Att komma hem

Rom, det fantastiska Rom var underbart. Varmt, bullrigt, och mycket att se.
Under torsdag och fredag så gick vi totalt 18 timmar...
Vi har sett så mycket och gjort så mycket. 
Skrattat, ätit och njutit av staden och av varandras sällskap. 

 När jag fotade flaskorna så skakade en Italienare på huvudet.
Jag tyckte det var vackert jag.
 Vi har gått i tunna kläder.
Mamma i vackra tunikor och guldskor
 Blomsterförsäljare överallt.
Vackra färger avlöste varandra.
 Vi har ätit sanslöst god mat.
Jag och min bror slog matätar-rekordet. Tror jag har gått upp två kilo.
 Vackra saker överallt.
Som bara hängde där.
 Och söta bilar som utlöste skrattanfall hos mig eftersom att jag såg framför
mig hur min bror (198 cm) skulle tränga sig in i en sån här med två barn.
Jag var något övertrött och skrattade så jag grät. 
Och igen, en huvudskakande Italienare...
Det tar lite tid att smälta alla intryck, att sortera.
Så det kommer att komma mera bilder från Rom när jag sorterat klart.

Nu, klia hund och sova skönt!

Hoppas att ni har det bra/ Kram Hannis

Ps. Anna.S, hoppas att du har en mysig helg. Kram till dig!


17 kommentarer:

millandante sa...

Va härligt Hannis!! Att bara ha tiden till att umgår och uppleva nytt:) Välkommen hem lite rikare:)

KRAM

Svart, vitt & rött sa...

Så härligt det verkar, åh vilken lycka!! Jag ser fram emot att få veta mer och se fler bilder! Ha det fortsatt gott i helgen!

Johanna Stålros sa...

Åhh ljuvliga bilder, du är så duktig på att fota vännen. och du välkommen hem;)

Anna S sa...

Så fint där ser ut att vara! Vackra bilder tar du som vanligt.
Haha, ja kan tänka mej hur roligt det blev att tänka på din bror i en sån bil. :-) *Fniss* Trafikfara? ;)

Välkommen tillbaka hem, kram tillbaks.

Anci sa...

Välkommen hem ! Underbara bilder och jag vill gärna få se mer :)

Kram
Anci

Vit dröm sa...

Åh det ser helt underbart ut fina du! Låter som en riktig toppenresa!
Härliga bilder som alltid!
Kram Anna

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej och välkommen hem!
Å så härligt ni verkar haft. Avslappnat och skönt, Storstäder är fantastiska just för att man bara kan vara och ha det sååå bra!
Älskar bild nr 1 - underbar!!

Kram Monica

Levindas Värld sa...

Åh har du varit i Rom, va fantastiskt!! Jag vill också besöka Rom en vacker dag :) Men jag är rätt nyligen hemkommen från Frankrike och Paris så det går ingen nöd på mig just nu...hihi! Och visst tar det ett tag att smällta allting när man kommer hem so du säger. Jag känner mig också sådär vemodig över att vara i vardagen igen när man upplevt så mycket och känt så många härliga känslor på semestern. Jag framkallade över 1000 st bilder...haha fan va galet egentligen :)

Ser fram emot fler bilder från Rom!

Ha det gott!

Tina sa...

Rom är underbart och det glädjer mig att resan varit lyckad!

kramkram

Ewa`s Galleri sa...

Vilken härlig resa ni haft
Jättefina bilder
Visst är det skönt att få skratta så att magen knyter sig
ha en skön söndag

Vita små hjärtan sa...

Välkommen hem vännen!
Så härlig tripp du har gjort!
Fina bilder....
Ha en fin start på nya veckan.
Kram Agnetha

Nillis sa...

Haha, vad härlig du är! :-) Håller med dig om att bilen så mini ut och flaskorna var fina vid gräset. Mysigt ni har haft det. Kram å välkommen hem!

Mamma C sa...

Välkommen hem igen till ett gråruggit Sverige. Kul att ni har haft en fin och bra resa.
Kram Mamma C

Queen of Kammebornia sa...

Så underbart!

Nyanser av vitt sa...

Vackra bilder från en härlig resa.
Välkommen hem
Kram Agneta

Eddie Och Barnen På Bristol Academy sa...

Vilken fin blogg du har:) Rom verkar ha varit underbart! Anna

Min plats i solen sa...

Vilken fantastisk resa ni har haft och jag scrollar upp och ner och njuter av dina vackra bilder om och om igen. Jag lovar att de kommer att visas många gånger för familjemedlemmarna. Rom har nämligen seglat upp som ett potentiellt semesterresmål nästa år. Jag har varit i Italien tidigare men faktiskt aldrig i Rom. Är det ett resmål du rekommenderar?

Kram Lotta