Hämtat andan

Man kan säga att jag hämtat andan i helgen. 
Jag hade massor med saker jag skulle kunna gjort eller behövde göra i helgen men nu
var vila det viktiga så då gjorde jag det. Först på landet, med god mat, badtunna,sol,
prata om allt och inget utan krav. Och sen hemma med bok, hundträffar och mera vila.
 Orden hund och katt blev verklighet när Rolle och Kurre träffades för
första gången. Inget slagsmål men ganska många varningar...




Nu väntar en vecka med hysteriskt tempo.
Då är det skönt att ha en sån här helg bakom sig. 

Har ni haft en bra helg?
Och förresten, är det fler som har problem att ta sig in på bloggar från bloglovin?
Eller är det kanske chrome som strular den här gången?
Kram Hannis

Ps. Anna.S, jag skrattade gott åt din kommentar, ägg-stra, hehe.  Kram





23 kommentarer:

Ellinor sa...

Vad ljuvligt söt han är ditt lurviga charmtroll!
Det är klokt att vila när vila behövs. Ska komma ihåg att påminna mig själv om det när allt drar igång på allvar.
Hoppas din vecka blir bra trots det höga tempot och att du hittar pauser för vila ändå!
Kram
Ellinor

Svart, vitt & rött sa...

Dina bilder och din text speglar avkoppling och vila! Ja, förhoppningsves klarar man en hektisk vecka bättre efter en sådan härlig helg! Markeringen av katten var inte dålig :-) Hihi Ha det så gott det går i veckan!

Mina drömmars hus sa...

Skönt att du kunde unna dig lite vila och avkoppling. Det behöver vi alla ibland.
Ha en bra vecka även om den kommer att gå i ett hysteriskt tempo.
Kram
AC

Johanna sa...

Åh dina bilder!

Låter som om du har haft en underbar helg! Jag har haft en ganska hektisk men rolig helg ed både auktion och loppis! Fyndat lite igen, hihi!

Ha nu en bra start på din hektiska vecka;)

Kram Johanna

Tina sa...

Efter en vecka med hur mycket som helst att göra, blev gårdagen en dag med vila för mig. Tur att det räckte, för nu drar det på igen men med mer roliga saker..dina bilder förstärker min känsla av lugn. Så sköna o vilsamma!

kramen på dig

MammaElva sa...

Du förtjänar verkligen en sån fin helg, goa du! Det är aldrig fel att samla energi på det sättet :) Min helg har varit kanonlugn. Första dagarna på hela sommaren tror jag som vi inte gjort ett jota! Välbehövligt!
Önskar dig en härlig vecka, och stressa inte ihjäl dig nu!
Stor kram

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
låter som en skön helg! Här har vi ni ramlat hem allihopa och på onsdag är det skolstart.
Så idag och imorgon blir det mmamma-dotter-mys i dagarna två.

Ha det gott, kram Monica

Ljuva Magnolia sa...

Härliga bilder!
Ja, jag hoppas verkligen oxå att jag kan få visa bilder på bröllopet, även om det säkerligen dröjer..

Ha en fin vecka,
kram C

Anki sa...

Jodu, vi är one of a kind, du å jag, haha!
Häärliga bilder, å vilken kattblick!
Låter som du haft en toppenhelg!

Sköt om dig nu!
KRAMEN!

Elna sa...

Vackra bilder och vad skönt att kunna koppla av och verkligen vila när det behövs. Katten ser för härlig ut när den markerar och vilken gullig hund. Ha en bra start på veckan.

Kram
Elna

Industri house sa...

Hej hannis!! Så härligt att du haft en riktigt avkopplande helg. Själv tog vi oss en mysig tur till skåne ,annars har det bara varit helt lugnt,härligt det med ibland :)Hoppas veckan blir bra för dig och inte för mycket stress.Ha det bäst!kram jessica.

VisaLiza sa...

Att ta sig tid att vila är nog det viktigaste man kan göra. Tror du gjort ett klokt val som prioriterat dig själv. Vilka otroligt vackra bilder förresten

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så stor han har blivit lurvis, men träffar man arga katter hjälper det inte och vara stor. Fast lika bra att dom lär sig att katter rivs. Du har haft en härlig helg, skönt och ta det lugnt ibland.
Kramar
AnnaMaria

Kia sa...

Helgen har varit toppen och det gungar fortfarande. :)

Ha en toppen vecka nu!
Kram Kia

Anna S sa...

Så fina de är , både Kurre och Rolle. Kan tänka mej att det morrades och frästes en del för säkerhets skull. Din Rolle ser ut att vara en vänlig själ.

Skönt att du har fått vila upp dej lite. Min helg var OK. Var kattvakt så hade lite fullt upp med det. Även sytt lite smådjur till en väns döttrar.

Jag hade problem med Chrome och Bloglovin alldeles förra veckan. Bytte webbläsare för det, tillbaka till Firefox och nu funkar det.
Kunde knappt kommentera och ibland kom bloggarna inte upp. Tror det är något synkroniseringsfel så kanske funkar att uppdatera.

Jordgubbarna på bilden ser hur smarriga ut som helst.

Ja, man låter lite som en yrt fjäderfä när man pratar om ägg-stra och sånt väldigt mycket. Folk tittar liksom lite snett på en och rynkar på ögonbrynen... ;-) Man får ta ägg-skeden i vacker hand helt enkelt.

Hoppas du får en fin vecka, kanske några fler indian-fynd från ÅC ? ;-) Kram

Änglarnas hus sa...

Halloooo!
Det var skönt att du kunde ladda med en sådan helg innan denna vecka! Skönt när man bestämmer sig för att bara vara under ett par dagar..och om det dessutom är tillsammans med goa vänner..jag då laddas energin ännu mer!!

Vilka fantastiska bilder du tagit..me love!!

Kram kram Sanne

Kavallinskan sa...

Vad fin han är din vovve! Så vackra bilder!
Ha en bra vecka!
kram kram

Mamma C sa...

Låter som en toppenskön helg. För avkoppling och vila behöver man. Så fin han är din fyrbenta kamrat.
Kram Mamma C

Ewa`s Galleri sa...

Vilken härlig helg du haft, så även jag ,kanonhelg i köpenhamn
Tropisk värme god mat o öl
Söt katt,
Ha en bra vecka

Team Åsgård sa...

Härligt med en sån helg. Själv jobbade jag så jag hämtar andan nu istället.

Angående bågskyttet så är det otroligt roligt. Och man får verkligen balansträning;) Det är så inspirerade att kolla på dom som är riktigt duktiga så nu är det bara att träna på:)

Ha det bra! / Cicki

Fröken Fräken sa...

Hämta andan,det är skönt det! Precis vad jag ägnar mig åt denna vardagskväll, som förberedelse inför en hektisk dag i Stockholm imorgon. Fast jag har ingen hund att klia på magen, dock...

Nyanser av vitt sa...

Vilken "må bra helg"
Kram

Louise Alexandersson fotografier sa...

wow vilka näckrosor

kram l