Det var det här med bord

Jag skrev ju att jag skulle bygga ett nytt köksbord. Men så fick jag tag på det här.
Ett tag tänkte jag ta bort skivan och och göra en ny skiva av brädor. Men nu vet 
jag inte alls. Färgen måste jag göra något åt för bordet är betsat i någon rödaktig
nyans som inte riktigt funkar här. Frågan är vad? Slipa? Måla? Byta ut skivan...
Vad tycker ni?


Svåra frågor en tidig morgon=))

Och hörrni! Tack för eran så fina respons på utmaningen!!
Jag blev berörd,generad och tacksam över den värme som finns i bloggvärlden.

Ibland kan jag önska att jag gick omkring och alltid kunde vara sådär fint 
icke-dömande eller att jag aldrig brusade upp utan kunde ha det där lugna 
eftertänksamma sättet men sån är inte jag jämt. Och då måste man ju få vara 
ändå, vara som man är och tycka om sig själv just för det. Det är viktigt för mig.
 Japp och nu ska jag dricka mera kaffe och sluta svamla!

Så hoppas jag att ni får en fin och mjuk dag.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, en egen kram till dig här!


26 kommentarer:

Ellinor sa...

Det är så sant. Det handlar om att acceptera sig själv och tycka att man är ok. Då blir livet så mycket enklare.
Jag tycker ditt bord ser urfint ut precis som det är! Men jag vet ju inte hur färgen funkar hos dig... Jag älskar ju de här gamla bordsskivorna med klaffar så jag skulle behållt den. Men en bets är ju lite svår att få bort. Behövs nog en rejäl slipmaskin tror jag.
Lycka till och ha en fin dag!
Kram
Ellinor

Så Vitt Jag Vet sa...

Ett helt underbart bord... Känn efter vad du vill ha och så går du på känsla...
Härligt att läsa om dej i förra inlägget... Du skriver så bra!
Kraam
Sanne

Tina sa...

Jag tycker det är snyggt som det är, jag hade försökt få till det som en kontrast hemma. Vitt o trä är så snyggt ihop!

onsdagskram

Vit dröm sa...

Oj ja det var verkligen en svår fråga såhär tidigt på morgonen... sj sitter jag med en kopp kaffe nu och försöker kvickna till. Tycker bordet ser jättefint ut, men förstår om det inte passar med sin rödbruna färg. Kanske vore det snyggt i en mörkare grå färg med lite ruffare brädor...? Äsch jag vet inte, men är säker på att det kommer bli toppen när du satt klorna i det ;)
Ha en fin dag!
Kramar Anna

Johanna sa...

Åhhh jag gillar ju det som det är! Möjligtvis hade jag målat benen vita och lämnat skivan som den är...

Precis ett sådant bord letar jag efter, fast större!

Kram på dig fina Hannis!

Huset nummer tio sa...

Åh vilket vacker bord, jag hade lämnat det precis som det är och i möjligt fall slipat bort den rödaktiga betsen. Det är ett mycket vackert bord, du kan hitta du:)

Önskar dig en härligt, ljuvlig dag.
Ta hand om dig
Kram

tinajo sa...

Jag tycker det är riktigt fint som det är - men kanske måla benen?

Pysselpalatset sa...

Hej, jag hade målat det matt svart, så snyggt till vitt och kontrasterar bra... Du verkar vara en härlig människa... gillar dina åskiter.... kram J

Nillis sa...

Väldigt fint bord, precis som det är. Men om det inte passar med det övriga, är ju att slipa det en bra idé. Eller gör som jag skulle gjort: måla vitt! *fniss*

Kavallinskan sa...

måla svart! Det skulle bli kanonsnyggt!
Kul att läsa om dig i förra inlägget, bra skrivet och fin bild på dig!

Kram kram

Kia sa...

Hmm , jag vet inte?
Men du kommer nog på något. : )

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Anna S sa...

Hej Hannis, kul att läsa om dej i förra inlägget..! :-)
Ett väldigt fint bord. Jag är på jakt efter något liknande med svarvade ben. Ett vitt.

