Bloggutmaning

Jag tycker inte....

att man ska sluta leka för att man tror att det är det rätta när man är vuxen.
Jag tycker inte att man ska sluta skratta högt åt roliga (eller sorgliga) saker
och vara orolig för vad andra människor ska tycka eller tro om det höga skrattet.

Jag tycker inte att man ska sluta dansa på borden bara för att man råkat bli fyrtio
och inte heller ska man sluta fnissa med väninnorna när man ser en välformad rumpa.
       
            Och jag tycker inte att man måste ha titlar på alla relationer till andra människor!!
                Man kan kyssas i skenet av gatubelysningen en sen natt fast man inte är ihop,  
                                           så länge man inte skadar någon annan.

      Jag tycker inte att människor ska leva sina liv utifrån normalitetsmall eller som sig bör!
Utan istället ska man leva det liv man vill på bästa sätt.

Jag tycker inte att man någonsin ska sluta ge sig in i böckernas värld.
Jag tycker inte att man ska låta andra tala om för en vad som är möjligt eller inte

Jag tycker inte att man ska ta livet på så stort allvar, det kan vara slut imorgon.
 Vore ju synd om man missat att leva då!
Och det enda man minns är att man var duktig för andras skull...

Kram Hannis






25 kommentarer:

Madame Petite sa...

Hannis med hjärta av guld och en själ som lyser lika klart som den vackraste stjärna! Du har visheten inom dig vännen.... fint att du delar den med oss!

Kramar!

Huset nummer tio sa...

Älskar dina inlägg från bloggutmaningarna. Du skriver poesi min vän;)

Önskar dig en härlig dag
Kram Annie

Vit dröm sa...

Det är så roligt att få läsa mer om dig och vad du tycker och tänker.
Ha en fin måndag!
Kram Anna

Miras Maräng sa...

Vackert inlägg och fina, kloka ord! Önskar dig en fin vecka! Kram

Queen of Kammebornia sa...

Åh, vad jag njuter av dina ord! Tack och amen!

Tina sa...

Smart som attan, inte ska man gå omkring o missa leva livet inte!

kram

Anci sa...

Tack för att du är så klok och för att du skriver så fantastiska saker. Idag gick dina ord rakt in i mitt hjärta !

Stor kram
Anci

Nillis sa...

Du är så klok och vis. Skriver väldigt fina saker, varje måndag är en fröjd för både öga och själ när man tassar in hos dig. <3 kram

Hus Inspiration Inredning sa...

Jag tycker inte att du ska sluta skriva dessa vackra saker:)
Du är duktig med texter!

Nu ska jag titta runt på din fina blogg:)

MammaElva sa...

Helt rätt, kloka du! <3

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Håller med väldigt mycket om allt, du är så bra på och hitta ord.
Ser fram emot och få se din gröna skönhet.
Kramar
AnnaMaria

Änglarnas hus sa...

Fantastiskt bra skrivet!! Jag skrier under på allt!!

Ha det gott! Kram Sanne

Svart, vitt & rött sa...

Det är så kul att läsa dina tolkningar av utmaningarna! Tänkvärt, det du skriver om. Ha en bra kväll!

VisaLiza sa...

Kloka ord! /Liza

Stina sa...

Hannis min vän är vi släkt månne :)

Största kramen!

Ewa`s Galleri sa...

Fantastiskt skrivet ,håller med om allt
Ha en skön kväll

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Du har en skön inställning till livet - I like!! Kloka fina ord.

Stor kram Monica

Industri house sa...

Så vackert och som alltid tankevärt skrivit! Håller med dig om att leva här och nu!!Det är det som är det viktiga :) Ha en alldeles underbar vecka hannis!!Kram jessica.

Kavallinskan sa...

Väldigt bra skrivet! Håller med om allt!
kram från mig!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag önskar jag kunde leva som du lär...

Ha det fint!
Kram,
Regina

Johanna Stålros sa...

Oj ja du vännen, där slog du huvudet på spiken;) så fantastiskt kloka och vackra ord, som jag skriver under på!!!Kram

Mamma C sa...

Helt rätt inställning till livet.
Kram Mamma C

Inspiration i vitt sa...

Du är en mycket klok kvinna du Hannis. Kram på dig/Ingela.

Min plats i solen sa...

Du är så klok och jag läser och nickar instämmande. Vackert och klokt och rakt in i hjärtat.♥

Kram på dig du fina

Villa Sjöhaga sa...

Wow! Bra skrivet! Kram från en annan Hannis:)