Plåtskåp...

Jahaja....Plåtskåpet, var det.
Det är när man släpar hem sånt här som folk (och jag själv) börjar fundera på hur 
det funkar i skallen på mig.. Alltså på riktigt. Till och med hunden skakar på huvudet
Målade två vändor igår kväll och det är redan ett nytt skåp i min värld. 
Dörrarna fick vi plocka bort när vi bar upp  det men dom finns förstås och hyllplan. 
Det vägde bly kan jag säga!!


Ni som hänger här ibland vet  att jag gillar utmaningar så nu är det bara att köra 
på och hoppas att bilden jag har i huvudet kommer att bli lika bra i verkligheten.

Fortsatt bra vecka till er/Kram Hannis


31 kommentarer:

Linda sa...

Plåtskåp är så fina.

Jag ville köpa ett grått fint omklädningsskåp i plåt som stod i stallet där dottern red men tyvärr var det inte till salu.
Dom är ju så förbaskat dyra nu när de är poppis.

Kram, kram

Tina sa...

Jag tänkte på dig igår och hur det gick med skåpet. Skönt att få se att du lyckades, lite Hannistouch och detta kommer att bli tiptop!

kram

Systrarna Hjertén sa...

Lycka till! Men jag är säker på att det blir bra, det verkar som du har bra bilder i huvudet!

/Frida

Lilla Kråkslottet/ Angelica sa...

Jag har ett hemma jag med som står och väntar på färg och PLATS att stå på. Men det skulle liksom med hem!! Haha, ja man är nog lite galen! Men bra blir det, som oftast! Kram!

Nillis sa...

haha! till och med hunden skakar på huvudet, fniss! Vad rolig du är. :-) Tack för tipsen om kamera, jag har en systemkamera men inget särskilt objektiv (jag vet inte ens vad det är för objektiv som sitter på) jag får nog gå en fotokurs och lära mig. Jag har hört talas om RAW men aldrig använt det själv. kramis

MammaElva sa...

Vilket enormt skåp! Måste varit bökigt värre att få hem det. Men jag tror det kommer bli kanonfint. Plåtskåp är ju grejen :)
Önskar dig en grymt bra dag! Kramelikram

Mina drömmars hus sa...

Suveränt!!!
Följer med spänning fortsättningen.
Kram
AC

Anonym sa...

Förvånad? Nej inte alls. Imponerad? Ja, att du har energi till allt du gör. Kram asli

Johanna sa...

Hihihi, du är ju inte alls tokig utan bara rolig och inspirerande:) Vilken färg blir skåpet då måntro?:)
Jag väntar med spänning...

Kramis till dig!

Anna S sa...

Hej Haninis. Det kommer säkert bli ett jättesnyggt skåp med lite färg!
Bra när man ser vad saker har för potential. Envis är bra att vara. :-)

Kram till dej

Vit dröm sa...

Vad kul med en ny utmaning, kommer säkert bli jättefint när du är klar!
Ja fy för att storhandla, men skönt när det är gjort så man har lite att välja på hemma ;)
Ha en fortsatt bra dag!
Kram Anna

Huset nummer tio sa...

Åh ser redan framför mig hur snyggt det kommer bli;) Här har jag ett skåp med 6 dörrar på, och gissa om DET var tungt att bära in;) Men jag njuter av det var dag och ser framför mig hur snyggt det kommer bli i vår renoverade hall. När det väl blir färdigt.

Önskar dig en härlig dag och säg till vovven att det finns värre saker att skaka huvudet på,)
Kram
Annie

Stina sa...

Jahaja....målades två vändor igår. Men vännen du måste ha glömt botten eller ska du ha en stor röd "klutt" där :)

Du, jag vet att det kommer att bli jättesnyggt, det blir allt som du sätter händerna på :)

Kramen till dig/ Stina

Svart, vitt & rött sa...

Jag var inne på Village idag och såg några plåtskåp, men jag måste säga att jag tror att ditt kommer att slå det mesta. Det blir ju ett skåp som inte alla andra har dessutom. Kör på bara! Det blir säkert kanon!

