Blomskott

Tack för alla olika ideér runt bordet! 
Tror inte att jag kommer att måla men när det gäller mig så ska jag inte hugga det i sten.

I flytten så blev mina blommor lite bortglömda. En del av dom så mycket att dom 
inte gick att rädda alls. Så nu har jag traskat runt och helt fräckt plockat skott från 
vänners blommor istället. Planteringen är klar och nu är det bara själva växandet kvar.


Lär ta ett tag innan dom här små börjar röra på sig.

I helgen väntar 80-års kalas. 
Min älskade mormor har fyllt jämt så det ska vi fira. 
Jag ska tillbringa kvällen med att göra efterrätten. 
Och vänta på min ena syster som jag inte sett på vad som känns som en evighet! 

Fin helg till alla/ Kram Hannis


19 kommentarer:

Stina sa...

Den som väntar på något gott och så vidare...Allt annan du pysslar med blir så fint så dessa små skott kommer säkert att bli stora fina blommor.

Nu är det bara 11 dagar kvar till det stora kram och gråtkalaset börjar :)

Ha en fin dag!
Kramen.

Svart, vitt & rött sa...

De där skotten som man plockat från vänners eller familjens blommor är oftast de man är mest rädd om, så de kommer att blomstra hos dig är jag övertygad om. Så mysigt att träffa systern! Det är också väldigt speciellt! Ha det riktigt bra!

Vit dröm sa...

De kommer garanterat att få fart med tiden. Tålamod min vän ;)
Hoppas du får en riktigt trevlig helg! Och fira lilla mormor ordentligt!
Kram på dig!

Nillis sa...

Låter som en väldigt mysig helg. :-) kramis

Johanna sa...

Härlig helg du kommer ha:) Undras vad du gör till efterrätt?:)

Smart det där att "sno" skott från vännernas plantor, hihi!

Tack för din åsikt angående sänggavel, det blir nog Ikeas och om jag nu mot förmodan inte skulle trivas så får jag väl sälja den på blocket om några månader!

Kram på dig kära Hannis:)

Vitt hus med svarta knutar sa...

Som du beskrivit dig i utmaningen, så har jag nog tänkt att du är...Bordet är så fint som det är, på min skärm ser det inte alls så rött ut...risken med bets är att det blöder, kanske går det att slipa för att få bort lite mer av det röda och sen kanske olja bordet...De bästa blomskotten är de som man har "tjuvat"

Önskar dig en skön fredag och en trevlig helg!
Kram,
Regina

Ewa`s Galleri sa...

Hoppas att dina små skott tar sig och så småningom blir stora o vackra
Själv har jag inte gröna fingrar
Tycker att ditt bord i förra inlägget är jättefint som det
är
Ha en skön helg

Fröken Fräken sa...

Men det är nästan som finast när blommorna bara är små skott! Själv har jag lite det motsatta problemet med en krasseplanta som håller på att ta över hela min balkong...

Systrarna Hjertén sa...

Den röd-gröna plantan är en riktig mormorsblomma enligt mig, men det kanske är dags att följa i hennes blomsterspår, kanske tom är lite retro?! ;-)

Trevlig helg!

Änglarnas hus sa...

Vackert bord i ditt tidigare inlägg..kul med idéer kring det..fint som det är!!

tack för tips om ordverifieringen..hoppas det bara är så!!

ha en fin helg!! Kram ifrån Sanne

Tina sa...

De små skotten är så fina, lite rangliga men så starka!
Ha en toppenhelg med sis och resten av familjen!

kraaam

Hanna sa...

vad det kliar i mina fingrar när jag ser dina små planteringar.
Ha en fin helg!
kram
Hanna

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Mysigt med skott....speciellt om man "snott" dom någonstans. Det betyder lycka!
Och ja bordet...är ju så snyggt...fast om färgen inte funkar så finns det säkert ett bra sett att lugna ner den röda tonen.
Önskar dig en fin helg från Maria

Anki sa...

Vilka sötisar, jag har oxå ett par små skott som jag hoppas kommer igång!
Härligt med mormor-kalas, ni har haft det mysigt tänker jag...å snora på kakorna låter ju bra, ska du smitta alla *ler*

Nu får vi krya på oss, det kryper i kroppen men jag vandrar mellan soffan, sängen och hundpromenaderna, puh...heeeelt slut!

Goa kramen vännen!

Anki sa...

Vilka sötisar, jag har oxå ett par små skott som jag hoppas kommer igång!
Härligt med mormor-kalas, ni har haft det mysigt tänker jag...å snora på kakorna låter ju bra, ska du smitta alla *ler*

Nu får vi krya på oss, det kryper i kroppen men jag vandrar mellan soffan, sängen och hundpromenaderna, puh...heeeelt slut!

Goa kramen vännen!

Huset nummer tio sa...

Åh så roligt med ett födelsedags kalas, hoppas födelsedagsbarnet kände sig rejält uppvaktad.

Härligt med alla små söta skott de växer nog snart till sig;) och du Tack för de söta orden inne hos mig, värmer;)
Kram
Annie

Fröken Grön sa...

Smart att "nalla" skott av vännerna, - de växer nog snabbare än du tror.
Hoppas helgen blev fin med dina nära och kära!
/Anna-Karin

Mamma C sa...

dessa blommor är dom som brukar bli bäst. Kul med födelsedagskalas.
Kram Mamma C

C sa...

Fin blogg! Vad heter växten med lila blad?