När man är aningen upp och ner

Tack för era så fina ord om mitt skrivande i utmaningen!!
Jag blir alldeles rörd.
Jag tycker om att skriva, jag skrev mycket förut och tack vare Elin och 
hennes idé om utmaningen med roliga teman så fick jag lite utlopp för det igen!

Jag är väldigt, väldigt upp och ner just nu!
Jag har inte hunnit besöka er som jag vill och brukar.
Jag är ena stunden lite halvdepp, halvsur och helt plötsligt så är jag glad igen.
Jag sover dåligt, kan inte riktigt fokusera och är stundvis aningen hetlevrad.
Jag har slutat röka! Och det är så innih..... svårt vissa stunder och så lätt nästa
stund. Skitgift och helt självvalt att inta men det gör det inte enklare just nu...
Så om ni orkar ha överseende en stund så är jag glad. 
Snart borde jag bli människa igen!

Och när man är irriterad ska man inte måla en stol som kräver lite extra tanke...
För då slutar det med att jag kastar på en sjal, knyter en knut och låter det vara så.


Och hörrni godingar, jag behöver tips på goda te-sorter.
 Måste byta ut lite av mitt kaffeintag mot te. För att bryta ännu en vana.

Nu ska jag sluta pipa och tycka synd om mig själv!
Ikväll blir det yoga och en stunds "ta hand om mig sjäv" tema.
Kram Hannis


29 kommentarer:

MammaElva sa...

Heja heja Hannis! Måste vara galet svårt...

Och vad kul att du gillar utmaningen, älskar att läsa det du skriver!!

Stor kram på dig!!

Lilla Kråkslottet/ Angelica sa...

Det är ju klart att du fixar det här, för du är ju du! En person med vilja! Och nu vill du må bättre så det kommer gå bättre och bättre!! Heja dig!!!!!
Kram!
ps Snyggt med sjal också!! ds

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Heja Heja Hannis!!
Klart du fixar att sluta röka - det där läskiga suget och vanan går över. Och då kommer du att inse att sluta röka är det bästa du någonsin gjort!!

Jag är inte någon stor tedrickare men när jag dricker te så dricker jag gärna Friggs Blåbärste.

Lycka till!
Håll ut!
Kram Monica

Elna sa...

Jag förstår om du är upp och ner nu när du har slutat röka. Men det löser sig efter ett tag.

Kramen

Tina sa...

Jag kör med Kusmi koffeinfritt..
Inget vidare att vara upp o ner men snart hamnar du nog på rätsidan igen!

kram

Johanna sa...

Måste vara tufft att sluta röka?! Jag hejar på dig!

Så fint du skrev i förra inlägget:Jag tycker inte... Man blir liksom fast i din text:)

Kramar i massor!

Johanna

Nillis sa...

Heja heja! Bra jobbat, det där klarar du galant :-). Goda teer är grönt te med mango, chaite som smakar som jul i en kopp och vita drömmar med minimaränger i. :-)kram och *pepp pepp*

Kia sa...

Slutat röka? Det är bra! Min bror gjorde det, undra om det var förra året och då var han inte rolig. Tur att han bor en bit bort för han är rätt tjurig i vanliga fall också. : ) Han gick upp 12 kg också. Så kan det gå. Själv var jag aldrig så dum som börja, tyckte det verka väldigt onödigt och så har jag alltid jobbat lite mot strömmen. Vill inte göra som alla andra! :) Men det är bara kämpa på så kommer du över det där!

Verkar som ni haft en toppen resa till Rom. Skulle också vilja se din bror i en sån liten bil! Behövs väl en konservöppnare för att komma ut igen.

Ha en toppen vecka!
KRam Kia

Queen of Kammebornia sa...

Åh, stor varm kram till dig! Vissa dagar är blä. Det blir bättre! Solen lyser alltid bakom molnen. Det är fint att tänka på tycker jag. Yogite är gott och värmande och stärkande, finns på hälsokosten :) Kram igen!

VisaLiza sa...

Upp-och-ner-perioder kommer nog för alla för eller senare. Bara att andas och tänka att det blir bättre. Vad gäller te skulle jag föreslå märket Clipper. Mycket av deras sortiment är ekologiskt och det finns mycket att välja mellan. Kramar Liza

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag vet, jag har varit där. Var tvungen och sluta för jag har ju migrän också, var ingen lyckad kombo. Skitperioden varar ett tag... sen går det timmar utan att du tänker på det, sen dagar..
Men du behöver tröst, gott thé och något. Jag åt morötter, kanske inte det mest lockande, men det funkade.
Jätte kram
AnnaMaria

C sa...

Åh hjälp, jag lider med dig! Men håll ut så klingar väl abstinensen av så småningom. Så ja, ett ikeabesök kanske hjälper att skingra tankarna under tiden ;) Heja dig!

Fröken Grön sa...

Ja, här har du en till som har uppskattat dina utmaningsinlägg. Du kan verkligen skriva du!

Heja heja till avslutad rökning! Hälsoargumentet är naturligtvis viktigast, men sätt också upp en bild på något fint du kan unna dig att köpa för pengarna du sparar.

Må så gott!
/Anna-Karin

Mamma C sa...

