Rosa pion

Nu har dom nog blommat färdigt snart, favoriten pioner.
 Just den här är fotad på en av kvällspromenaderna vid odlingslotterna. 
Gillar den rosa färgen, den milda och mjuka.

Som jag längtat efter fredagen den här veckan. För att jag skulle göra en massa kul 
och slutföra projekt som jag inte gjort klart. Ni vet när man känner sig sådär laddad:
 Japp,nu har jag så mycket energi så jag spricker! Och då blev jag sjuk förstås...
Så jag har legat som ett stök hela lördagen och nu är jag lagom darrig men feberfri. 
Så det blir en stilla söndag idag.

Tack för alla era fina rader om betongskålen!
Ska inte trötta ut er med alltför mycket betong men det är så kul!

Kram Hannis


26 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Lovely....Ha en fin fin söndag! Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Förväntan ligger farligt nära besvikelse var det någon som sa, så typiskt att du blev sjuk. Men bra att det verkar gå fort över.
Och snart har du egna pioner.
Kramar och krya på dig
AnnaMaria

Tina sa...

Varför ska det bli så, så trist!
Krya på dig med goa filmer och vila!

kramkram

Nillis sa...

Åh vilken fin rosa färg. Krya på dig, många kramar

Nyanser av vitt sa...

Må bättre snart Hannis. Pionen är underbart vacker.
Sköt om dig
Kram Agneta
PS Jag tröttnar inte på betongen :O)DS

Svart, vitt & rött sa...

Du tar så himla fina bilder!! Hur bär du dig åt??? Alltid kul att se dina inlägg! Typiskt att bli sjuk när man har en del på gång! Inte kul alls! Krya på dig!

Anki sa...

Hej vännen!
Hmm, tråkigt när det blir så, hoppas du känner dig pigg snart!
Jäklar vilka fina betongfat du gör, härligt att du är på G igen!

Sköt om dig & goa kramen!

Elna sa...

Vilken vacker färg på pionen. Trist att bli sjuk över helgen och inte kunna göra det man vill. Jag hoppas du får en fin dag ändå.

Kram
Elna

Hajan sa...

det var ju tråkigt att Du inte känner Dig bra,vi får hoppas på bättring.
lilla Hannis jag önskar Dig ett varmt lyvka till med nya friska tag.
kram från Hajan

Anna S sa...

Hej Hannis, jobbigt att bli sjuk sådär mitt i allt när man har saker man vill göra.Krya på dej! Ta väl hand om dej.

*kram*

MammaElva sa...

Åh, stackare! Typiskt när man har en massa man vill göra. Hoppas att du blir frisk snart!

Anci sa...

En helt fantastisk bild ! Den skulle jag vilja ha som en tavla på väggen.

Tråkigt att du blev sjuk. Hoppas att du känner dig bättre nu !

Kram
Anci

Vit dröm sa...

Men vännen då, vad tråkigt att bli sjuk bara sådär! Hujedamej, hoppas du snart känner dig bättre!
Pioner är väl ljuvliga!!
Ha en skön kväll!
Kram Anna

my white mess sa...

Krya!!
Kram Malin

Queen of Kammebornia sa...

Milda och mjuka och sååå vackra!

Ellinor sa...

Himmel så tråkigt. Men skönt att du är feberfri! Jag föreslår att du tar det lugnt ett par dagar till och kanske hinner pyssla lite...? Eller är det tillbaka till jobbet som gäller?
Älskar också pioner och den på bilden är ljuvlig!
Krya på dig och ha det så gott!
Kram
Ellinor

Kavallinskan sa...

Vilken vacker pion! Krya på dig!
kramar

Johanna sa...

Fy vad tråkigt! Hoppas att du mår bättre idag:) Så underbar pion! Tack snälla för dina fina ord om mina bilder. Det är så kul att fota tycker jag och hade velat gå en kurs, men det är så mycket man vill;)

Ha en fin måndag,

Kram Johanna

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Äntligen ett livstecken från mig på din underbara blogg. Har haft en skön semester och
gjort massor med härliga saker under dessa veckor.Därför har det varit tyst från mig. Nu är jag inne på min sista vecka och får försöka komma in i rutinerna igen inför jobbet nästa måndag.
Underbara pionbild du visar!
Önskar dig en allt gott, njut av de sista dagarna i juli!
Kram Raina

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad tråkigt att bli sjuk när man är taggad, då blir man så besviken när inget blir som man tänkt...Vilket fint betongfat du gjort...igen. Jag måste nog träna lite mer;-) Pionerna med den rosa färgen är finast tycker jag.

Önskar dig en fin ny vecka!
Kram,
Regina

Camilla/Rufft och Sött sa...

Så vacker bild!
Vilken otur, avskyr att sjukdom kan spoliera så mycket, och inget kan man göra åt det.
Hoppas du kan krya på dig och samla ny kraft!

Ewa`s Galleri sa...

vad tråkigt att bli sjuk,när man har massor man vill göra,Men hoppas du piggnat till nu
Ha en skön måndag

Änglarnas hus sa...

Åå stackare..hoppas du känner dig helt ok idag!
just den där riktigt ljust rosa..nästan vita pionen är såå vacker..står på önskelistan till trädgården!!
Du tröttar inte ut mig iaf med dina fina betongalster..det är så svårt att sluta när man väl har börjat som sagt!!

kram kram ifrån Sanne

Nyanser av vitt sa...

Tack Hannis. Jag har det helt underbart.
Hoppas att du också har det fint.
Kram Agneta

Fröken Grön sa...

Verkligen en av de vackraste blommorna. Tänk när du får din egen odlingslott, - då kan du odla pioner på HELA ytan! =)

Trist att höra att du legat sjuk i helgen; håller tummarna för att krafterna är tillbaka nu.

Ha det gott!
/Anna-Karin

Eldrid sa...

Min favoritt blomst, så vakker!
God bedring!
kram