Man kan kanske kalla mig samlare...

Ännu ett dockhuvud har landat här. Jag faller för det krackelerade och trasiga.
Det är något så skört över dom här gamla dockorna, och jag har nu fått tag på
min fjärde. Två huvuden och två hela. Bisarra människa som en vän alltid säger.


Nu ligger det i köksfönstret ihop med lilla betongfatet.

Och jag har minsann ställt mig i kö för en odlingslott nu!
Har inte en aning om hur lång tid det kan ta innan jag har 
turen  att få en plats. Men förhoppningsvis till nästa sommar. 

Kram Hannis

11 kommentarer:

Anna S sa...

Dockhuvuden är en bra sak att samla på. Kul att vara lite "bisarr" ibland om det är fredligt. :-)
Gillar att huvudet på bilden ser så bräckligt ut.Något man är rädd om. Du kommer säkert kunna ändra om en massa med dem, sätta dem här och där.

Kram till dej

Johanna Stålros sa...

Läckert...Kram på dig

Nillis sa...

Bra att du ställde dig i kö :-) Fint arrangemang, blivit sugen på ett betongfat här med nu efter att ha sett dina fina bilder. kram

Tina sa...

Här har du en ekorre till..
Kul, det låter spännande med odlingslotten. Det låter som din grej!

kramen och kramen igen

Ewa`s Galleri sa...

Dockhuvuden är så fina o samtidigt lite fula ,Jag gillar dem
Vad spännande med kolonilott,man har sett så många fina idylliska små stugor med så mycket grönska runt omkring,hoppas en blir din snart
Till lavendelfälten i provence måste du åka,ja hela provence är fantastiskt ,jag har redan bestämt att jag ska åka igen
Ha en skön kväll

Mamma C sa...

Dockhuvuden är lite rysarbetonat tycker jag. En läskig skräckfilm. Men hela gamla dockor dom är vackra.
Kram Mamma C

Fröken Grön sa...

Läskigt och läckert på samma gång.
Och läckert att du köar för en odlingslott, - du anar inte vad besatt man blir, hihi!
Må fint!
/Anna-Karin

Huset nummer tio sa...

Åh tycker nog allt att dockhuvudet är lite läskigt. Kan det vara så att det har funnits någon skräckfilm med dockhuvuden (brrr) Fast samtidigt tycker endel av mig att det är sanslöst vackert. Ja känslor bringar dina bilder fram iallafall.

Här njuts det var dag av mina loppade glas-saker och den med silver lock står just nu jämte mig och inväntar den perfekta platsen;)

Lycka till med kolonilotten och håller tummarna att du får en innan våren;)

Kram
Annie

Johanna sa...

Åh vad jag får gåshud över hela kroppen! Dockor är något jag lätt blir skrämd av;) men du bjuder på ljuvliga bilder som vanligt!

Ha en toppentisdag!

Kram Johanna

Mina drömmars hus sa...

Usch lite läskigt och läckert på samma gång.
Kram
AC

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej i natten,
äntligen lite tid för att kika runt. Jag är också "lite bisarr" som du vet, skön egenskap tycker jag!! Igår hade en granne rensat ut och snabbt var jag där och kollade runt... hittade en gigantisk bricka (kommer passa i mitt orangeri som planteringsbricka)
- nä den är inget att ha den är rostig, sa grannen! Hi hi inte visste han att det är just det som får mig att gilla den extra mkt!!
Idag har mannen grävt och grävt så snart dags att börja gjuta grund... så spännande.
jag håller tummarna för att du snart får en liten odlingslott, det är sååå kul!!
jag och grannen var på rea på plantagen ikväll. I morgon skall vi dra till Grinda och bada och äta..

Kram Monica