Brigitte Bardot

Ni vet när man går på ett sånt där typiskt turistställe där det kryllar av "köp billigt skyltar"
Och det dessutom står unika bilder (fast dom är massproducerade)
Där köpte jag bilden på Brigitte. Som sen hamnade på köksbordet...
Och eftersom att städa inte har varit någon prioritet sen jag kom hem så upptäckte
jag igår hur den stackars blomman som står bredvid kortet tappar sina blad på en
av världens vackraste kvinnor. Och det var lite fint tänkte jag så det får ligga kvar.
Tills jag orkar städa i alla fall.


Nu, morgonpromenad!

Fin dag till er/ Kram Hannis

Ps. Anna.S, skrattade gott åt din kommentar.
Kan tänka mig att katten var nyfiken på lampan=)) Kram


23 kommentarer:

Svart, vitt & rött sa...

Bilden du köpte är för det första kanonfin i den svartvita stilen... men tillsammans med blommorna som fallit ner + ditt handlag med kameran så blir det ett konstverk! Det är alltid så kul att kika in här och se vad du har på G :-) Ha en bra dag idag!

Åse sa...

Det blev ju ett vackert konstverk ! Ha en fin dag ! Kram

Vit dröm sa...

Duktiga Hannis!! Du kan konsten att få till det!
Ha en bra dag!
Kram Anna

Huset nummer tio sa...

Åh så vackert, det där är konst om något;)

Önskar dig en härlig dag
Kram
Annie

tinajo sa...

Fint - och nog var hon tjusig! :-)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

En mycket vacker bild, och dina blomblad gjorde den ännu finare.
Kramar
AnnaMaria

Änglarnas hus sa...

Fantastiskt fin bild..både den på bordet men framför allt den du har fotat.. Symboliskt på något sätt..skönheten falnar lite med åren..men består ändå..i form av vissna blomblad...

ha det gott vännen! Kram kram Sanne

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Låter som ett spännande uppdrag att fota en jakthund! Men svårt? Sticker inte hunden iväg och sen ser man inte röken av den??

Men regn är värdelöst!! På vårt lantställe känns det som att klampa omkring på en tvättsvamp! Marken är så mättad... lördagen var dock fin. Jag målade takstolarna till mitt orangeri. Så det går framåt, dock sakta .. sakta. Men i vår så skall det vara klart att inviga. Ser galet mycket fram emot det.

Har du fått veta om du får en kolonilott? Håller tummarna för dig.

Kram Monica

Nillis sa...

Så snyggt! Du är verkligen en mästare på att få till de enkla sakerna på det vackraste sättet. :-) Pixie är hemma, kom hem i torsdags, det lilla grynet. Men hon är inte så vidare värst pigg. Jobbigt detta. kram

Nillis sa...

Så snyggt! Du är verkligen en mästare på att få till de enkla sakerna på det vackraste sättet. :-) Pixie är hemma, kom hem i torsdags, det lilla grynet. Men hon är inte så vidare värst pigg. Jobbigt detta. kram

VisaLiza sa...

Undrar om din stilleben kan räknas som ett flyktigt konstverk :) Liza

Anna S sa...

En sån fin skylt! Ibland kan man fynda. :-)
Hoppas du får en fin dag.
Kram.

Kavallinskan sa...

Så vackert det blev med blombladen!

Ha en fin tisdag!
kram viktoria

Linda sa...

Fint det blev med det vissna på den vackra Birgitte.

Ha en fortsatt bra dag!
Kram Linda

Anki sa...

Det är lite skönheten och odjuret väl?!...Brigitte och det vissna!Tänk om man hade den looken, jag känner mig bara vissen, haha!
Hos dig blir allt vackert vännen *ler*...nja kanske inte under "hatten", haha...men kul var det!

Du har väl mycket för dig men om du har tid kan du kanske höra av dig om bloggen!

KRAAAAM!

Kia sa...

Kul att din cola växer! Mina växer också så det knakar.

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Industri house sa...

Hej fina du! Tänk va vackert du kan få till med dina stilleben :))Ett vackert kort och lite vackra blad så är det klart!! Du gör rätt i att låta bladen ligga kvar i åtminstone några dagar:))Hoppas allt är bra, kram på dig och ha den allra bästa tisdagen!jessica.

Mina drömmars hus sa...

Kanoners vilken bild!!!!
Så vacker i sin enkelhet.
Ha en bra kväll
Kram
AC

Hanna sa...

ett riktigt konstverk.
Ha en fin kväll.
Kram
Hanna

Industri house sa...

Hej igen hannis!! Tack för alla fina rader du alltid skriver, man blir så glad :)) Du frågade vad jag hade fått tag på bysten som stod i mitt köksfönster, och den kommer ifrån olsson&jensen, jag tycker dom har så mycket fint!! Ha det gott!kram jessica.

Madame Petite sa...

Ja sannerligen... det var vackert så det kändes långt in!

Kramar!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Tänk att fallna löv kan vara så vackert. Men det är klart... med en vacker kvinna att falla på så blir det väl så :)
Kram
MArie

Mamma C sa...

Vilket konstverk det blev av detta.
Kram Mamma C