Jag hade målat benen vita, ev med någon mörkade färg under och slipat lite. Och bordsskivan i kanske någon mörkare grå nyans, alternativt inklädd i zink. Jag har aldrig sett ett klaffbord i zink (bara andra mindre bord) men det skulle säkert vara snyggt. Speciellt om du får tag på något som är lite slitet eller gammalt. Kanske om du indian-spanar lite där vid ditt jobb?
;-)

Tack för kram och en kram tillbaks till dej! :-)

Industri house sa...

Hej fina Hannis! Det är så svårt det där med att måla eller inte..men jag tror att jag nog ändå hade låtit det få vara som det är, jag själv har ju en benägenhet att måla om mina möbler lite för fort som jag senare ofta ångrar :) Fast det är klart trivs du inte med bordsskivan kanske du bara kan slipa den? Det blir ju bra vad du än gör, det vet jag det :) Ha det bäst! kram jessica.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag tycker Tinajo hade ett bra förslag, att bara måla benen. Skivan ser fin ut, ett vackert bord.
Kramar
AnnaMaria

A House With A View sa...

Stooooooooooooooopp för guds skull, haha!!! Bordet är ju huuuuuuuuuuuuur fint som helst!!! Jag skulle definitivt behålla det som det är!! Mixa hellre med lite mer kalla färger kring bordet i rummet och låt bordets färg bryta av med "värme" till inredningen!! Gah... vackert...

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

Elna sa...

Vilket fint bord! Jag tycker du ska slipa och använda vitpigmenterad olja.

Kram

Louise Alexandersson fotografier sa...

gillar ju det som det är...mycket själ i det

men ska du göra nåt hade jag nog bara slipat det


trevlig kväll till dig
kram l

Mamma C sa...

Nu gör jag min lilla bedömning av bordet så här på kvällskvisten. Så jag tycker du inte ska börja slipa eller putsa på det alls. Utan ha kvar det som det är.
Kram mamma C

Hanna sa...

Jätte fint bord.
Ha en fin kväll.
Kram
Hanna

Ullan sa...

Hejsan!
Jag har börjat följa din blogg nyligen och gillar den mycket.
Jag tycker som många av dina andra läsare att det är fint somdet är.
Annars skulle jag föreslå att du slipar det och behandlar det med järnvitriol (med grå bets i). Vaxar det efteråt med en matt vax.
Ullan

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Skrev precis ett lååångt inlägg och så blev det error!! Grrr
så nu testar jag innan jag börjar om..

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Så funkar det igen! Ibland blir man galen på Blogger!

Hej,
med anledning av förra inlägget så säger jag bara - du är toppen!! Och snygg bild.

Och i detta inlägg så; om det vore mitt bord så skulle jag slipa skivan, så där lite lagom och sedan behandla med linolja och terpentin.
Underredet skulle jag måla med linoljefärg. Min favoritfärg är ljusgrå, den ger ett vitt intryck men inte så där galet kritvitt som ibland blir to much!! Sedan shabba lite... alltså om detta snygga bord var mitt! Men du har säker smak så du kommer garanterat stajla till det så det blir rätt hemma hos dig!!

Kram Monica

Team Åsgård sa...

Hmmm... Svårt det där när det inte är till sig själv. Hemma hos mig hade bordet fått vara precis som det är.

Kul läsning om dig i tidigare inlägg. Bra skrivet:)
Ha det bra, Cicki!

Fröken Pyssel sa...

Vilket vackert bord! Tror det skulle vara underbart som avlutat, hur man nu gör det?

Hus Inspiration Inredning sa...

Vilket vackert bord. Vågar du verkligen ändra det allt för mkt? Jag skulle slipa det och olja det.
Vilket bra inlägg ditt förra var! du skriver bra!
Kul att hittat hit!

Ha en bra helg!

Hanna sa...

Tjena tjejen! Du skulle bara se mitt bords-projekt. Kommer väl bli klart snart hoppas jag. Är ett stålstativ som ska målas svart och på det blir det breda plankor som är betsade i brunsvart! kommer bli såå bra, hoppas jag ;)
Kraaaaam