Huvud i lera

I mitt köksfönster står just nu det här huvudet i lera.
Fyndat på loppis för en tia. Jag älskar sånt här. Vissa avskyr det.
Som väninnan som var med och som började vråla (ingen överdrift):
Är du inte klok?? Ska du betala för det där??!! Fulaste jag sett!
Och bara för det,så blev huvudet en av de vackraste saker jag äger.
För att någon har jobbat med det här.
Med sina händer. Försökt få fram detaljer. 
 Försökt att få fram formen av en människa. Någon har pysslat med det här.
 Och det gillar jag.
Och hörrni, nu är plåtskåpet klart! Tror knappt att det är sant själv.
Det får ni se på fredag.

Har ni en bra vecka? Kram Hannis

Ps. Anna.S, jag blir så glad över att du delar med dig av dina tankar!
Kram och fortsatt fin vecka till dig.

22 kommentarer:

MammaElva sa...

Nämen, jag tycker minsann att det var ett fantastisk vackert huvud. Gäller att se det fina i annorlunda saker.. och så vet man ju oftast själv hur den kommer passa i hemmet.
Ett finfint fynd, tycker jag!


Ha en mysig dag!

Nyanser av vitt sa...

Nja inte hos mig men när man tänker som du skriver är det vackert i allafall.
Kram

Nillis sa...

Jag tycker att det var ett vackert huvud och fina tankar från dig. kram

Anki sa...

En riktig liten Hannis skatt...Å det är ju tur att inte alla tänker likadant, du är heeelt underbar du!

Kraam!

Svart, vitt & rött sa...

Jaaaaaa!!! I like - a lot! Den verkar dessutom passa in perfekt hos dig, din stil. Jättefint!! Nu väntar jag till fredag... Ha det gott

Ullan sa...

Jag är helt enig med dej.
Vilket fynd.
Huvudet är både vackert och välarbetat.
Och om du tröttnar på det, kan du ju måla det t.ex svart. Ev. ha det ute i trädgården eller på en ballkong.
Kram Ullan.

Kia sa...

Kan hålla med om att det är ett fantastiskt arbete med att få fram alla detaljer men jag skulle nog inte vilja ha det hemma. : ) Tur att alla inte är lika!

Kram Kia

Ewa`s Galleri sa...

Jättefint huvud ,Hade jag köpt själv för 10 kr
Ska bli spännande med plåtskåpet
Ha en skön dag

Anna S sa...

Ett fint huvud tycker jag, Just att det är handgjort och att någon jobbat med det. Konst.
Jag hade också köpt det.

Kram till dej och hoppas du får en fin vecka! Ska bli spännande att se ditt plåtskåp.

Industri house sa...

Hej Hannis! Jag håller med dig!Det var den finaste huvud jag sett :) tänka jag har letat länge efter något liknande men jag lyckas aldrig få tag på något tyvärr..får hoppas man någon gång har tur och hittar något :) Du ska veta att hit är du alltid välkommen :))Ha en härlig dag du fina!kram jessica.

my white mess sa...

Vackraste....
kram Malin

Anci sa...

Jag gillar det !!

Kram
Anci

Hanna sa...

Jag tycker också att det är fint. Själv har jag en stor torso i vardagsrummet som jag gjorde när jag gick Konst & Form på gymnasiet.
Kram på dej

Elna sa...

Fint huvud och det hade jag säkert också köpt *ler*.

Kram

Huset nummer tio sa...

Helt ljuvligt huvud, lite skrämmande man även skrämmande saker kan vara vackra;)
ska bli spännande att se skåpet, väntar med spänning;)
Kram och ha en ljuvlig kväll
Annie

Mina drömmars hus sa...

Fint hantverk men lite läskigt.
Kram
AC

Tina sa...

Lite skräckblandad förtjusning här...
Men bilderna är vackra!
Plåtskåpet fick alltså stanna, kul!

kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

En perfekt snygg lerfigur skulle vara totalt ointressant, din däremot gillar jag. Och ofta är det såna här lite udda saker som blir favoriter i inredningen.
Kramar
AnnaMaria

Vit dröm sa...

Haha ja smaken är ju som baken och det är väl tur det! Jag tycker iaf att det var superfint!
Ska bli kul att se plåtskåpet!
Ha en fin em/kväll!
Kram Anna

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Jag gillar ditt loppis-huvud! Jag har ett huvud i mitt huvud som jag funderat en del på. Såg på en loppis för 2 år sedan, hade då inte några kontanter. Såg igen förra sommaren, köpte inte! Men om det finns kvar så slår jag till nästa gång. Till orangeriet..

Skall bli spännande att se vad du gjort med skåpet.

Har gjort Malmö, Göteborg och Karlstad på 3 1/2 dag... så nu längtar jag till en mysig slapp helg..
Kram monica

Johanna sa...

Du är la för go!! (som man säger här i Göteborg) Underbara bilder som alltid i alla fall:)

Kramis Johanna

TIDSOPTIMISTEN sa...

Undrar om det är en avbild av någon - kanske en massmördare, ha ha ha. Fantasin flödar.....

Kram Ullis