Servettringar

När man behöver koppla bort hjärnan en stund så kan man googla på "gör egna"
servettringar och hitta massor av tips. Jag hittade en variant av gamla toa-rullar...
Jag har massor av linnetyg som ligger. Tänkte bland annat sy servetter av
det och ska man duka med servetter kan det vara fint med servettringar.

 Nu lade jag ingen tid på att vara noga utan bara provade med det som 
fanns hemma men det här kan vara en kul grej om man vill variera sig. 
Kul med snabbt pyssel som bara kräver lite papper och lim. 
Äntligen FREDAG!! Bästa dagen.
Och jag ska få sluta tidigare och sticka på loppis efter jobbet. Mer behövs inte
för att få mig att fnissandes skutta runt. Sen ska jag göra vad jag vill resten av helgen. 
Och gå på kräftskiva med det galna tjejgänget. 

I morse 03.40 innan hundpromenaden tog jag fram målarburkar,slippapper och penslar. 
Det kommer jag att blunda för när jag kommer hem och ska sova middag=))

Hörrni, finaste helgen till er!
Kram Hannis

Och Anna.S, blir alltid glad över dina spår! Kram till dig


30 kommentarer:

Ellinor sa...

03.40!!!!!! Himmel, jag trodde att jag var en morgonmänniska... Hoppas din helg blir underbar och att många fynd finns att hitta på loppisen!
Bästa helgen till dig!
Kram
Ellinor

VisaLiza sa...

Vad fina servettringarna blev :) Kul att göra något av gamla toarullar som annars bara slängs. Lycka till på loppisturen, Liza

Hajan sa...

det var ju "skitsnyggt" förlåt
ordvalet.Men det föll sig så gärna
eftersom du gjort dem av toarullar.
mycket snygga.
kram

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Morgonmänniska 03,40 - för mig är det nog mer nattmänniska... jag som är morgontrött, men gärna häner kvar uppe på nattkröken.. hi hi

Men du vilken fiffilurig grej av toarullar. Ser ju galet snyggt ut. Jag har gjort servettringar av wellpapper vilket är snyggt tycker jag, de kan vändas åt två håll. Snyggt att dekorera så som du gjort.

Önskar dig en galet skön och rolig helg!! Kram Monica

Camilla/Rufft och Sött sa...

Så fina !! Herregud vad du är uppe tidigt (eller hade du inte gått och lagt dig)? Jag skulle svimma om jag skulle vara tvungen att kliva upp den tiden!
Hoppas du orkar vara vaken i helgen haha! Trevlig helg!

my white mess sa...

Ja såna har jag också gjort.
Men nu blev jag sugenpå att göra fler.
Hoppas du får en fin helg!
Kram Malin

pysseltanten sa...

Såna där servettringar hade min svärmor gjort en gång när vi var ditbjudna på middag...fast hon hade använt vanligt aluminiumfolie, och sen klistrat på nån liten söt blomma...superenkelt o fint...
Men goooa människa....03.40!!!!!! Va sjuuutton gör du uppe så tidigt?!
Då sussade en annan så man inte visste var man hade gumpen...haha...
Ha nu den finaste av helger...
Här blir det oxå kräftor i helgen..härligt!
Kraaam Git

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint, jag gillar bilderna du valt. Passar så bra ihop med linnetyg. Och götapetter vad du var uppe tidigt, nu kommer nog John blund tidigt ikväll.
Kramar och trevlig helg
AnnaMaria

Hanna sa...

det blev ju jätte fint.
kram
HAnna

Ewa`s Galleri sa...

Oj det var en tidig morgon ,vilken energi du har
Servettringarna blev jättefina,Har en ide om att snurra grovt snöre runt toarullen ,skulle bli fint till linneservetter
Hoppas du hittar mycket fint på loppisen
Jag får vänta tills imorgon då är det min tur att loppa
Ha en skön helg

Kia sa...

Eh, vad var det för ryck?? Hade du ställt klockan eller kunde du inte sova?

