Söndagkväll

Ibland får man precis vad man behöver.
I Fredagskväll när jag kom hem så hade min dator och tv slutat att funka.
Eller rättare sagt boxen som styr det!
Så det blev till att släppa taget om det och ta hand om sig själv som gällde.


Jag har läst, sovit, gått på långpromenader och myst till ljusslingor och tända ljus.
Just nu sitter jag med en hårinpackning av skafferiprylar, mandelolja och honung.

Boxen gick igång av sig själv, utan att jag skrek en enda gång.
Och idag firar jag tre veckor rökfri och börjar ana att min hjärna börjar komma tillbaka.
Att sluta röka är verkligen en konstig upplevelse.
Jag märker att vissa sinnen har gått på halvfart dom här veckorna.
Trötthet, förvirring och frånvarande är en bra beskrivning.
Men som sagt, hjärnan börjar vakna till liv nu.
Så snart kanske jag till och med kan leverera ett någorlunda intressant blogginlägg också!

Hoppas att ni har haft en fin helg!
Kram Hannis

Ps. Anna.S, hoppas att du fått njuta av sol och avkoppling i helgen.Kram




21 kommentarer:

Tina sa...

Ibland måste man bara släppa saker som inte funkar, det var bra gjort att inte ödsla onödiga hjärtslag på manicken!

kramkram

Nyanser av vitt sa...

Du är så duktig Hannis. Kämpa på! Ha en fortsatt mysig SPA kväll
Kram Agneta

Anna S sa...

Hej Hannis, en sån fin lampa du gjort med slingan i lampskärmen! Enkelt och stämningsfullt.

Det är märkligt det där när datorn lägger av, som ett tecken att man kanske ska fokusera på något annat. ;-) Elektronikänglarna är i farten.

Grattis till fortsatta ickerökandet! Kan tänka mej att det är jobbigt och ovant den första tiden. Men jag tror du klarar det, du är ju envis. :-)

Kramar Anna S

Fröken Grön sa...

Heja dig, vad du är bra!
Tror att vi alla skulle må bra av att dator och TV slutade fungera lite då och då...
Hoppas du får en fin start på veckan som kommer!
/Anna-Karin

Madame Petite sa...

Underbart vackert med ljusslingan i den gamla lampskärmen! Hur har du gjort, vart hittar man denna ljuvliga lilla sak???? Jag blev kär!

Ber nu en liten bön att denna inte är tillverkad för hand eller nåt sånt "omöjligt att härma" stuk! ;)

Kramar!

Ewa`s Galleri sa...

Grattis till 3 veckor ,och välkommen tillbaka ur dimman du är jätteduktig ,nu är det värsta över ,blir bara bättre o bättre
Inte du,med en dator fri helg
Ha en skön kväll

Åse sa...

Bra jobbat ! Hejar på för fortsatt rökfria veckor

Nillis sa...

Bra jobbat! *pepp pepp* Mysigt med ljusslingan på lampskärmen :-) kramis

Ellinor sa...

Hurra för dig Hannis som klarat dina första 3 veckor! Jag önskar dig all lycka till!!
När stormen Gudrun slog till i de småländska skogarna var jag strömlös i 16 dygn. Eftersom jag levde själv på den tiden blev det 16 dygn av ostörd tystnad, levande ljus, kamin och bara göra ingenting. Det var helt underbara 16 dygn som jag behövde så väl i livet vid den tiden!
Ha en fin vecka och hoppas att sinnena återvänder så smått!
Kram
Ellinor

Ellinor sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Stina sa...

Finaste Hannis vad du är duktig. Jag vet hur svårt det är att sluta röka...man måste ha en vilja av stål :)
Och du....du levererar alltid intressanta blogginlägg...men jag är ju ganska dålig på att kommentera, men jag läser alltid :)

Största kramen.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Saker som lagar sig själv är bra. Och heja dej, vad duktig du är med och inte röka.
Kramar
AnnaMaria

Queen of Kammebornia sa...

Vad bra att det blev bra :) KRAM!

Anki sa...

Tänk om jag hade din styrka, du är otrolig du!
Jättefint med lampskärmen och det låter som du haft en bra helg trots allt!
Å du, Tack igen hjärtat...jag hör av mig i veckan!

Puss & kram!

Hajan sa...

vi vet ju lilla vännen att Du till sist klara aV DET I ALLAFALL,TAPPA INTE SUGEN NU.

tinajo sa...

Heja, heja! Måste vara svårt, minns när mina föräldrar slutade (de var inte så roliga att tas med just då, haha)! Snart är det värsta över och hårinpackningar är en bra tröst. :-)

Svart, vitt & rött sa...

Åh, så frustrerande när det inte funkar, tekniken. Ibland blir det så här också, grr! Skönt om man bara kan strunta i det. Tre veckor? En mycket bra bit på vägen!! Kanon!

Johanna Stålros sa...

Vilken kämpe du är, hejja dig att sluta röka är ett stort steg! Min tv funkade- tyvärr för där låg jag hela helgen och fick inte så mycket gjort som jag önskade;) Kram kram

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej och grattis!!
Kämpa på - det går!!

Låter om en skön helg, ibland år man hjälp av "något annat" att göra det man borde göra oftare!! Bara vara utan tekniken.
Vår helg gick för snabbt om vanligt. I morgon bär det iväg till Norrköping, i jobb.
Kram Monica

Anki sa...

Jodå det är idag, Tack hjärtat!

Kram kram!

LillaFlisan sa...

Så himla duktig du är! Jag vet hur jättesvårt det är att bli av med nikotinberoendet..... men det går!
Så STORT grattis!!

Kram

Flisan

P.s
Finfina bilder!!