Ewa`s Galleri sa...

Ohh vad spännande att se slutresultatet
Blir säkert som du tänkt dig ,du är ju så duktig o krativ
Ha en skön dag

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Nu ler jag väldigt igenkännande... jag har ju som sagt gjort samma resa i somras... jag VET att det är TUNGT!!

Mitt skåp är vitt, men alldeles för fint så jag ville blästra och skabba det lite... vilket inte var nåt roligt projekt bland alla mygg och färgen satt som ett berg! Så att ta bort färg rekommenderas inte : ) bättre att måla. Jag gav alltså upp!!

Så skruvade vi upp skåpet en bit på väggen (har ju inga fötter) och förbjöd alla barn att kliva in i skåpet!! Alltså inget kurra gömma ställe..

Skåpet har tre dörrar. Jag har klistrat fast franska jättefina metallsiffror på respektive dörr (våra födelsedagar) så nu har vi varsit skåp!Blev trots för lite skabb mkt bra....

Lycka till! Kram Monica

Kul att jag har inspirerat dig med blommor!! Det är galet kul. Längtar efter att plantera kring orangeriet... s n a r t..

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du är störtskön, bra jobbat att ha fått det på plats. Läcker blå färg, kommer bli bra detta.
Kramar
AnnaMaria

Mamma C sa...

Vilken härlig blå färg. Men hur sjutton ska du få bort den stora röda fläcken. Jo,jo jag vet att du får till det till slut. Så jag väntar med spänning på ditt resultat.
Kram Mamma C

Fröken Grön sa...

Tuta och kör, Hannis!
Det brukar bli bra!
/Anna-Karin

Nyanser av vitt sa...

Det ska bli väldigt spännande att se detta skåp efter att du har fixat det.
Kram Agneta

Nyanser av vitt sa...

Det ska bli väldigt spännande att se detta skåp efter att du har fixat det.
Kram Agneta

Nyanser av vitt sa...

Det ska bli väldigt spännande att se detta skåp efter att du har fixat det.
Kram Agneta

Nyanser av vitt sa...

Det ska bli väldigt spännande att se detta skåp efter att du har fixat det.
Kram Agneta

Nyanser av vitt sa...

Det ska bli väldigt spännande att se detta skåp efter att du har fixat det.
Kram Agneta

Ellinor sa...

Fick se några gamla plåtskåp i källaren på skolan förra veckan då jag och kollega var nere och hämtade ett gammalt skrivbord. Åhhhh, suckar jag. Vill ha, vill ha. Vaktmästare och kollega verkade inte riktigt förstå grejen med skåpen... Men jag insåg att de aldrig skulle få plats i vårt överfulla hem.
Stort lycka till med skåpet. Ska bli så spännande att se vad du gör med det!
Kram
Ellinor

Pysselpalatset sa...

Ska bli spännande att följa skåpets förnyelse... men jag gissar att det är en el jobbb inna dess... kram j

Anki sa...

Meen...det är väl inte samma?...ett nytt eller? Hur som helst med Hannismagi kommer det att bli skitsnyggt! Här bråkar jag fortf med den där jäkla sängen, den får inte plats, hmmm...Men nu ska jag försöka blunda för röran några dar, förkyld som satan!

KRAAAM!

MammaElva sa...

Kul att du nappa på utmaningen.. Ska bli spännande att se vad du kommer bjuda på . Såklart får du lägga upp loggan om du vill :)
Ha en fin dag! Kram

Kia sa...

Det kommer nog bli bra ska du se!

Ang elefanter så tror jag inte de har de kvar på de mindre cirkusarna som flänger runt men Cirkus Scott hade 3 stycken.

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Queen of Kammebornia sa...

Wow! Det funkar bra i skallen på dig! Snyggt är vad det är!

Hanna sa...

Det kommer att bli jätte fint när du är klar, jag bara vet det.
Ha en fin kväll!
Kram
Hanna