Från Rom

Här kommer en blandad hög bilder från Rom.
Är långt ifrån klar med alla bilder men ska inte trötta ut er med för mycket
bilder på alla detaljer som jag älskar. Risken finns att ni faktiskt ledsnar då.








Rom är storslaget!
Det är väl kanske mest historian som lockar mig med Rom.
Det där att komma upp för en backe och helt plötsligt så öppnar sig ett
 fält med utgrävningar, stora pelare och just det att man kan känna historian. 
Nästan ta på den!
För en historanörd som mig så är det paradiset!

Kram Hannis

Ps. Anna.S, känns som att jag missat att krama dig ett tag 
så en extra kram skickar jag till dig!



21 kommentarer:

VisaLiza sa...

Otroligt vackra bilder på en helt fantastisk stad. Det är många år sedan jag var i Rom men precis som du kände jag den där fantastiska känslan av historiens närhet. Gick på slitna stenläggningar där människor gått i flera hundra år. Det är onekligen något stort. Liza

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Jag förstår din känsla, samma finns hos mig. Som gammal utfärds-reseledare så är jag också historienörd!

Samma känsla har jag ju för gamla ting som jag släpar hem... den där känslan Tänk om gamla ting kunde tala och deras rätt att få leva kvar..

Kram Monica

PS.ljuvliga bilder!!

Anna S sa...

Hej! Så underbart för dej att få besöka Rom. :-) Fina bilder som vanligt. Byggnaderna ser helt fantastiska ut.

Tack för kram och kram tillbaks till dej. Glad att du kämpade dej upp när det var som mörkast, det du skrev om i förra inlägget.Livet ger en onekligen många utmaningar. Jag är också tacksam för min frihet.

Hoppas du får en fin dag med höstsol.

creando sa...

Jag var sugen på Rom redan innan jag såg dina bilder. Nu vill jag åka pronto!

Kramar

Rosa i huset i vitt sa...

Så härligt det ser ut
kram Rosa

Nillis sa...

Åh vilka fina bilder, det ser helt magiskt ut! Mysigt med små resor sådär nu på höstkanten, krsm

Svart, vitt & rött sa...

Ljuvliga bilder!!! Jättekul att få se dem! De där härliga männsikorna på gatan är man ju bara tvungen att fotografera :-) Nu känns det lite som att jag varit med dig en sväng på gatorna i Rom... Tackar!! Ha en fortsatt bra vecka!

Industri house sa...

Det vet du hannis att du aldrig kan trötta ut oss med dina bilder!!Snarare pigga upp oss med härlig inspiration :) Jättevackra bilder du tagit, kan tänka mig att det var en fin och vacker upplevelse att komma till rom! Det ser sååå fint och mysigt ut.Ha det bäst du fina!kramkram jessica.

Vitt hus med svarta knutar sa...

Rom är en underbar stad och du har fångat det vackra...

Kram,
Regina

Kia sa...

Lovely!

Kram

Mamma C sa...

Du har knäppt helt magiska bilder. Man blir jätte sugen på att åka dit.
Kram Mamma C

Ewa`s Galleri sa...

Mmm vad mycket fina bilder ,gillar vattnet i fontänen ,kanonfin bild
Ha en fortsatt skön vecka

Annie Karlsson sa...

Åh historiens vindslag kan vara magiska. Tack för att du delar med dig av en bit av rom;)

Önskar dig en härlig kväll
Kram

Bara Sara sa...

Fina fina bilder!! Jag har bara varit i Milano i Italien men åker gärna till Rom en dag!! Kram Sara

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefina bilder från Rom, du har fångat den italienska nerven perfekt på bild. Vackert!
Kramar
AnnaMaria

Madame Petite sa...

Underbart!!!! Älskar Italien... men något Rom blev det inte sist så det har vi kvar att se fram emot!

Tusen tusen tack för dina ord återigen... dom betyder verkligen massor!!!

Kramar!

Miras Maräng sa...

Jag älskar Italien! Och Rom minns jag som en pulserande stad med en massa historia, vart man än tittar så finns det saker att upptäcka! Åh så fina bilder du tagit! jag längtar tillbaks!

millandante sa...

Nä Hannis, såhär fina bilder kan man inte ledsna på! Så är det! Den första med blommorna fick jag titta på sådär lite extra länge du vet:) Underbar!!!

KRAM

Ellinor sa...

Rom är ju en fantastisk stad och dina bilder speglar livet där så, nej, tröttnar inte på dem!
Har varit dålig på kommentarer sista tiden. Känns som att tiden rusar förbi så fort, fort. Vill stoppa upp lite. Men ville bara säga om tidigare inlägg att som alltid så skriver du så fint från hjärtat och dina "jag älskar" kan jag skriva under på!
Ha bästa helgen!
Kram
Ellinor

Hajan sa...

inte kan man tröttna på dessa
bilder från Rom, det är ju underbart att få komma till den stade en fredags morgon.
tack skall Du ha
kramar från mig

Johanna sa...

Underbara bilder från underbara Rom:)

Kram Johanna