Mormors balkong

På min mormors balkong växer det så det knakar!
 Och det är färger, massor av färger.
Hennes egenvävda mattor, dukar, och slitna möbler som jag målat på order
av mormor. Som har blivit sådär vackert slitna igen, av väder och vind.



Det kommer att bli min inspiration till nästa sommar.
Det där med att vara här och nu gäller inte på alla plan hos mig=))

Så det där med sorg.
Det blir ganska mycket berg och dalbana när människor försvinner.
Hos mig har det väckt en del blandade tankar. Som exempel det här med vad jag väljer att
 lägger min tid på. Alltså min själsliga tid. Vilka människor, vilka tankar och vilka handlingar 
jag prioriterar. Och acceptans. Att umgås med människor för att dom är sig själva och som 
umgås med mig för att jag är jag, som köper mig och mina val jag gör. Lev och låt leva typ...
Jag har varit noga med sånt och nu kommer jag att bli ännu mera noggrann på det planet. 

Och den största solen till er!! 
Som orkar läsa mitt svammel och som lämnar så mjuka,fina spår. 

Stor kram Hannis

24 kommentarer:

Svart, vitt & rött sa...

Jag håller helt med dig... det är lätt att glömma bort det ibland. Livet är kort och det gäller att tänka till om detta emellanåt. Bra tankar!! Din mormors balkong verkar helt ljuvlig! Jag kan tänka mig att du gärna gör ett besök där.

Tina sa...

Min kompassnål har inte riktigt hittat tillbaka ännu, sorg är inget man bara kan stoppa undan. Den tar sin tid..
Underbar balkong, gillar den turkosa färgen. Din mormor vet vad som gäller!

kram o trevlig helg!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Dina mjuka bilder, från din älskade mormors balkong...de stämmer så bra ihop med dina ord om mjuka värden och ödmjukhet...

Kramen,
Regina

Nillis sa...

Bra tankar där :-) Å vilken härlig balkong. Jag håller på och rensar på min, efter varit borta 6 veckor... Inte fint där alls kan jag säga. kramisar

Anonym sa...

Ta hand om dig i helgen! Kram asli

Anna S sa...

Hej Hannis. Så fint slitna din mormors möbler blivit. Fint att hon har dej som är van vid penslar och färg ;-)

Såntdär tänker jag också mycket på ; livet , hur kort det egentligen är, men märkligt. Vad man lämnar för avtryck och vilka man träffar. Det är viktigt för mej med att ingen försöker ändra på mej eller tala om vad jag ska göra, vilka val osv. Eller hur jag har det hemma.

Kram till dej, hoppas du får en härlig helg. :-)

Nyanser av vitt sa...

Så klokt Hannis. Man ska välja bort energitjuvarna och ta vara på livet. Alla har vi våra fel och brister och våra nära och kära tycker om oss i allafall. Och vi dem.
Sköt om dig
Kram Agneta

Hanna sa...

så fint på mormors balkong.
Fina tankar och du skriver så fint.
Ha en fin helg.
kram
Hanna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det där var långt ifrån svammel, jag köper allt. Din mormor har bra smak också, så härliga färger.
Ha en toppenhelg
Kramar
AnnaMaria

Systrarna Hjertén sa...

Om min mormor sas det alltid att hon hade gröna fingrar och hon fick ofta rycka in och rädda min mammas halvdöda blommor! Tyvärr var jag för ung för att
uppskatta och dra lärdom av hennes kunskap. Bra inlägg nu kom jag på att det finns andra nära att besöka innan det är för sent.

/Frida

Linda sa...

Vilka fina, bra tankar.

Kram, kram

Ewa`s Galleri sa...

Håller med dig ,Varför ska man ödsla sin korta tid på folk man inte trivs med eller har något ihop med,man ska njuta av varje minut ,även om det är lättare sagt än gjort ,så är det bra att tänka till och på sig själv ibland
Vilka fina bilder från mormors balkong
Ha en skön helg

Liten Bod sa...

Håller helt med dig. Kan vara svårt ibland om man inte vill såra folk tycker jag dock. Härligt att ha mormor kvar! Kram Tina

Anonym sa...

Så fint på din mormors balkong! Underbara färger!
Jag gillar dina kloka tankar, känns så skönt att få ta del av dem!
Själslig tid! Det är viktigt, enormt viktigt. Att inte umgås med fel människor, energitjuvar. Livet är för kort och värdefullt att slösa bort på dem.

Ha det gott
Kramar Lily

Min plats i solen sa...

Hej Hannis!

Jag har ju varit utan dator några dagar och sitter här och läser ikapp mig hos dig. Blir rörd av att läsa om din vän som gått bort alldeles för tidigt. Stor kram till dig.♥

För några år sedan förlorade jag min bästa vän i bröstcancer och hennes död påverkade mitt liv på så många olika sätt. Det självklara med sorg, smärta och saknad men också som du skriver om genom att jag reflekterade över mitt eget liv, min tid och hur jag vill leva den tid jag har kvar. Vad som är viktigt. För mig.

Fina bilder från din mormors balkong och vad fint att kunna hämta inspirationen på nära håll.

Ta hand om dig och ha en bra helg!

Kram Lotta

Hajan sa...

lilla vän svamla på Du,det behöver man ibland.Det är inget som stör
så vackert du talar om Mormors
saker och blommor.
så härligt

Johanna Stålros sa...

Inget svammel alls i mina öron, utan kloka tankar om livets jobbiga som du just nu går igenom....det går verkligen upp och ner som du beskriver det och man vet aldrig riktigt när de där gråtattackerna kommer...kämpa på, och var snäll mot dig själv. Fin fina slitna möbler. Kram Johanna

Hanna sa...

Hej vännen, ledsen över din väns bortgång. Gör nog mer ont när det är en yngre person som går bort. Även om det alltid gör ont när man mister någon.

Jisses så fin divanen blir, om jag hittar såna gamla möbler så blir det du som får klä om dem.

Tusen kramar/Hanna

Anci sa...

Det är inget svammel ! Du skriver så bra och visar så mycket vackert. Jag trivs att vara här.

Tråkigt att höra om din vän.

Stor kram
Anci

millandante sa...

Viktigt svammel det där... som berör..! Och din mormors balkong berör också, det där att ha tid och tålamod att låta något växa och frodas. Det påverkade mig just nu, som denna sommar inte planterat en enda blomma...

Varm kram igen

Huset nummer tio sa...

Det är ett vackert svammel. Visst är det viktigt att omge sig med människor som man mår bra av, att våga ta ett kliv bort från de som inte ger något tillbaka eller från de som bara suger massvis energi. Det är inte alltid lätt men det är så värt det när man har gjort det.

Ljuvlig balkong din mormor har;)

Önskar dig en ljuvlig avslutning på helgen och en god start på den nya veckan
Kram
Annie

Kia sa...

Zigge mår bra igen men får inte löpträna. Få se om vi ska börja simträna honom. Synd bara att det ska vara så dyrt.

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Queen of Kammebornia sa...

Vad klok du är och vilka vackra bilder! Jag tänker ofta på alla val vi gör. Vilka människor vi väljer att träffa och ge vår tid. Vilka som ger och vilka som tar energi. Kram till dig!

Enkel stil sa...

Vilken underbar plats din mormors balkong verkar vara. När någon försvinner i ens närhet så kommer ofta tankarna om vad man gör med sitt eget liv. Vart man är på väg och vem man har runt om sig.
Kramar Anita