En bild

Rotar runt i en kartong och hittar en liten ram med en bild i.
Troligast ett loppisfynd, men kommer inte ihåg när eller vad tanken vad.
Jag tycker om den så den får stå i fönstret..

Men hörrni, är jag ensam om att vara sådär förbaskat novembertrött?
Försöker hitta sätt att komma igång men det känns som att soffan lockar mest nu. 
Med te, bok och den varmaste filten. 
Alternativ vrida på den poppigaste musiken på högsta volym och dansa fram.
Sjungandes falskt men vickandes på höfterna.
Risken är att jag driver mina grannar till vansinne...

Tips på knep för att bli pigg underbara människor, har ni tips?

Kram Hannis
Ps. Anna.S, du är så fin med dina kommentarer.
Hoppas att det deppiga är bättre nu.Kram!




22 kommentarer:

Queen of Kammebornia sa...

Jag tror det är meningen att man ska vara trött i november och ligga ganska mycket under en filt med tända ljus. Men om man tvingar ut sig för lite rörelse och frisk luft brukar belöningen vara lite ny energi :) Kram!!!

Ljuva Magnolia sa...

Nej du är inte ensam!
Men snart tänder vi ju julbelysningar och annat så då hoppas jag att vi blir piggare =))

Ha en toppendag!
Kram Catta

Åse sa...

Det november grå gör nog att tröttheten känns av lite extra, men snart är det dags för härligt december ljus och då känns det så mycket lättare . Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Imorse var jag fruktansvärt trött, och ville inte alls gå upp ur den sköna sängen. Men det är väl bara ett tjugotal dagar kvar innan det vänder... Vi får väl försöka se det från den "Ljusa" sidan... hihi
Kram
Marie

Nillis sa...

Fin bild :-) Jag är lika trött här, försöker bli pigg med hjälp av latte. Det funkar inte! Det är väl mörkret så vi får vara ute så mkt som möjligt då solen tittar fram :-) kramis

Lilla Kråkslottet/ Angelica sa...

Näe fy bubblan jag vet inte vad man ska göra! Jag äter D-vitamin i brist p solstrålar. Men inte känner då jag nån skillnad. Lägger mig tidigt, sover som en gris men vaknar som slakt.. (har det nåt att göra med att man sover som en gris??)
Vi får hoppas att det snart kommer några snöflingor så det blir lite ljusare!!
Stor novemberfyllapåmedenergikram!!!!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag är en riktig dysterkvist, inga bra tips. Skulle vara promenad med lurvbollen, men det gör du ju redan. På den nivån är min fantasi just nu.
Stor kram
AnnaMaria

Huset nummer tio sa...

Vilken vacker liten tavla, gillade speciellt ramen;) Visst börjar tröttheten kännas av lite extramycket just nu, tror det beror på mörkret. Så mitt tips är att omge sig med en massa massa ljus,) och det blir ju bättre om en vecka då det är dags för adventsljusen att komma upp.

Önskar dig en ljuvlig kväll
Kram
Annie

Maria Neldeborn sa...

Kanske en släkting?? :)

Jobbigt att vara trött men det hör nog till, snart kommer ljuset med julen, det uppskattas mer om man längtar!
Kram

Elna sa...

Vilken vacker bild. Jag är lika trött men skyller på vädret *ler*.

Kram

Fröken Grön sa...

Ja, här har du en till som är rejält novembertrött. All energi går åt till att överleva 8 timmar om dan på jobbet och resorna dit och hem. När jag kommer hem räknar jag minuterna tills jag får gå och lägga mig... Ska nog tjuvläsa eventuella tips som du får här i kommentarsfältet, för jag behöver också pigga upp mig!

Kram!
/Anna-Karin

Anna S sa...

Fin tavla! Alltid kul när man hittar gamla skatter som man hade gömt undan.

Ja, trött är det här med. Svårt att ta sej ut och fånga det lilla ljus som finns på eftermiddagen innan det blir mörkt igen.

Ett tips är att unna sej själv något som spa, om man vill och har råd. Eller en timmes ljusterapi. Eller helt enkelt köpa starkare glödlampor och tända ljus till vanvettets rand och oigenkänlighet i ens hem.

Jag förlitar mej på kaffet och sängen även om det inte är det bästa. ;-)

Tack ,ja lite mindre deppig idag. Ringde en vän och pratade igår, det kändes bra :-)

Ha det så gott och som någon annan skrev i kommentaren högre upp, nu vänder det snart och blir ljusare dag för dag. Snö kan ju också göra att man känner sej lite mer pigg.

Kramers! Anna S

Edith och Jag sa...

Känner mig också hopplöst novembertrött. Tycker för första gången på mycket länge att det är lite jobbigt att det är så mörkt hela tiden så till helgen ska det pyntas med ljusslingor. Att dra på lite bra musik och dansa loss skulle nog i och för sig göra att energinivån höjs så det kan vara värt att prova.
Kram Maria

Tina sa...

Nä, jag har varit komatrött den sista veckan. Mörkret känns nästan kvävande just nu, hinner ju inte göra något hemma i dagsljus längre...

kram

Bara Sara sa...

Ja, tröttläge är det här också vet du.. Nu är maken hemma efter fyra dagar i fält, det innebär att jag kan få nån timmes egentid och den timmen ska jag tillbringa med reflexväst och löparskor på. Det ger energi för mig! Kram Sara

MammaElva sa...

Fint!!

Vad skönt att höra att det är någon annan som har dåligt med energi. Såhär trött har jag inte varit på länge faktiskt! Jättetrist!
Jag antar att man bara får ignorera tröttheten och hitta på saker i alla fall.. Trots att man helst gosat ned sig i soffan och glott på tv hela dagen lång. Någon gång måste väl kroppen komma i fatt?

Ha en fin kväll! Kram elin

Mamma C sa...

Mitt tips är att åka till solen och värmen, gärna länge så att man orkar med denna årstid.
Kramis Mamma C

Le petit jardin sa...

Ja nog är vi alla Novembertrötta...hela veckan har jag haft så mycket måsten som slutat i att inget blivit gjort och jag har somnat tidigare än vanligt. Det är nog bara så..vi får försöka bli pigg av tanken av de mysiga helger som följer

Kram Kajsa

Ps. Mia Törnblad, gillar jag med för det hon säger är så klokt

Svart, vitt & rött sa...

Ja, men visst! Jag håller med dig! Vissa dagar är väl bättre än andra när det inte är som att någon målat med ogenomskinlig grå färg ute... vilket det har varit de senaste dagarna. Men... bara advent kommer så blir det nog en annan känsla med alla ljus, och vips är det julafton ... och sedan vänder det ju :-) Perfekt!

Ewa`s Galleri sa...

Tror att alla är trötta just nu ,men nästa helg är det 1:a advent ,då blir vi jättepigga igen, eller hur??
Ha en skön helg
Ps ,jättefint litet porträtt

Hajan sa...

Nej det är inte lätt, en del
vill ju inte bli uppiggade, det
är bara så.Det är ju inte bra
att gå omkring och vara deppig.
Man måste ju bjuda till lite själv med.
Lycka till

Anette sa...

Verkar som man inte är ensam om att vara trött...och det är ju alltid en tröst;) Försöka vara ute under de ljusa timmarna på dagen är nog det enda som kanske hjälper...att mysa i soffan sen är ju inte fel. Det kan man göra med gott samvete nu=)
Kramar från Nettan