycket böcker förr, men nu dom sista åren har det inte blivit nån endaste bok..Får nog ändra på det:) Vilka vackra bilder du tar! och visst är det härligt det där när man bara kan ta dagen lite som den kommer, för det där med städningen det hinner man ju med tids nog:) Ha en härlig helg du fina!kram jessica.

Svart, vitt & rött sa...

Köket är en favoritplats för min del också... Kan spendera timmar där :-) Ljuvliga bilder från en härlig plats i ditt hem... Ha en go fredag!

Anna S sa...

Att ta det lugnt emellan varven är verkligen viktigt tror jag. Så mycket intryck överallt annars.
Ser riktigt mysigt ut som du har det i ditt kök! Fina fattigmansljusstakar med.

Hoppas att du också får en avkopplande helg fylld med sånt som får dej att må bra. :-)

Kramar

Kia sa...

Det är en sån harmoni i dina bilder, så lugna på något sätt. Gillar det!

Visst kan zinkhusen vara dyra. Det stod 299 inom parantes och jag visste inte om det var reapriset eller ordinare men kände att det kvittar. Blev då sjukt nöjd när det blev hälften av det! : )

Ha en toppen fredag!
Kram Kia

Rosa i huset i vitt sa...

Kikar in och önskar trevlig helg
kram Rosa

Fröken Grön sa...

Se där ja, kaffe och en god bok, - kan det bli bättre? Hoppas du får en riktigt skön och avkopplande allhelgonahelg!
/Anna-Karin

MirEll sa...

Huvudsaken är att du trivs, vad sedan andra tycker eller inte tycker spelar absolut ingen roll och jag tycker det verkar mycket mysigt och hemtrevligt. Kram! Linda

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Jaa det låter himla gott när man kan känna det lugnet..det får jag öva på !

En fin helg till dej !

Anette

Hagbacken sa...

Önskar jag kunde slappna av som bara du kan :))

Huset nummer tio sa...

Åh minns sådana mornar, ljuvliga tider;)

Önskar dig en härlig helg
Kram
Annie

Fröken Fräken sa...

Önskar att du kunde lära mig att bli en morgonmänniska! Jag blir visst bara tröttare och tröttare istället ;-D

Ewa`s Galleri sa...

Lter fantastiskt, att kunna njuta utan att man mste ha allt perfekt omkring sig ,det är ngot man mste lära sig och som jag blivit bättre p med åren
Ha en riktigt skön helg

Vit dröm sa...

Hoppas du har en skön helg och njuter av den med lååånga morgnar!
Kramar till dig

Vitt hus med svarta knutar sa...

En miljö att trivas i med andra ord! Önskar dig en fin Allhelgonahelg!
Kram,
Regina

Hajan sa...

Hoppas helgen blev som Du ville ha den,visst är det skönt eller hur?