Musslor

Helgen blev inte som jag tänkt mig. Men rolig ändå.
 Jag fick hoppa in som fotograf åt en tjej som ville ha bilder på en del tavlor hon målat
och då ville hon ha tavlorna fotade med mat ,vin och olika frukter. Hur kul som helst!
Jag fick minsann med mig musslorna hem efteråt, eller skalen rättare sagt. 
Och då blev jag sugen på att fota åt mig själv för skojs skull,  med lite höstkänsla. 
Min favoritårstid! Och nu är den på väg!



Igår fick jag ett riktigt ryck och har nu förberett för plåtskåpet som ska hem imorgon.
Ska fota det så att ni får se förebild förstås.

Fredagens loppis var en katastrof...Dyrt och utan fynd.
Men däremot har jag fått ett bord som ska få ta rollen som köksbord.
Livet börjar bli som vanligt igen som ni märker.

Hoppas att ni har en bra start på veckan/Kram Hannis

26 kommentarer:

Kia sa...

Blir inte alltid som man tänkt sig men men. Visst är hösten mysig när man kan börja tända ljus och alla fina färger kommer fram ute.

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Johanna sa...

Vackra bilder, riktigt höstiga:)

Man kan verkligen bli riktigt sur när man hamnar på loppisar som tar överpriser på allt!!:(

vad kul med nytt köksbord och plåtskåpet är jag verkligen nyfiken på:)

Kramisar Johanna

Svart, vitt & rött sa...

Jag är också nyfiken!! På allt!! Ditt skåp, ditt bord men jösses... bilderna som du tog på tavlorna är jag också nyfiken på! Jag förstår att hon vill ha din hjälp... Ha det gott idag!

Kavallinskan sa...

Åh, va roligt att få hoppa in som fotograf!! Så vackra bilder! Trevligt med ett nytt köksbord och skönt att få hem skåpet! Ska bli kul att se sen! :)

kram kram

Anki sa...

Haha, ja vi är ju lika klantiga då, jag har gått med tejpad stortå i flera veckor nu å inte fan blir det bättre!
Det är ett evigt släpande, å är man dum så får man lida för det!

Hääärliga bilder du, lär mig, du kanske har nåt tips för idioter, fniss...

Ha en toppendag gullet!
KRAM!

Industri house sa...

Här har du en till som älskar hösten :)) Ska bli spännande att få se plåtskåpet och köksbordet :)Ha en härlig vecka hannis!kram jessica.

Tina sa...

Nyfiken är bara förnamnet...
Plåtskåpet låter så spännande!

kramkram

MammaElva sa...

Jag håller med. Hösten är underbar! Ser verkligen fram emot den :) Fina bilder du har tagit också, du är såå duktig! Ha en fin kväll!

lugnet sa...

Oj så länge sedan jag tittat in till dig, massor av vackra kort och kloka ord:) Nu ska jag läsa vidare!
Kram//Ulrica

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Musslor som är så gott, och fina och fota också. Ska bli jätteroligt och se plåtskåpet.
Kramar
AnnaMaria

Anci sa...

Åhhhh !! Vad du är kreativ ! Jag vet inte om jag ska bli inspirerad eller avundsjuk :)

Du kommer nog att dyka upp i min blogg som en förebild. OK ??

Kram
Anci

Vitt hus med svarta knutar sa...

Fantastiska bilder! Jag gillar färgkombinationen=) Fina servettringar har du också pysslat. Synd att du inte hittade något på loppisen, man blir så besviken när man äntligen kommer iväg och har förväntningar...

Ha en fin kväll!
Kram,
Regina

Hanna sa...

Det blir inte alltid som man tänkt sig, men det kan blir bra ändå.
Kram
HAnna

Casa of Mia sa...

Jättefint, så fint med musslor kram

Vit dröm sa...

MEN Hannis jag dör, så underbara bilder. Du kan verkligen konsten att få till det där lilla extra!
Ha en toppenkväll!
Kramar Anna

Änglarnas hus sa...

hihi..ja nu känner man igen hannis! ;)
Jättefina bilder..du kand etta du!!

Kramis Sanne

Huset nummer tio sa...

Vilka otroligt vackra bilder, hav möter höst, så vackert.

Tråkigt med loppisen men man ska kyssa många grodor innan man finner prinsen som det heter;)

Önskar dig en härlig vecka
Kram
Annie

Mina drömmars hus sa...

Vilka bilder, vackra!!!

Spännande med plåtskåpet.
kram
AC

Systrarna Hjertén sa...

Wow, snygga bilder!

Jag kan inte påstå att hösten är min favorit, men alla årstider har sin charm och dina bilder ger mycket höstkänsla på ett bra sätt!

/Frida

Nillis sa...

Underbra bilder, du fotar så himla bra! Hur gör du för att få det trolska skenet i bilderna? Mina bilder blir så "platta och livlösa" kram Pernilla

Johanna Stålros sa...

Ljuvliga bilder, så fin stämning du fick till...Kram

Mamma C sa...

Så kul att få hoppa in som fotograf. Spännande med skåpet tycker jag.
MIn dag gick bra på jobbet. Men nu är jag trött.
Kram mamma C

Nyanser av vitt sa...

Jag älskar hösten.
Vackra bilder.
Kram Agneta

Stina sa...

Du är så duktig, till och med musselskal blir vackra när du fotar :)

Jag blir så glad av att läsa dina kommentarer hos mig. Det kommer alltid en kommentar från dig oavsett om jag gör ett inlägg en gång i halvåret eller som nu två på en vecka :)
Tack finaste Hannis största kramen till dig.

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej och visst är väl det lite som livet i största allmänhet.
Det blir inte som man tänkt sig, men oftas ganska bra i alla fall!! Vackra bilder.. kanske skulle vi gå ihop ett gäng fotointresserade och ha foto-work-shops ibland på olika teman. Så kul det skulle vara..

Spännande att få se ditt plåtskåp. Vi har installerat ett på landet i somras. Stort och tungt men läckert. Väldans tur att jag inte kom på att jag skulle släpa hem det, 5 trappor med pytteliten hiss!!

Ha det gott kram Monica

Anna S sa...

Såna fina bilder! Musselskal har vackra toner tycker jag, Går att göra mycket fint med. En vän till mej har en "mobil" som hänger med musselskal.

Så kul med ett nytt köksbord med!
Kramers till dej