Efter semestern

Ni vet när man är sådär trött, så så trött att när väckarklockan ringer så tror man 
att något blivit fel. Grus i ögonen, förvirrat huvud och till och med hunden måste 
väckas. Så var det igår. Jag höll dessutom på att glömma matlådan, plånbok och 
kalender. När jag väl kom till jobbet så hade jag även glömt min inlogg till datorn! 
Vilket innebar att vår stackars it-kille fick åka in på sin semester för att hjälpa mig.
Men som en arbetskamrat sa: När det är så då har man verkligen kopplat av!

Och idag var det enklare att gå upp igen.
För kopplat av har jag gjort och jag är nöjd. Och har laddat energi.


Igår efter jobbet var jag in på min matbutik och tiggde plastformar. 
För att ha till gjutning. 

Och nu har jag hittat rätt färg till divanen. Tyget är tillklippt och spikarna framtagna.
Så snart kanske man faktiskt kan sitta där utan att det sticks i rumpan=))

Nu, jobbet/Kram Hannis

Ps. Anna.S, hur har du det? Njuter du av sommaren? Kram!


14 kommentarer:

Johanna sa...

Hihi, man får lov att vara lite snurrig sådär första dagen på jobbet efter semestern!

Kom på att du berättade att du råkade slänga tre sådana burkar som jag samlar på, vilken otur! Det måste ha känts surt värre:( Jag hittade en i Skagen som jag blev så glad för:) Skall bli spännande och se vad det var för tyg till divanen du hittade.

Hoppas att du har en fin arbetsdag!

Kram Johanna

Svart, vitt & rött sa...

Jag tror att du kopplat av rejält! Det brukar ta ett tag för mig också att komma ihåg alla koder och inloggningar :-) Skönt att kunna släppa allt och bara njuta av ledigheten :-) Spännande projekt du har på gång som vi gärna ser mer av framöver... Ha det så gott nu på jobbet, eftermiddagarna, kvällar och helger kan du koppla bort alla inlog igen :-)

Nyanser av vitt sa...

Ja då har man verkligen kopplat av. Ska bli spännande att få se divanen sen och vad du ska gjuta nu :O)
Kram Agneta

Kia sa...

Är semestern redan slut?? Eller har du mer sen?

Skönt med en rejäl rensning, det behövs ibland och är så befriande på något sätt.

Vad ska du gjuta? Jag har gjort det stora rabarberbladet och det blev jätte bra. : )

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Tina sa...

Det här fenomenet tänkte jag på häromdagen, alltid samma visa när man ska tillbaka till jobbet. Måste vänja mig vid tanken för att få en så smidig övergång som möjligt, tror jag...

KRAAM

Johanna Stålros sa...

HIhi låter skönt, själv är jag förvirrad som aldrig förr, glömde cykelnyckeln i cykelkorgen vid närmsta köpcentrum över natten, men den låg kvar, sånt tycks hända hela tiden nu;) Ska ju jobba hela sommaren och ha semester först i dec, så vi får se vad detta ska sluta hahaha. Kram

Fröken Grön sa...

Jag är ledig den här veckan också, men sen är det slut på sötebrödsdagarna... Fnissar högt åt det där med glömt lösenord; jag är precis likadan! Har iallafall letat upp min kalender, som legat i en låda den senaste månaden. Jobbigt att man måste börja hålla reda på veckodagarna snart igen...

Hoppas du har sköna sommarkvällar att se fram emot när du kommer hem från jobbet.

Kram på dig!
/Anna-Karin

Mamma C sa...

Snart har jag min efterlängtande semester och då ska jag koppla av ordentligt. Men glömma både det ena och andra när man ska iväg till jobbet. Det har jag väldigt lätt för förjämnan.
Kram Mamma C

Huset nummer tio sa...

Härligt att din sommar varit så avkopplande, då har den varit precis så som den ska vara;)

Ska bli roligt att se hur divanen kommer se ut sen.

Ha det ljuvlig på jobbet
Kram

Vita små hjärtan sa...

Hihi...du har visst haft en härlig avkopplande semester.......
Ha de gott vännen...
Kram Agnetha

Vit dröm sa...

Hehe ja så det kan bli, men vad gör väl det? Vad spännande det ska bli att få se divanen sedan!
Ha en jättefin fortsatt onsdag nu!
Kram Anna

Industri house sa...

Ja det kan nog ta ett par dagar tills man kommit in i jobbet igen efter ledigheten :) Ja ja det var ju skönt att höra att det fanns fler än jag som kan snurra till det :) Härligt att allt löste sig till slut :)Må så gott!kraaaam jessica.

Anci sa...

Dina bilder är så vackra !! Får vi se divanen snart ? :)

Kramar
Anci

Nillis sa...

Hemskt med den tröttheten, är sådan här fast jag inte varit ledig... Underbart vackra bilder du tagit med, kram