Gamla knappar

Ibland undrar jag varför jag sparar på exempelvis gamla knappar. 
Men när jag plockade fram lilla flaskan (som jag tidigare hängde örhängen på) 
så tyckte jag att knapparna skulle passa i den. Som prydnad bara ändå sådär.



Men så skönt att det är fredag igen!
Inte ofta jag är så trött att jag inte ens vill pyssla eller måla men nu känns det som att jag 
går i sömnen! Så jag tänker använda min kväll till att ligga på soffan,under täcke,på bordet 
ska jag ha tända ljus och varm choklad med vispgrädde. Sen ska jag somna till crime-night.
 Typ så bekväm ska jag vara ikväll!

Hoppas att ni får en mysig helg/ Kram Hannis

Ps. Anna.S, fina, fina helgen till dig/ Kram

25 kommentarer:

Elna sa...

Vackra bilder och det är väl klart man sparar gamla knappar *ler*. Du får ha en skön fredag.

Kram

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Å vad läckert. Och knappar är väldigt fina så det här blev så snyggt. Din kväll låter underbar.
Önskar dig en fin helg kram från Maria

Huset nummer tio sa...

Åh älskar gamla knappar, har dock kanske liiiite för många (fniss)

Tack för dina tankar kring mitt soff-problem det blir att testa och se hur och om den fungerar som tv soffa, ligga i den kan man nog göra då det är en gammal bäddsoffa också (man fäller bara armstöden) På Söndag får jag hem soffan och då kommer nog allt lösa sig, hoppas jag;)

Önskar dig en härlig slö ljuvlig fredagskväll.
Kram
Annie

Nyanser av vitt sa...

En helt perfekt fredag. Mys!
Kram Agneta

Kia sa...

Låter som en bra fredag! Vi ska ha kräftskiva med bryggrannarna.

Ha en toppen kväll!
Kram Kia

Ewa`s Galleri sa...

Visst är det fint med gamla knappar ,S kom hem med ett gammalt träskrin för ett tag sedan och idet var det fullt med knappar ,Jag satt en hel kväll o sorterade och beundrade många fina , som nu ligger i en påse i väntan på att användas till något roligt projekt ,Man kanske skulle pryda en hel kudde med knappar??
Ha en riktigt skön kväll i soffan

VisaLiza sa...

Jag sparar också på knappar och har funderat på varför. När jag var barn hade mamma en burk med knappar som hon ärvt efter sin gammelfaster. Jag älskade att hälla ut alla knappar och fundera över vilka plagg de suttit på och vem som haft dem. Det blev en burk full med sagor helt enkelt. Fin förvaring du har till dina. /Liza

MammaElva sa...

Man vet aldrig när man behöver en hel hope knappar :) Ha en fin fredag, söta du! Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det blev ju jätteläckert med knapparna i flaskan. Och visp så kanske en önskan slår in... precis som anden i flaskan
Kram
Marie

Mina drömmars hus sa...

Kanoners vad fint med knapparna!!!
Önskar dig den bästa fredagen.
KRam
AC

Anonym sa...

Fredagsmys :-) Ha en skön helg! Kram asli

Systrarna Hjertén sa...

Gamla knappar är bra att ha till mycket, men när man bara har vita i liknande storlek blir det ju riktigt snyggt också!

Trevlig helg!
/Frida

Barn och Pyssel sa...

Hej!

Har själv en glasburk med knappar.
Tycker det är så mysigt.
Och ungarna tycker om att kolla in dem.

Ha en underbar helg!

Kram

Hanna sa...

så fint med knapparna i flaskan.
kram
Hanna

Johanna Stålros sa...

Så fint- precis min stil;) Kramar från mig

Johanna sa...

Dina bilder är så magiskt vackra! En underbar flaska med små söta knappar i.

Låter helt underbart det där att ligga under en filt i soffan och dricka varm choklad och somna när man är trött... helt underbart låter det!

Sov Gott,

Kram Johanna

millandante sa...

Bara du kan fånga knappar på bild så vackert Hannis..!!

Kram

Industri house sa...

Det blev ju en helt perfekt förvaring till alla knappar! och dessutom hur snyggt som helst :) Du gör alldeles rätt i att ta dig en riktigt avkopplande helg! Ha det gott!kramkram jessica.

Vit dröm sa...

Än en gång Hannis, jag älskar dina bilder, du har verkligen gåvan!
Hoppas du har en fin helg!
kram Anna

Nillis sa...

Tjusigt :-) du har verkligen öga för det där lilla extra, som sagt. kramis

Mamma C sa...

Tänk att lite gamla knappar kan fixa till ett sådant fint konstverk. Så skönt det lät med din fredag. Det skulle jag kunna tänka mig att göra idag. För här är det grått och trist väder.
Kram Mamma C

Fröken Grön sa...

Hoppas din fredagskväll blev just så skön som du beskrev den! Jag känner igen mig i den där trötthetskänslan som faller över en efter en intensiv arbetsvecka. Tända ljus och soffmys är inte så dumt då!

Vackert med alla vita knappar i den lilla glasflaskan. Det är något visst med knappar; min farmor hade en stor plåtburk full med knappar som jag älskade att plocka med när jag var liten. Ingen dum idé att visa dem som du har gjort!

Önskar dig en likaledes skön och slapp söndag!
Kram på dig!

/Anna-Karin

Tina sa...

Jag bara älskar gamla knappar, har mammas gamla plåtlåda..
Vackra bilder!

kraaaam

Svart, vitt & rött sa...

Att det kan bli så fint med knappar! Lyckat!! Du fångar det så fint i bilderna också. Ha en fortsatt go söndag, Hannis!

Enkel stil sa...

Så vackert, jag som älskar gamla pärlemoknappar!
Anita