Arbete pågår med divanen

Först, tack för era så fina rader om sorgen över min vän.
Det är mycket tankar och känslor just nu. Men så blir livet ibland.

Sen...
Divanen. Den &%¤#?" divanen. Hade jag vetat innan vad jag gav mig in på så 
vet jag inte om jag hade fortsatt. Så det är väl tur att jag inte kan sia i framtiden!
För att vara optimist så kan jag säga att det är ett bra sätt att skingra tankarna på.

 Spik och hammare, känns som det jag bär på hela tiden nu.
 Målade trädelarna vita.
 Och när vissa sliter så vilar andra.
Det är mysigt med lurvbollen som alltid ligger i närheten.
Det tar tid att klä om möbler. 
Och jag är inte något proffs och gör massor av saker som man säkert inte ska göra. 
Och missar en del av det man faktiskt ska göra.
Men det är meningen att man ska kunna sitta i den här och inte vara rädd för att
spilla lite, kunna lägga upp benen och luta sig tillbaka i lugn och ro, vifta på tårna 
Så den får bli som den blir helt enkelt. 

Har som mål att bli klar i helgen.
 Kanske borde fixa vadslagning om huruvida jag lyckas med det.

Ha en fin dag nu/Kram Hannis

Ps. Anna.S, jag är så glad att du fortsätter att hänga här. Kram!

28 kommentarer:

Ellinor sa...

Jag är säker på att den blir supersnygg till slut! Och jag beundrar ditt tålamod! Jag hade gett upp för lääänge sen!
Du skrev så vackert om sorgen efter din vän. Jag upplevde stor sorg för några år sen men ändå tycker jag det är så svårt att hitta ord att säga till andra. Men mina tankar har varit med dig!
Ha det gott, idag börjar jag jobba...
Stor kram
Ellinor

MammaElva sa...

Det där grejar du! Är imponerad av att du gör sånt. Min divan skulle se ut som en sackosäck om jag försökte... Hihi. Ännu en stor kram till dig i din sorg <3

Miras Maräng sa...

Du är flitig som få, spännande att se resultatet! Och lurvbollen ser ut att må gott där på golvet. ;-)

Johanna sa...

Du är verkligen duktig! Jag hade aldrig vågat mig på det du gör! Är säker på att det kommer bli toppenfint:)

Ha en fin dag kära du,

Kram Johanna

Mamma C sa...

Den där blir klar till helgen, det tror jag. Du verkar aldrig banga för något. Gullig lurvboll du har.
Kram Mamma C

Hem och Harmoni Marie sa...

Extra kram idag för din förlust av vän... hoppas du mår ok.

Och lycka till med stolen, jag är övertygad om att den blir superfin.

Önskar dig en härlig dag! Kram Marie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag tror du blir klar, på söndag sitter du och njuter av en nyklädd divan. Kommer och bli kanonsnyggt!
Kramar
AnnaMaria

Nillis sa...

Det kommer bli så himla tjusigt! kramisar Ps. Kul att bilderna fick dig att le
:-)

Tina sa...

Fy bubblan, jag hade fått spader och gormat men inte gett upp!
Så himla duktig du är, ser hur fint ut som helst!

kramkram

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
Nu är jag tillbaka i verkligheten. Har haft en skön sommar, men inte gjort hälften av vad som stod på planeringslistan. Jag säger bara MYGG och sedan blä!

Så underbart fint du skrev om din vän. Att mista någon är så svårt och oförståligt.... tänker på dig!

Och så önskar jag dig lycka till med ditt soffprojekt, du ska se att det blir bra efter ett och annat grrrr

Kram, ha det gott! Monica

Nyanser av vitt sa...

Jag har gått en tapetserarkurs en gång på forntiden så allt jag lärde mig är försvunnet men en sak kommer jag ihåg och det är att det är SVÅRT. Du är duktig Hannis.
Ha en fin dag du också.
Kram Agneta

Anki sa...

Nä, har du plats för den??...annars kan jag nog klämma in den hos mig, hihi!
Jag lovar, den kommer bli kanonsnygg när du är klar, du fixar ju det mesta!
Ser redan jäkligt fint ut!

Sköt om dig & KRAM!

Industri house sa...

Hej fina hannis! Så ledsen jag blev att höra om din kompis, jag tänker på dig ska du veta och skickar dig en massa styrkekramar :) Ha en så bra dag du kan, massor med kramar jessica.

Svart, vitt & rött sa...

Vilket jobb!! Jag brukar inte ha ont av när det blir pilligt, men... de där små spikarna... och att få det snyggt. Så duktig du är! Jag är helt övertygad om att det kommer att bli en favorit!

Fröken Fräken sa...

Det är märkligt det där, hur mycket lättare det är att klä om saker uupe i ens huvud än på riktigt.. värst är det ju med runda möbler, vilket jag gissar att din divan är. Men håll ut!
Och nog är de där fyrbenta söta när de ligger och sover på rygg med benen i vädret!

Camilla/Rufft och Sött sa...

Den ser ut att bli hur vacker som helst! Ska bli så kul att se resultatet. Och visst är det så, möbler ska ju kunna användas.
Ha det bra! Kram Camilla

Ewa`s Galleri sa...

Vad spännande med din divan,ska bli roligt att se resultatet ,Hmm undrar hur det ska gå med min stol som står och väntar på att bli omklädd ,blir nog en prövning
Lycka till
Ha en skön kväll

Vit dröm sa...

Jag är övertygad om att den kommer att bli hur fin somm helst när du är klar!
Lycka till nu!
Kram på dig

Kia sa...

Blev ett långt projekt den där divanen! Men skam den som ger sig och den blir säkert toppen när du är klar.

Ha det toppen!
Kram Kia

Huset nummer tio sa...

Åh den kommer med all säkerhet att bli alldeles underbar;) Jag känner det på mig.

Önskar dig en härlig kväll

Kram
Annie

Kavallinskan sa...

Den kommer att vara superfin när du är klar med den! Härlig vovve du har, mysigt sällskap!

Kram kram

Vita små hjärtan sa...

Jobb, men det kommer att bli så fint! Å jag känner med dig ang. din vän!
Stor Kram Agnetha

Tina sa...

Tänker på dig igen, hoppas du har det bra..

kramen

tinajo sa...

Ledsen för din förlust jag läste om nedan.

Vad duktig du är som kan detta, jag vet ej om jag har tålamodet!

Systrarna Hjertén sa...

Oj, klär du om möbler?! Impad!!

/Frida

Hanna sa...

Den kommer bli jätte fin. Många gånger är det bra att inte veta hur mycket arbete det blir innan man börjar för det är ju synd om man hade låtit bli.
kram
Hanna

Mina drömmars hus sa...

Vilket tålamod!!!!
Kommer säkert att bli strålande.
Ha en fin fredag i morrn.
Kram
AC

Johanna Stålros sa...

Tänker så på dig vännen, och hoppas du orkar kämpa...vilket arbete du gav dig på- hejja dig;) Kram