Burk i buskarna

På kvällspromenad...
Jag kommer längs vägen och hunden springer i diket.
I skenet av hans lampor (som hänger i halsbandet) ser jag en burk  vid ett par buskar.
Tvärnit, in med huvudet i buskarna, hunden tycker att det verkar som en skitkul lek
och dyker in han med. Jag börjar vråla med häcken i vädret och huvudet i buskarna:
Rolle, hit!! Rolle, sluta dra i grenen! 
Får fram burken och vänder mig om och inser att det står två joggare och tittar på mig...
Hehe, troligast så väntar dom på att den där Rolle ska krypa fram också.
Men jag fyndade en fin burk i buskarna, det var det viktigaste!
 Den är ju inte gammal men har hunnit rosta till sig och det gillas här.

Hoppas att ni har det bra mitt i veckan.
Går hur snabbt som helst nu.

Kram Hannis


29 kommentarer:

Bara Sara sa...

Kanske såg lite kul ut i joggarnas ögon!! Men en fin burk, hur som helst! Kram Sara

tinajo sa...

Vilket fynd - men det måste sett ganska kul ut! :-)

Åse sa...

Kan tänka att de där joggarna bjöds på ett gott skratt , burken är ju ett fynd jätte fin ! Ha en härlig onsdag

Huset nummer tio sa...

Ha ha ha kan tänka mig att det såg roligt ut, ungefär lika roligt det måste sett ut med mig i diket dragandes på en stege;)

Mycket härlig burk du fyndar, tänk så mycket man kan hitta om man bara vet var man ska titta.

Ta hand om dig
Kram
Annie

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Åå vilken härlig burk. Rätt färg, patina och charm! Den kommer du ha stor glädje av. Det är så skönt att det är fler än jag som dyker efter fynd i naturen. Ja, åsså Rolle så klart, hi hi

Jag känner precis som du. En seg vår, sommar och höst. Då är man liksom inte på topp. Hemma hos mig så har det sänkts en trötthetsdimma över hela familjen som är som ett gäng zoombies!

Vi håller huvudet uppe just nu mest för att vi ser fram emot en fantastisk resa som vi har framför oss.

Kram Monica

Himmel och Plättar sa...

Haha, det är kul att läsa om när andra har sina moments också. Jag kan tänka mig deras miner och funderingar.

Jag brukar också dyka ner i diken och in i buskar och snår om jag tror att ett fynd ligger där och väntar. Tyvärr brukar det oftast vara något helt annat men ibland glimtar det till.

Le petit jardin sa...

Burken har ju fått tillcharmen där under buskarna, så vilket fynd du och din hund gjorde...och din mysvrå i sängen verkar skön och härlig

kram Kajsa

Ewa`s Galleri sa...

HiHi kan se framför mig vad joggarna såg
Men vad gör vi sakletare inte för en jättefin burk
Och vilket fint kryp in du visar i förra inlägget ,så inbjudande,Gillar verkligen planchen med fakturan
Går det att få tag i en liknande ?
ha en bra dag

Tina sa...

Jäklars, vilket fynd!
Ett tag undrade jag vilken gren Rolle drog i, hehe!

kramen

Camilla/ Rufft och Sött sa...

Haha, men då blev ju burken ännu finare, lite historia bakom så du alltid kan le för dig själv när du tittar på den! Jag skulle också ha blivit jättenöjd!
Kramen!

Rosa i huset i vitt sa...

Hejsan ..Fin burk...
du undrade vad jag gjort...jag har opererat bort gallblåsan ..

kram Rosa

Anna S sa...

Ett sånt fynd! Grattis till bra spårhund och näsa för var man kan hitta finheter.
Hoppas du har en fin vecka, kram!

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Så charmig...tänk vad man kan hitta ute i skog och mark :)
Goa dagar på dig, kram Maria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hihi, ibland skulle man vara en liten fluga. Men burken är ett fynd, väder och vind har gjort den jättefin. Inte illa när man hittar sånt på hundpromenader.
Kramar
AnnaMaria

katha´s kortmakeri sa...

Vad utsätter man sig inte för allt för ett så fint fynd...
Ha en skön kväll.
Kram Katha

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Meen Åh va fin den burken va.. Vecka bara springer iväg.. kraam

Nillis sa...

Så fin! :-) Den burken är värd lite dragkamp, fniss! kramis

Vit dröm sa...

Haha! Undrar vad joggarna tänkte där...;) Snygg burk var det iaf, härligt rostig!
ha en bra dag!
Kram Anna

Kia sa...

Skulle bra gärna vilja veta vad som rörde sig i joggarnas huvud!! : )

Ha det toppen!
Kram Kia

VisaLiza sa...

Verkligen fin burk att hitta :) Sen kan man ju alltid tillåta sig lite tokighetern när man har hunden med sig, allt kan väl skyllas på vovven ;)

Fröken Fräken sa...

Låter PRECIS som något som jag skulle kunna göra! Man får helt enkelt offra sig (och kanske lite av ens värdighet) för fyndens skull!

Queen of Kammebornia sa...

Hurra för sådana fina fynd! Och van Houtens kakao är goood!

millandante sa...

Hahaha... helt underbart Hannis!! Och helt klart värt det!

Varm helgkram du tokfia:)

Svart, vitt & rött sa...

Hahaha det är väl du som ska till för ett sådant upptåg :-) Jag tror inte ens att jag hade varit så uppmärksam! Det var väl värt vartenda skratt från förbipasserande... burken är ju ett riktigt kap! Hihi... jag ser er framför mig nu :-)

Hanna sa...

fin burk var det verkligen du hittade.
Ha en fin kväll!
Kram
Hanna

Anci sa...

Jag gillar ditt sätt att hitta saker. Och det är ju ett fynd !

Ha en skön helg !

Kram
Anci

Fröken Grön sa...

Men oj, vilken skatt du hittade! Hur fin som helst, den där burken. Tänk vad man missar bara för att man inte har hund, hihi!

Hoppas du njuter av din helg! Kram från ett grått och kallt Skåne.

/Anna-Karin

Ljuva Magnolia sa...

Haha, jag skrattar halvt ihjäl mig, det där skulle jag velat se!!
Finfint fynd =)

Kram Catta

Queen of Kammebornia sa...

Jag har länkat till dig idag :) Kram!
http://queenofkammebornia.se/2012/november/uppmarksamhet-2.html