Järnsäng blev soffa

Sådär ja! 
Hade vi varit flera så hade det kanske inte funkat rent praktiskt men nu 
är det jag och lurvbollen som häckar i soffan och då funkar det perfekt!
Sen är det stort plus att den är så stor så att det blir en extra sängplats.
Och igår testade vi att sitta tre stycken i den, funkade det med.
( Ser ut som att jag har väldigt högt i tak, vidvinkeln luras lite.)
Perfekt med förvaringen under, gäller att hitta bra sån när man bor i en etta.
Nu kan jag äntligen börja sätta upp saker på väggarna.
Och kanske fixa lite mys runt om, flyttade in i Juni och nu först har jag bestämt 
mig för vad som ska vara soffa. Bättre sent än aldrig kan man säga om det...
I den här takten så är jag väl klar till ju, hehe.
Hoppas att ni får en solig dag/Kram Hannis



24 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Helt perfekt, soffa som lätt blir extrasäng. Blev jättefint med kuddar och fårskinn, där har ni det mysigt du och lurvas.
Kramar
AnnaMaria

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Jätte fint ! Både snygtt och praktiskt ! :)
Ha en fin dag !

Kram

Huset nummer tio sa...

Åh det är så coolt med soffor gjorda av järnsängar. Jag har ju fördelen att äga två järnsängar, en smal som sonen förtillfället sover i men som jag sedan har funderingar att göra om till en liten bänk att sitta på;) den stora är 1,50 bred och jättevacker men för liten att ha som säng till oss, för stor till sonens rum och jag tror att den blir för stor även som soffa. Ja ja får väl se vad jag ska göra med den i värsta fall får den väl hitta ett nytt hem.

Önskar dig en fantastisk dag och tacka än en gång för ljuvliga bilder
Kram
Annie

MirEll sa...

Jättefint! Visst är det praktiskt med förvaring under, jag bor visserligen större men förvaringsutrymmen kan man aldrig få för mycket av. Ha en bra dag! /Linda

pysseltanten sa...

Supersnyggt! Jepp....gäller att ta tillvara alla förvaringsmöjligheter...
Kram git

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

Det blev jättefint, härligt med förvaringen under också.

Anna S sa...

Så fint! Jag hade gärna gjort en sån soffa med. Snyggt med zinkförvaringen under.

Hoppas du har en fin vecka
Kram!

Camilla/ Rufft och Sött sa...

Så härligt att krypa upp där bland kuddarna, ser ljuvligt ut! Jag såg en soffa på Blocket igår som både jag och dottern blev helt saliga över. 200 kr dessutom..Men med 5 personer som ska trängas var det ju inget alternativ.
Kram Camilla

Fröken Grön sa...

Muchos läckert! Där hade jag kunnat tänka mig att ligga och tryna hela hösten lång.

Solen i nordöstra Skåne lyser, - med sin frånvaro... Däremot är det kallt och regnigt, suck.

Hoppas du får en fin start på helgen som stundar!
/Anna-Karin

Åse sa...

Soffan är ju både snygg och funktionell , toppen med förvaring under !

Mina drömmars hus sa...

Woh, vad snyggt. Passar perfekt med ljuvligt ljust till dom fina boxarna.
Önskar dig en skön kväll så här på upploppet mot fredag.
Kram
AC

Johanna Stålros sa...

Så himla fint,ser jättemysigt att krypa upp där med ett av de vackra magasinen som ligger under sängen öhh jag menar soffan;) Tack för din fina hälsning. Kram

Kia sa...

Skynda långsamt så det blir bra!

HA det toppen!
Kram Kia

Elna sa...

Så vackert och fridfullt det ser ut. Du får ha en fin kväll.

Kram

Bara Sara sa...

Ser ljust och luftigt ut! Och det är ju faktiskt inte bråttom att inreda, så länge man har ett ställe att sova på och ett annat att sitta på kan det ju få ta lite tid! Kram Sara

Ewa`s Galleri sa...

Jättefint och tänk så praktiskt när man får natt gäster
Jättefint med förvaringen under ,är det zinklådor?
Ha en skön helg

Vita små hjärtan sa...

Så himla skitsnyggt!!!! Vilken lycka!
Kram Agnetha

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Nu är jag åter i stan och vi har kallt som bara den och några snöflingor ligger kvar på taken... lite väl tidigt i min smak.

Din "soffa" är bara helt underbar. Så skulle jag också gärna ha det.

Kram och trevlig helg till dig och lurvbollen!!
Monica

Anki sa...

Skitsnyggt, ja du ser den blev ju mycket bättre hos dig!
Klar till jul?...jag har bott här 4år och blir aldrig klar...oh my good, haha!

Sköt om dig hjärtat!
KRAM!


Anki sa...

Ja nu jäklar blire loppis...var en sväng igår men bara skit!
Men du vet,nu är ju både bil & husvagn fixad (blink blink)

Ha det fint i helgen!
Goa kramen

Rosa i huset i vitt sa...

Jättefin...
hAa en trevlig helg
kram Rosa

Hanna sa...

snyggt.
Ha en fin helg.
kram
Hanna

Mycket annat & lite betong sa...

Det blev jättefint! Soffa och extrasäng i ett!
Och förvaringsplats kan man aldrig få för mycket av.

Kram Agneta

VisaLiza sa...

Vad fint det blev. Din nya soffa/säng var verkligen värd att resa land och rike runt för att hämta. Sen tror jag att man inte ska ha för bråttom när man har flyttat till en ny bostad. Att ha skapa ett hem är ett arbete som tar tid. Liza