Ha en toppen helg! Nu ska jag ut med Zigge och sen ska mina tjejer shoppa kläder, kanske även jag. : )

Kram Kia

Svart, vitt & rött sa...

Och jag som varit på jakt efter servettringar ett tag nu men inte hittat något fint! Dina var ju superfräcka! 03.40?? Jösses vad tidigt... eller sent :-) Jag hoppas att du hittar något riktigt fint på loppisen. Det brukar du ju göra, så det gör du säkert igen :-) Ha det gott i helgen!

Anna S sa...

Wow, jättesnygga servettringar. De finaste jag sett faktiskt utan att överdriva eller så. Älskar såna gamla svart/vita bilder

Hoppas att loppisen var kul att besöka och att du gjorde några fynd.

Kramen tillbaks till dej :-)

Systrarna Hjertén sa...

Rolig idé och det blev ju jättesnyggt! Men målarburkar och 03:40 går inte riktigt ihop i mitt huvud...?!

Trevlig helg!

Fröken Fräken sa...

Alltså jag kan knappt ta in de fina servettringarna för jag är helt chockskadad efter att ha läst att du är uppe 03.40!!!! Jag kan förstå om man inte gått och lagt sig än då.. ;-D
Hoppas loppisen bjöd på charmanta fynd!

Hem och Harmoni Marie sa...

Fint och fiffigt!
Hoppas du gjorde några fina loppisfynd.... och ha det så kul på kräftskivan.
Kram Marie

Ett Vitare Hem sa...

Hur läckert som helst ju!
Ha en fin helg!
Kram/Lena

Min plats i solen sa...

Jag tokgillar din härliga kreativitet Hannis! :) Önskar att jag hade haft lite av din DIY-känsla.

Ha nu en fin helg och sörpla lite kräftor för mig med. :)

Kram Lotta

Nillis sa...

Väldigt fint! Vart har du hittat de tjusiga bilderna du satt på rullarna tro? Loppis är underbart å får mig också att studsa runt, fniss! kramis

Huset nummer tio sa...

Vilken smart idé med servettringarna. Härligt återbruk.

Hoppas du hittade massa fint på loppisen, här fyndades det lite granna idag med;) Men konstigt nog inget sakralt;)

Önskar dig en ljuvlig kväll
Kram
Annie

Queen of Kammebornia sa...

Fina servettringar! Och loppis kan ju alltid få en att fnissa och hoppa runt, underbart!

Kavallinskan sa...

Vilka finfina servettringar! Hoppas du fick fynda på loppisen! :)

kram kram

Anki sa...

Hörru din toka...soooooov!
Superfina servettringar, så där lagom pyssel!
Jodu, förkylningen är rena barnleken mot vad jag ställt till nu, ajajaj ont!

Ha en fin söndag vännen!
KRAM!

Änglarnas hus sa...

Hallojsan goaste Hannis!!
Vilken fantastisk idé..kommer bli superfint att duka med.

Jag kan också bli hur glad som helst för ett loppisbesök..och fyndar man sen då också..ja då är glädjen total!!

Hoppas du har haft en fin helg med dina vänner!! kram kram sanne

Mamma C sa...

Vilka snyggingar det blev. Ska nog provas, för tomma toarullar har man ju.
Kram mamma C

Nyanser av vitt sa...

Förstår att du måste sova middag om du är uppe så tidigt. Snygga servettringar.
Kram Agneta

Johanna sa...

Men vad tidigt du var uppe!!:) Jag hoppas att du hade en kanonhelg och att det blev något fynd efter jobbet i fredags:)

Natti natti,

Kram Johanna

Sense of Harmony sa...

Kul idé och jättefint!

Enkel stil sa...

Det är Kanske samma bilder vi sett på dom enkla men fina servettringarna. Jag skickar med länken till bloggen där jag sett det.


http://honeypielivingetc.blogspot.se/2012/07/klipp-klistra.html

Ha en skön söndag och tack för all din skön inspiration
Anita

Svea sa...

Vilken fin blogg du har, vilket fantastiskt fint och kul pyssel, här vill jag kika runt lite mer!!
// Sandra