Tack och lov för ljuset...

Den här veckan alltså...
Jag yrar runt och skrattar mest åt den totala förvirring som råder på alla plan. 
Det är tur att man vet att såna veckor går över . 

Det jag verkligen vill göra, måla möblerna från tippen får stå åt sidan och fixas
i helgen istället. Så just nu säger jag :Tack och lov för ljuset! Jag vaknar i ljus
och det första jag ser är det ni ser på bilderna. Fönsterkarmen i sovalkoven.


Och när man har mycket att göra så är det bra att koppla av hjärnan med att 
tänka på väldigt viktiga saker, som att jag vill bygga ett nytt köksbord. Och att 
jag vill ha hem mitt plåtskåp. Att jag vill pyssla med leran som har kommit hem. 
Och att jag kan göra vad jag vill i helgen!

Hur har ni det? Tillbaka i vardagen eller fortfarande aningens semesterdvala?

Kram Hannis




25 kommentarer:

Ljuva Magnolia sa...

Glöm inte att ta det lite lugnt till helgen oxå ;)
För mig är det samma vardag hela tiden, är ju mammaledig, har inte kunnat skilja på semester och vardag på ett tag lixom =)

Ha en fin dag, kram Catta

Camilla/Rufft och Sött sa...

underbara vilsamma bilder! Pang bom så har man en massa tider att passa! Föräldramöten, barn som ska hämtas vid bussen olika tider varje dag, tandläkartider, läkartider, japp, dags att hålla koll på datum och klocka igen! Vi försöker dock att hålla ett lite lugnare tempo.
Ha en fortsatt bra dag!

Kavallinskan sa...

Vackra bilder! Min hjärna är fortfarande inställd på semester och vila, omställningen tillbaka till vardagen kommer nog att ta lite tid känns det som! :)

Ha det bra!
kram kram

Kia sa...

Kan säga att jag har varit rätt snurrig jag med!! Först satt sjögången i efter helgens segling. Sen på det har vi haft en kille här som skulle lära oss det nya ekonomisystemet. : ) Man blir lätt trött av att det gungar så jag sa till honom i måndags att jag är rätt trög just nu. :)

Nu har jag gjort mitt för denna vecka och ska snart hem. Ahhh vad skönt det ska bli!!

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Elna sa...

Vackra och rogivande bilder. Du får ha en bra dag.

Kram

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
också här råder total förvirring! Skolan startade idag, jakt på skor till dottern, vilket helt plötsligt blev ett nästan omöjligt uppdrag! Mannen iväg på golfresa och fullt upp på jobbet. och så finns det så mycket annat jag egentligen skulle vilja göra... allt det där som skulle göras i somras men som inte blev gjort... Ååå vad jag hoppas på en lång skön höst UTAN MYGG!!

Kram Monica

Johanna sa...

Haha, det är tur man har sina bloggvänner så man kan känna igen sig och inte tro att man är helt tokig! Jag enar det där om att ständigt tänka på inredning, på saker man vill göra/måla om och bygga, hihi! Det är ju det som är så kul i livet!

Kram på dig och ha en fin dag fast det verkar stressigt värre för dig just nu...

Kram Johanna

Huset nummer tio sa...

Härligt att du kan skratta åt förvirrningarna och ljuvlig utsikt att vakna upp till.

Önskar dig en fantastisk eftermiddag och hoppas att du får lite av allt det du vill göra gjort;)

Kram
Annie

Anonym sa...

Jag blir alltid på så himla bra humör när jag läser din blogg :-)
kram asli

Systrarna Hjertén sa...

Nej, nu är jag tillbaka med ett brak i vardagen igen! Förra veckan smygstartade jag med att jobba lite kortare dagar och "znooza" på morgonen. Nu har dock skolan börjat så nu är det snabba ryck som gäller om att ska hinnas med. Åååå jag längtar till semestern! ;)

Vackra bilder du visar idag, gillar också ljuset (i dem).

/Frida

Mamma C sa...

