Vaknar till liv

Så, nu är det slutgnällt! 
Jag börjar vakna till liv och har nu varit utan ciggen i exakt sju dagar!
Nu är det bara att kämpa på.

Och när man kämpar (stooort drama) så kan man behöva peppa sig med lite nya projekt.
 Istället för att ta tag i dom gamla typ, hehe.
Jag har skaffat mig en ny möbel, till köket. En schäslong klädd i grön sammet.
Den ska få vara så men jag ska kasta lager på lager med tyger och fina filtar 
över den, för nu får köket bli lite bohemiskt igen. Jag trivdes med det i förra 
lyan (det operfekta lite kaosiga )och har saknat det så jag provar det igen . 


Idag skiner solen, jag avstår från måsten och bara slappar. 
Fast jag har börjat måla stolen igen, blå...
Vad nu det kom ifrån?

Hörrni fina människor, har ni en bra helg?

Kram Hannis

Ps. Anna.S, hoppas du har härliga dagar! Kram

16 kommentarer:

Nillis sa...

Hihi, vad rolig du är. Förstår att du vill ha en schäslong i köket, var ju sååå fint då du hade det. kram Ps. bra jobbat med rökningen, pepp pepp. ds

Vit dröm sa...

Det kommer bli toppen det där!
Japp här laddar vi inför kvällen med 3rätters med fina vänner, och massor av vin!! Sedan ska de sova över så imorrn blir det nog inte många knop ;)
Ha en toppenlördag fina du!
Kramar Anna

Fröken Fräken sa...

Kämpa på, håll ut! Jag ooar och vear och klagar för fullt här okså under stor dramatik för allt regnande. Och man ska ju hålla sig sysselsatt så att inte tankarna far iväg för mycket, så det låter bra med ett schäslongprojekt.

Systrarna Hjertén sa...

Å, Rom ser fantastiskt ut i dina bilder! Kan bara instämma i ditt "jag tycker inte.." Väl talat!

Härligt med människor som målar tycker jag, det vill jag också, men idag går jag runt i mysbyxorna och bara slappar, tränar på att släppa ner axlarna och andas lugnt...

Mvh
Frida

Kia sa...

Skylla på ciggen för att få börja med något nytt istället för göra klart något gammalt. Det var dåligt! ; ) Bra att du håller ut i alla fall.

Ha en toppen kväll!
Kram Kia

STENLYCKA sa...

Vad duktig du är!!
Önskar dig en superduper helg!
Njut oavsett om det regnar eller ej!
Stora Kramen från mig!
Raina

Nyanser av vitt sa...

Vad duktig du är Hannis. Jag slutade förtyp 17 år sen och det tvärt. Tror inte för ett ögonblick på nikotinplåster/tuggummi. Nikotinet är ur kroppen på 3 dagar sen är det bara vanan. Du är stark och du kommer att lyckas. Det vet jag.
Sköt om dig
Kram Agneta

Lilla Kråkslottet/ Angelica sa...

Vilken läcker!! Precis lika läcker som du mer och mer blir (nu påstår jag inte att var Oläcker tidigare, haha, men du fattar) utan cigg!!!
Heja dig med både möble och det andra!
Stor stor kram!

Elna sa...

Bra jobbat, en hel vecka! Ha en fin söndag.

Kram

Anna S sa...

Hej Hannis, en schäslong i köket igen verkar mysigt.
Grattis till rökstoppet. Kämpa på, du har bara saker att vinna på det.

Kram tillbaks till dej

Min plats i solen sa...

Härligt Hannis! Och schäslong i köket låter helt underbart. :)

Vi har en grön schäslong som står på vinden. Har inte lyckats finna någon plats för den. Men nu funderar jag på om den inte ska få stå i mitt arbetsrum. Perfekt att läsa bokmanus liggandes på en grön schäslong. ;)

Kram på dig ch njut av din söndag♥

Hanna sa...

Ha en fin avslutning på helgen och en bra start på nya veckan.
kram
Hanna

Mamma C sa...

Tycker du är jätteduktig med ditt kämpande med rökat. Vilken pjäs du har i köket.
Kram Mamma C

Fröken Grön sa...

Heja, heja! Kämpa på!

Den där schäslongen är för läcker, - kan se mig själv ligga i en sådan och käka smågodis mest hela dagarna, hehe! Du är klok som behåller det gröna tyget, det kan nog bli en snygg bas för diverse filtar och kuddar. Ett grått fårskinn, kanske?

Hoppas du får en fin start på veckan som kommer!
(Och ja, helgen har varit jättebra!)
/Anna-Karin

Camilla/ Rufft och Sött sa...

Duktigt kämpat!!
Vilken störtläcker schäslong!
Hoppas du får en fin måndag!

Tina sa...

Nu är det stopp på bolmandet, basta!
Snygg soffa, den kan du ligga o käka desserten på ju!

kramen