Plåtskåp klart

När jag hade burit upp skåpet så funderade jag på hur min skalle funkar.
Nu när det är klart så är jag nöjd! 
Framför allt för att nu har jag fått en plats för resväskor, kuddar, extratäcken,
 hinkar, krukor och annat som det inte finns plats för i skåpen i en enrummare. 
Det sväljer enormt mycket saker, precis vad jag behövde.
Före...
Efter...
 Klänningen som jag färgade i te får hänga framme med balettskor.

Sliten resväska med böcker, bra förvaring.
Så blev det fredag! Min favoritdag. 
Det blir en lugn helg, klia hunden bakom öronen, ta långpromenader.
Och fixa lite klart i köket.

Vad ska ni göra i helgen?
Kram Hannis




25 kommentarer:

Olga A sa...

Oj, vilken förvandling skåpet fått!!!

Det var en del jobb, kan jag tänka mig!

Så skira och fina skor & klänningen!

kramar/OLg@

Vita små hjärtan sa...

God morgon vännen!
Ja här är inga speciella planer för helgen. Men vi har en öv som inte är klar så där finns att göra. Kanske nån liten loppisrunda!
Ditt skåp blev jätefint! Å praktiskt!
Ha en fin helg.
Kram Agnetha

Beas sa...

Vilken skillnad!

Tänk, varje gång du använder skåpet kommer du känna stolthet över dig själv. "Jag fixade det".

Du är så duktig!

Kram Bea

Tina sa...

Här har du verkligen viftat med ditt trollspö! Snyggt!!

Trevlig helg o kram på dig!

Huset nummer tio sa...

Åh så vackert det blev, kan tänka mig att det var endel jobb att få det så vackert dock;) Men ska det bli fint får man ibland lida pin;)

Önskar dig en härligt mysig fredag
Kram
Annie
Ps. stort tack för de värmande inlägg hos mig;)

Queen of Kammebornia sa...

Så fint det blev!

Vit dröm sa...

Busvissel och applåder!! Så snyggt det blev, det måste du vara helnöjd med!
Ha en toppenfredag!
Kram Anna

Johanna sa...

Åh så duktig och snabb du är! Du får verkligen saker gjort:)

Jag är gräsänka över helgen då sambon åker till Stockholm och då blir det extra fullt upp för min del! Så många lugna stunder blir det nog tyvärr inte för min del...

Ha en härlig fredag!

Kram Johanna

Nillis sa...

Oj så fint, himla skirt och romantiskt med den fina klänningen och balettskorna som pricken över i. kramis och hoppas du får en härlig helg. :-)

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Så snyggt det blev!! Och detaljerna ger den där härliga kontrasten mellan lite rått och tufft och skirt och skört!! Lovely!!

Om några timmar så kastar jag mig ut i regnet och stormen och tar mig bort från kontoret och ut till ön! Där blir det fredagsmys och sedan två dagar gräva och plantera lökar!!
Kram Monica

Anna S sa...

Wow, det blev snyggt! Sån skillnad med färg. Jag gissade att det skulle bli vitt. Jag har också ett plåtskåp. Det var blåaktigt från början men så sprayade jag det flera gånger om för att få det vitt.

Ditt skåp gör sej verkligen fint hemma hos dej.

I helgen ska jag på kalas, sedan ta det lugnt och läsa inredning som vanligt. Kanske städa lite med.

Kram till dej, hoppas du får en fin och avkopplande helg.

Kia sa...

Jag var lite skeptiskt när du visa första bilden av skåpet och tänkte vad ska hon med det till?? Men du fixa till det bra och blev super snyggt!

Ha en toppen fredag!
Kram Kia

Ps. Hoppas fint väder kommer imorgon då vi ska ha kalas ute hade jag tänkt!!

Lilla Kråkslottet/ Angelica sa...

Uj uj vad fint det blev! Plockar med mig det till mitt eget målande av skåp så småningom!
Och färga i te, det måste jag läsa mer om!
Go helg! Kram!

Hanna sa...

blev ju jätte bra.
Ha en fin helg!
Kram
Hanna

Hajan sa...

Jädrar i det snuset så snyggt det blev.
Och den gamla resväskan upp på topp-

jätte snyggt

Nyanser av vitt sa...

Men Hannis vad snyggt det blev. Så fräscht. Jag ska också bara ta det lugnt men på söndag ska vi på derbyt på Råsunda. Utsålt!
Ha en fin fredag
Kram Agneta

Mina drömmars hus sa...

Men gudars vad snyggt
Ha en fin fredag
Kram
AC

Bara Sara sa...

Oj vilken superförvandling!! Och så himla läckert du fixat till med väskan och klänningen och alltihop!

TIDSOPTIMISTEN sa...

Va snyggt det blev och jag bara älskar balettskorna måste köpa ett par egna. I helgen får jag väl gråta en skvätt eftersom sonen flyttar och fixa lite i trädgården - än har den inte gått i idè ;)

trevlig helg!
Kram Ullis

Anci sa...

Ja, det blev ju hur snyggt som helst ! Och som sagt, i dina händer blir det ju klart också :)

Kramar
Anci

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jaa, vad säger man. Var jag ett skåp skulle jag vilja hamna hos dig.
Superfint!
Kramar
AnnaMaria

Ewa`s Galleri sa...

Kanonfint ,vilken skillnad
Fint med resväskan uppepå
Ha en skön helg

Svart, vitt & rött sa...

Så himla snyggt!! Jag vet precis... det rymmer massor i sådana skåp! Jag har ett på jobbet med bildmaterial! Kanonbra! Vilken tur att du tog dig an jobbet med plåtskåpet!

Balettskor gör sig väldigt fint på bild... men det är klart, mycket hänger ju också på fotografen! Riktigt fina bilder du visar!

Ha det gott i helgen!

MammaElva sa...

Oj så snyggt!

Fröken Pyssel sa...

Men wow så snyggt, helt underbart! Måste leta upp när du färgade klänningen också. Jag har färgat bh:ar men aldrig något annat.