Tillbaka till verkligheten blir inte förens på måndag. Så här är det bara lite lull lull. Rätt skönt det med.
Kram Mamma C

Johanna Stålros sa...

Precis så är det här med;) Ljuvliga rogivande bilder som ger mig lite sinnesro- tack. Kram

Vit dröm sa...

Älskar dina bilder! Jo du här är det full fart med nya jobbet och 3 nya elever som ska skolas in, man vet att man lever ;)
Men en dag i taget eller hur?
Kul att du gillade våfflorna!
Kram Anna

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej igen
Det där med odling är verkligen jättekul!! Jag har haft mitt grönsaksland i många år och odlandet har gått upp och ned. Vissa somrar har vi ju inte varit på landet så mkt. Men jag älskar att få skörda mina egna morötter, potatis, bönor, vitlök, squars..

Men nu har vi påbörjat ett flerårigt renoverings- och utbyggnadsprojekt. Så vi kan lugnt säga att vi vet vad vi har att göra de kommande åren...

Orangeriet är påbörjat, men det var mkt mer jobb än vad mannen trodde med att gjuta grunden (för lite berg) - men grunden är nu gjuten och murad. Nästa steg är att fylla igen runt omkring och sedan tror vi (jag vill) att vi gör stommen och sätter taket i år och sedan får jag renovera och måla alla fönster under vintern. kan jag göra hemma i stan. Och då skall det vara klart när det är dags att börja odla igen.. lätt som en plätt, hmmm INTE

I år har jag satsat mycket på blommor, jättekul!! Jag har beställt massor av spännande lökar och mer skall jag beställa. Har lite slantar kvar på mitt presentkort.

Tjola hopp snart är det helg och då skall vi tillbaka till landet och jobba och i morgon skall vi kolla på tak till orangeriet.

Ha det gott, kram monica

Nillis sa...

Vilket vackert ljus du har i dina bilder med. Kul att titta in här hos dig. kram

Svart, vitt & rött sa...

Ljuvliga bilder!! Vilken bra start på morgonen du får med den utsikten!! Makalost fina bilder du visar! Här är det full rulle... jobb och migrän (mår bättre för tillfället och dyker in i din fina blogg och kikar lite), allt på en gång! Ha det gott!

Tina sa...

Nej, för tusan. Här är det fullt ös, semesterdvalan minns jag inte hur den kändes, hehe! Mest roliga saker...
Så fina bilder, morgonstämning!

kramen

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vakna där tycker jag ser rogivande ut, kan behövas när det är mycket på gång. Jag har börjat jobba men är ledig idag. Virrvirr i min hjärna också, i em ska vi titta på ett hus, där jag väldigt gärna vill bo.
Kramar
AnnaMaria

Anna S sa...

Så vackra bilder. Jag gillar verkligen dina skålar som du gjutit.
Här har hösten kommit igång, känns bra på sätt och vis men ändå vemodigt. Men hösten är ändå min favoritårstid.

Ha det så gott vad du än vill göra i helgen. :-)
Kram

Jenny sa...

Hej! Vilka fina bilder. Och vad mycket spännande projekt du har på G, kul! Det där med att bygga ett eget köksbord lät inspirerande.

Ha det bra!
Jenny

Ewa`s Galleri sa...

Vilka härliga bilder du ser när du vaknar
Jag har faktiskt en ledig dag imorgon ,och då ska jag komma ifatt här hemma,¨å att jag kan pyssla med alla projekt i helgen,hoppas jag, men det är ju ett par loppisar som jag inte vill missa Ha en skön helg

Nyanser av vitt sa...

Vilka vackra bilder Hannis. Jag jobbar andra veckan nu. Är helt slut :O)
Kram Agneta

Hanna sa...

Fina bilder.
Kram
HAnna

Monkan sa...

Ja härligt och drömskt ljus, fina bilder.

Ljus ja. Jag har saker jag vill måla, borde se till att fixa det innan höstmörkret lägrar sig

Pysselpalatset sa...

Härlig lyster i dina bilder... ha en utomordentligt god helg... kram J