Kvällsmys

Ni vet hur det är när det är vardag igen...
När det har varit en snurrig vecka och man känner att nu kan jag pusta ut för 
det är snart fredag och jag har fixat det som ska fixas, i alla fall nästan allt. 
Jag gillar den känslan. Jag har suttit för mig själv på balkongen ikväll och njutit.
Lyssnat på grannen som spelar jazz, en annan granne som grillar och ropar på
barn som inte vill gå från lekplatsen. Katter som slåss om reviret. Och bara känt
att jag är nöjd! Med mitt liv, just precis nu. Det är inte alla dagar jag känner så.
Men just nu känner jag så.



Och då struntar jag i tvättkorgen, att det kanske är en aning sand på golven efter 
hundens lek med fem andra hundar på fotbollsplanen. Ganska mycket sand om jag 
ska vara riktigt,riktigt ärlig.Att gardinerna inte är färdigsydda. 
Att disken blivit sådär stor igen. För det kan jag ta någon annan kväll. När jag har lust. 
Jag har druckit kaffe ur vinglas förr och kan göra det igen.

Så önskar jag förstås er en härlig helg!
Själv ska jag ha tjejmys, prova färga betong med pigment och klia hunden.

Vad ska ni göra?

Kram Hannis

Ps. Anna.S, fina helgen till dig! Kram

23 kommentarer:

Tina sa...

Det var lite som en godnattsaga, allt är gott och slutar bra..
Jag ska absolut gå o nana nu, är så himla trött.

Sov giótt du med/ kram

Tina sa...

Ser ut som jag börjat skriva italienska eller nå´t..he he.

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej
En skön känsla att glida in i vardagen..trots allt .. Jag suger ut de sista lediga dagarna. Vi är nere på västkusten och njuter av lite miljöombyte. Har en enda vecka semester tillsammans gubben och jag. På måndag börjar jag jobba. vi fortsätter att bo på landet lite till. Jag får pendla med båt, vilket är ganska mysigt.

Så mkt fint du gjutit, ska bli kul att Se resultatet av pigmentexperimentet!!

Ha det gott, stor kram Monica

Tina sa...

Jag ser mig hålögd o blek av trötthet i cabben, harpans trasiga strängar och gåsen skrikandes med fjädrar överallt. Hjälp, nu MÅSTE jag sova...annars blir det nog mardrömmar i natt.

chiao bella

Tina sa...

..ciao..

Tina sa...

?

Kavallinskan sa...

Det är en skön känsla att känna så! Jag har en lååång semester och börjar känna att det vore skönt med vanlig vardag snart igen! :)

Vilka fina ljuslyktor! Har du gjutit i engångsmuggar?

Ha det bra!
kram

Nillis sa...

Mysig kväll och härlig inställning du har. :-) Fina lyktor med! Gjort dem av plastmuggar? Piffig idé! kram

Hanna sa...

Låter som en mycket fin kväll. Vilka vackra ljuslyktor.
Kram
HAnna

Hanna sa...

Låter som en mycket fin kväll. Vilka vackra ljuslyktor.
Kram
HAnna

Johanna sa...

Att känna sig nöjd här och nu är en sån otrolig känsla! Man får en ro i kroppen och en fin närvaro, att livet faktiskt är här och nu. Att dricka kaffe i vinglas måste jag prova;)

sov gott,

Kram Johanna

Johanna Stålros sa...

Så rätt, lite avis på din helg, vill oxå känna betongen bränna, men jag ska minsann jobba;) Får se och njuta av dina verk istället;) Kramar

my white mess sa...

Hej vännen!
Är också lite sugen på att färga in betong. Skall fundera vidare på det.
Önskar dig en toppenhelg
Kram malin

Monkan sa...

Ah, betongpyssel! :) Fina! Gjorda med plastmugg? Det vill jag också göra, men jag skjuter på mina projekt ett tag till, funderar på hur jag ska lösa rengöringen av redskap... Man kan ju inte hälla ut "diskvattnet" i slasken direkt...

Anonym sa...

Vilka superfina lyktor! Trevlig helg! Kram
// åsa

Anna S sa...

Hej Hannis. Håller med, det är skönt när vardagen börjar igen. En trygg lunk.

Får se vad helgen har att erbjuda. Kanske träffa brorsan eller supa in inredning som vanligt. Har lite att fixa med här hemma, ett laptop skåp som ska upp.

Vad fina dina ljusstakar är med, verkligen något extra. Det att färga med pigment låter intressant. Kan ju bli hur bra som helst att blanda flera färger av alster och ha i grupp.

Kramen till dej

Nyanser av vitt sa...

Så fint du har skrivit Hannis. Vackra lyktor har du gjutit också. Ha nu en mysig fredag.
Kram Agneta

Anki sa...

Heej!
Fiina lyktor, härligt sken ger dom...Åååh vad jag saknar balkong ska du veta, ett eget krypin men inte behöver dela med andra närgångna grannar *ler*
Nu har jag bakat i flera dagar inför det här dopet så nu ska jag aldrig baka mer, haha...ah nån nytta ska väl jag göra oxå!
Jo, det blir säkert jättefint, en å annan tår...blödiga jag, fniss...

Ha nu en fin helg vännen!
Goa kramen!

Fröken Grön sa...

Något inom mig vill fortfarande inte riktigt släppa taget om sommar och ledighet, trots att jag har jobbat 1,5 vecka nu. Jag klamrar mig fast vid känslan av lugn och ro, oplanerad tid. Samtidigt tycker jag också det ska bli skönt att återgå till lite rutiner och struktur i tillvaron. Och att snart få ha stickade koftor och höstkängor. Lite dubbelbottnat...

Helgkram till dig! Hoppas den blir bra!
/Anna-Karin

MammaElva sa...

Åh, så härligt det låter! Blir glad av att läsa att du är i sådan harmoni. Det är en skön känsla!
Jättefina ljuslyktor har du gjort också. Duktiga du!
Önskar dig en fin helg!

Anci sa...

Tack för din kommentar hos mig ! De gläder mig alltid.

Du skriver så bra om helgen. Vackert och mysigt !

Kram
Anci

Kakan sa...

Ja det är en skön känsla att bara kunna stanna upp och vara i nuet. Händer lite för sällan det där...Fantastiska ljuslyktor, måste pröva att göra såna.

Carina Persson sa...

Vackra foton! FIn blogg!

Mvh

Carina

Viltovackert@blogg.se