Här kommer massor av pepp till dig. När jag dricker te som jag gör rätt så mycket under dessa mörka månader som vi har att vänta. Då dricker jag bara röda teér. Finns mängder av goda blandningar.
Kram Mamma C

Änglarnas hus sa...

Ååå vilken utmaning!! Måste vara riktigt svårt att sluta röka..Jag håller tummarna för att det går bra..och hejjar på härifrån!!

Tack för tips om att lägga till admin.på bloggen!!

Kram, kram Sanne

Huset nummer tio sa...

Hejja hejja dig. Vet hur det känns att sluta, men det går det lovar jag. Men om du skulle behöva lite extra hjälp läs "äntligen icke rökare" av Allen Carr. Den är super;)

Jag håller tummarna och är säker på att du klarar det, klarade jag det så klarar du det;)

När det gäller te gå in på Kahls de har massvis med gott te och ofta väldigt trevlig personal.

Kram
Annie

Anna S sa...

Hej Hannis. Förstår dej hur det är att vara lite uppochner eller ur fas. Samma här just nu.
Tycker också du skrev så bra i förra inlägget.
Tillåt dej att vila, krafterna kommer nog tillbaka inom kort. Det är OK att inte vara på topp.
Lycka till med rökstoppet. Starkt jobbat!

Jag är en notorisk kaffedrickare men gillar Chai Latte mycket. Kanel-te provade jag en gång och det var gott.

Kram till dej

Kristina sa...

Jag motade bort röksuget med mantrat-
"Det värsta går över på 3minuter.."
För det gör det ju.
Allting går över.

Mina bästa te tips är Friggs Blåbärs the och Twinings Pure Roobois. Ibland är det gott med en vilda västern krutig Lapsang Souchong (från Garant,snyggt förpackad är den också..)
Och.
Tack för din fina kommentar på "Jag växte upp" blev otroligt glad och kände mig väldigt bekräftad.

Svart, vitt & rött sa...

Fy vad jobbigt!! Jag vet precis hur det är... men jag var dum nog att byta nikotinet mot ett annat, nämligen snus. Inte bra! Du klarar det!! Kanske lite gott lakritste med en klick honung hjälper? Fortsätt kämpa!

Mycket annat & lite betong sa...

Jag har varken rökt eller druckit te...så jag är väl ingen hjälp alls.
Men håll ut! Du klarar det!
Och stolen kan du måla vid ett senare tillfälle.

Kram Agneta

Vita små hjärtan sa...

Heja Heja!!!!! Det fixar du! Jag slutade TVÄRT bara så där för två år sen! Inte ett bloss sen dess, inget feströka heller. Det törs jag inte fast det kanske skulle smaka mmmmmm just då! Men då är man väl där igen.... Nej hujedamej...
Lycka till heja heja kram kram Agnetha

Ewa`s Galleri sa...

Förstår precis hur du känner dig ,det är inte lätt att sluta röka, men det går ,vet av egen erfarenhet ,Röda teer är riktigt goda och betydligt snällare mot magen
Ja g drack själv massor av kaffe när jag slutade röka ,fast jag trodde att det aldrig mer skulle vara gott med kaffe eller ett glas vin
Håll ut
ha en skön kväll

Hem och Harmoni Marie sa...

Så är det helt klart ibland.. livet går upp och ner, så även humöret och lusten.
Helg i sikte och då brukar det kännas roligare :)

Jag älskar vaniljte.. antingen gillar man det eller så hatar man det... men prova gärna o se vad du tycker. Chaite är också gott.

Ha en fin kväll och många tack för dina snälla ord hos mig!
Kram Marie

Bara Sara sa...

Oj att sluta röka heja heja pepp pepp!! Va fint du skrev om vad du inte tycker - inlevelsefullt!!

Och du, det var ju snyggt att slänga en sjal över stolen!!

Kram Sara

millandante sa...

Hurra för dig!!! Skriv när det känns som tuffast, för det gör du så bra!! Drack precis I Love Ecos apelsin- och svartvinbärste.. gott!

Varm kram

liljasandra sa...

Lykke til med røykeslutt! :) Det blir bra:) Så utrolig fin blogg du er,så fint med at du skriver mye.

klem

Min plats i solen sa...

Du är stark vännen och ett jävlaranamma som kommer att ta dig genom detta. Jag tror på dig.

Min bror slutade att röka under sommaren och han säger att det var jobbigt i början men att det nu känns bra. Att suget är borta.

Jag tycker så mycket om att kika in här hos dig och ta del av din värld. Delar av din vardag. Både upp som ner. Jag tycker om ditt lugn, dina ord och dina bilder. Att läsa dina texter och kommentarer får min själ att sjunga. Så bara skriv. :)

Själv har jag fullt upp just nu med skrivandet av min bok och därför är jag lite osynlig i kommentarfälten. Men jag finns här. Kikar in och läser varje dag. Håller mig uppdaterad kring vad som händer i ditt liv. Lite på avstånd men alltid bredvid dig.

Stora kramar till dig Hannis. Du kommer att fixa detta.

Kram Lotta

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

SÄkert skitjobbigt att sluta röka! Men jag hejar på dig, du kommer säkert att lyckas
Kram
MArie

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Tittar in och önskar dig en fantastisk helg, kram Maria ♥ och lycka till