Divanen klar!

Helt ofixat och opiffat så står den där och är nu klar! Eller en sak återstår och
det är att knyta den på baksidan, på ryggdelen där alla knappar suttit men det
gör jag ikväll. Det här betyder att jag äntligen kan börja göra klart i köket. 
Och att folk kan sitta på den utan att det sticks i rumpan.
 Satte på en lapp och stämplade med lite hemmagjorda stämplar.
Tyget kommer från ett gammalt madrassöverdrag.



Igår började jag fundera på shabba benen eller inte. Mest för att jag ville göra den lite
 tuffare. Därav lappen som sattes dit också. Känns som att den kanske blir för söt annars.
Men släppte det för stunden. Den får vara lite nu ett tag. 
Det är skönt att avsluta såna här projekt och hänge sig åt lite lyxproblemstankar=))

Härlig måndag till er/Kram Hannis

Ps. Anna.S, stor kram till dig!

27 kommentarer:

Ellinor sa...

Så snyggt!! Och snyggt med den råa kanten som avslutning. Benen... Det blir nog snyggt vilket som!
Ha en fin måndag!
Kram
Ellinor

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Helt underbar, den lappen gjorde underverk. Stilen blev en helt annan än med bara tyget. Du har gjort ett kanonjobb, superduperbra blev det.
Kramar
AnnaMaria

Svart, vitt & rött sa...

Den där lappen lade jag märke tilll med en gång och tänkte""Så tufft"!! Riktigt coolt gjort!! Det har du gjort bra! Imponerad!!

Hanna sa...

så snyggt.
Ha en fin vecka!
Kram
HAnna

Huset nummer tio sa...

Åh så vacker den blev, helt underbar. Gillar verkligen de små detaljerna verkligen vackert.

Önskar dig en härlig start på den nya veckan
Kram
Annie

Vitt hus med svarta knutar sa...

Heeeeelt underbar! Så snyggt med den extra detaljen som du stämplat på! Du är fenomenal!

Önskar dig en fin ny vecka!
Kram,
Regina

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Så fint det blev !
Jag har ett liknandr soffa och funderar gur jag ska göra....
Men det blir nog bäst i vitt ;)
Haräven funderat på linnestaden tyg på sitsen och lite slipat grått på trädetaljerna :)

Så fint det!
Ha en fin vecKa ! Kram på

Kia sa...

Den blev ju toppen! Så duktig du är.

Ha det toppen!
Kram Kia

Johanna sa...

Duktig duktiga du! Vad det gjorde mycket med lappen där fram, superfint! benen b
är snygga som de är tycker jag, men "shabbar" du dem så blir det nog fint det med:)

Ha en fin måndag kära du:)

Kram Johanna

Tina sa...

Divanen har blivit helt underbar, så snygg med tyget och allt!
Stick i rumpan hihi...och jag hade inte shabbat benen.

kraam

Anki sa...

Såååå snygg, det där har du gjort som en mästare *ler*
Hoppas allt är bra med dig!

KRAMEN!

Camilla/Rufft och Sött sa...

Den blev ju helt fantastiskt vacker!! Den skulle jag GÄRNA vilja vara ägare till!!
Bra jobbat! Kram Camilla

Anna S sa...

Så fin divanen blev..! Kan tänka mej att det var slitsamt med alla små spikar. Jag har en gammal fåtölj från min farmor som jag gav mej i kast med för några år sedan. Den är inte färdig än pga alla nitar och spikar.

Tror att divan-benen blir fina som shabbade också. :-)
Och lappen du satt på passar fint där med, och stämplarna.

Kram tillbaks till dej, hoppas du får en bra vecka med enbart lyxproblemsfunderingar. ;-)

Johanna Stålros sa...

Så snygg den blev, underbart med stämpeln och knapparna- du kan du vännen;) Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Den blev ju jättefin! Och det blev lite tuffare med lappen...
Kram
Marie

Queen of Kammebornia sa...

Vad fint! Där skulle jag vilja ligga med en bok och ett glas bubbel eller en kopp te om det var måndag förstås... Kram!

Hem och Harmoni Marie sa...

Verkligen lyckat resultat... kan se dig ligga där och äta praliner nu... Jättefin!
Och den passar in där så bra.. ser nätt ut även om jag kan tänka mig att den tar lite plats.

Ha en fin kväll, kram Marie

Vit dröm sa...

Den blev ju jättefin Hannis! Duktiga du!
Ha en fin kväll!
Kram Anna

Nyanser av vitt sa...

Så snygg Hannis. Tänk att ligga där med ett glas rött eller en kall öl och en skål med ostbågar och en bra bok :O)

Elna sa...

Så mysig den ser ut.

Kram
Elna

Systrarna Hjertén sa...

Supersnyggt! Och skönt för folk att slippa stickor i rumpan...

Ewa`s Galleri sa...

Fantastisk fin ,och lappen blev pricken över i
Där skulle jag gärna sitta med en latte
Ha en skön kväll

Monkan sa...

Vilken prinsessa! Tuff prinsessa :) Cool idé med lappen. Jisses vilket jobb du gjort, och så fin den blev. Och så bra att vännerna slipper stick i rumpan :)

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej
soffan blev helt enkelt T O K S N Y G G!! Lovely!!

Så duktig du är. Jag vet att det är ett pilligt och svårt jobb att klä om. Har ju gjort stolar...

Nu är jag åter i jobb sedan en vecka tillbaka. Nu försöker jag städa, men hamnat här istället... e inte så inspirerad..
Kram Monica

Kicki sa...

Vad roligt att hitta till Din blogg. Vad duktig Du är. Din divan är fantastisk. Tittar gärna in hos Dig igen.//Kicki

my white mess sa...

Åh så fint!
Kram malin

Kavallinskan sa...

Åh, vad fin den blev!

kram kram