Bloggutmaning

Det är med skräckblandad förtjusning jag startar veckan med en bloggutmaning.
Tema jag är....
Dotter till en stark kvinna som alltid står bakom mig oavsett vad jag presterar eller väljer,
syskonbarn till moster som jag skrattat, gråtit,bråkat med och som alltid är trygga moster,
storasyster till två systrar och en bror som jag aldrig,aldrig slutar att värna om,
faster till två som får mig att skratta och vara mjuk i hjärtat även de sämsta dagar.
barnbarn till mormor och morfar som lärt mig att jag är viktig för dom för att jag är just jag.

Mitt i livet och har fyllt 41 år.
Jag är känslomänniska, nära till mina känslor oavsett om det är ilska, sorg eller glädje.
Rädd ibland och modig ibland. Förstående ibland och oförstående ibland.
Fördomsfri ibland och fördomsfull ibland...

Jag är allergisk mot människor som dömer andra utifrån någon slags normalitets-mall.
Vem är stor nog att avgöra vem som är normal eller inte?
Jag är emot rasism, homofober och överhuvudtaget människor som tar sig rätten att trycka ner andra.
(Trots att jag vet att det beror på okunskap och rädsla)
Jag är emot perfektionism, illojalitet, missunnsamhet och avund.

Jag är vad jag tror och hoppas mänsklig.
Inte perfekt och inte operfekt utan alldeles förvirrat mänsklig.

Kram Hannis





30 kommentarer:

Anna S sa...

En fin bild på dej..!
Tack för att du delar med dej.

Svart, vitt & rött sa...

Men jösses så fint skrivet!! Vilken fin tolkning, både texten och bilden!!

Ha det riktigt bra under veckan!

Tina sa...

Heja dig Hannis! Så himla bra skrivet..

kramkram

Tina sa...

Snygg är du också..

Kia sa...

Låter som en toppen tjej! : )
Vad är normalt egentligen? Det har jag alltid undrat?

Ha en toppen måndag!
Kram kia

Nillis sa...

Vad bra du skriver och väldigt fin bild :-) kramis

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fint foto, underbar text. Jag gillar dig, ser fram emot resterande utmaningar.
Kramar
AnnaMaria

Camilla/Rufft och Sött sa...

Hej Johanna! Vad fint du skrivit, och kul att få se lite mer av dig med!
Tack för din kommentar! Du får hemskt gärna höra dig för, all hjälp är välkommen! Till sist kanske man träffar på någon som fått hjälp.
Ha en fortsatt fin dag, nu ska jag fortsätta koka sylt!
Kram!

Huset nummer tio sa...

Åh så roligt att få veta mer om dig;) Så vackert skrivet om en vacker människa;)

Önskar dig en härlig ljuvlig fortsättning på dagen
KRam

Vit dröm sa...

Hej Hannis! Vad kul att få läsa om dig och vilken fin bild på dig!
Ha en toppenstart på veckan, och tack för din snälla kommentar!
Kram på dig

Ewa`s Galleri sa...

Jättebra skrivet ,precis så vill jag vara och hoppas att jag är något åt det hållet
Fin bild
Apropå fårskinnen ,så tvättar jag mina i maskin, men det står tvättbara på mina på baksidan ,Har du kollat på ditt?
Ha en jätteskön eftermiddag o kväll
Här skiner solen, Tror jag ska gå hem nu och spruta vit färg på min tak krona

pysseltanten sa...

Finaste Hannis...Du är med andra ord, en alldeles PERFEKT version av dej...<3
Kram Git

LOPPISLIV sa...

Underbar läsning och så fin bild på söta dig. Stort Grattis till dina 41 år förresten, varje år är en gåva :-)

Kram Paula

Fröken Grön sa...

Glöm inte att du är härlig också!
Och kreativ!
Och inspirerande!
Tack för ett jättefint inlägg.
/Anna-Karin

Stina sa...

Kram till finaste Hannis.

Änglarnas hus sa...

Fantastiskt skrivet..du är en goo människa det har jag förstått länge :)
vi delar en del värderingar..jag är också emot rasim och homofobi..

Kul att få ta del av mer framöver..!!

Kram kram Sanne

Systrarna Hjertén sa...

Väldigt bra skrivet om dig själv, men flera saker stämmer nog på de flesta och jag håller verkligen med om dömande människor, rasister mm, jag tror tyvärr att jag dömer dem?!?! ;D

/Frida

MammaElva sa...

Men hörru! Du är ju också sjukt snygg! Och vilket härligt inlägg :) Tycker att det är extra kul att just du är med i utmaningen för du verkar vara såå fin person :)

Ha en bra kväll!

Ellinor sa...

Och just det du beskriver lyser igenom i det du skriver och gör att jag tycker så mycket om att besöka din blogg. Och så alla fina bilder och kreativ energi förstås!
Stor kram till dig!
Ellinor

millandante sa...

Vackra Hannis, både på insida och utsida!!

Varm kram

Johanna sa...

Finaste Hannis, vad kul att se en bild och läsa lite mer om dig:)

Kramis på dig!

Får se om jag hoppar på, ibland får jag lite dåligt självförtroende och tänker att vem vill läsa om vem jag är...

Queen of Kammebornia sa...

Du är så fin och bra! Jag undrar också ofta vad som är normalt... Kram!

Nyanser av vitt sa...

Så vackert och tänkvärt skrivet och du är väldigt vacker.
Ha en fin dag Hannis
Kram Agneta

Queen of Kammebornia sa...

http://queenofkammebornia.se/2012/september/jag-ar.html
Nu är jag också med! :)

Johanna Stålros sa...

Fina fina du!!!!!
Jag är oxå en känslomänniska både på gott och ont ibland....Kramar

Anki sa...

Snygging...Jodå, det är ingen fara förkyld som satan bara! Uppkopplingen till nätet är urkass, har krånglat sen förra veckan så nu börjar jag bli något trött!
Ska försöka få till nåt senare *ler*

Ha en fin dag vännen & KRAM!

my white mess sa...

Tack för att få läsa lite om dig. Det är lite skönt att få lära känna lite mer.
Gillar mycket!
Kram Malin

Mamma C sa...

Hej söta du, att du är en go och fin människa har jag redan förstått. Vi tycker nog lite samma och lika i en del saker.
Kram Mamma C

Rosa i huset i vitt sa...

Hejsan kikar in till dig och ser så mycket fint.

ha en bra kväll
kram Rosa

Emma sa...

Vilken fin bild, fint inlägg och fin blogg! Roligt att snubbla över den minsann! :)