Betongfat av virkad duk

Eller jag kanske ska kalla det en betongskål. En virkad duk, en bunke i metall 
och finbetong blev en skål. Penslade duken med olja och sen smackade jag
på en ganska grötig betong så att den inte skulle rinna av. Tog ett dygn så var
den klar. Duken gick lätt att få bort och mönstret blev nog det bästa hittills.
Passar bra på det svarta köksbordet
 Ihop med en lerkruka från ett billigt varuhus.
Har borrat hål i botten på den så jag kan plantera i den.


Gillar det taggiga mönstret som blev efter duken!
Den nya besattheten håller i sig kan man säga. Tacksamt material att hålla på med. 
Och det bästa av allt, behövs ingen verkstad. Köket och balkongen duger bra=))

Kram Hannis

Ps. Anna.S, en extra kram till dig!

26 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Blev superfint, vilka fina bilder du bjuder på . Nilla

Mamma C sa...

Duk har jag aldrig testat med.Så det kanske blir nu på min semester.
kram mamma c

Mamma C sa...

Förlåt, glömde att säga att jag tyckte det blev läckert.

Anna S sa...

Det blev ju riktigt bra. :-)
Vackert med betongen och spetsmönstret, mjukt möter hårt.
Snart är det nog jag som går och köper mej en säck betong och börjar exprimentera.

Tack för kram och Kram tillbaks till dej! Hoppas att du får ett gott veckoslut.

Johanna sa...

Det blev ju kanonfint, vad duktig du är! Blir sugen på att testa själv:)
Ha en mysig kväll,
Kram Johanna

Nillis sa...

Åh vad fint med spetsmönster på betongen, tjusigt! kram

Hajan sa...

Åh vad påhittig Du är.Jättefint
måste jag säga. Det trodde inte jag att det gick att göra.
tackar

Majberggrens's Värld sa...

Tittar in hos dig för första gången (via Hajan). Kul att läsa om dina önskan att få odlingslott. Min man har sen flera år en odlingslott och vi äter massor av ekologiska grönsaker. I år blir det lite mindre skörd för han har minskat ner från 2 lotter till 1. Det är mycket jobb med ogräsrensning mm och han hinner inte riktigt med och jag orkar inte (av privata skäl). Lycka till med att börja odla! //M

Anci sa...

Snyggt !! Du kan du :)

Kramar
Anci

Queen of Kammebornia sa...

Oj, vad coolt!

Team Åsgård sa...

Himla fint! Det där har jag tänkt ge mig på många gånger men har aldrig kommit till skott. Nu blev jag sugen igen:)

Jag kan verkligen rekommendera att åka till Skopje och Makedonien. Det finns så mycket spännande där. Det är bara lite svårt att både hitta och ta sig till en del ställen. Det är inget om man gillar ordnade charterresor med poolhäng och paraplydrink men vill man uppleva ett land på riktigt är det helt fantastiskt. Och vilken mat!
Det kommer mer bilder nu i dagarna.

Ha det bra!

Tina sa...

En sådan skulle jag vilja göra, den är suveränt fin!

KRAAM

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vad duktig du har blivit på betong, och fiffig idé med duken.
Kramar
AnnaMaria

Lövbacka sa...

En sån himla snygg skål! Tänk vad man kan göra med betong! Kram Pernilla

Ewa`s Galleri sa...

Visst är det roligt med betongen,man kan göra mycket roligt
Ditt fat blev väldigt fint
Fina bilder har du tagit också
Ha en skön helg

Ewa`s Galleri sa...

Ps. på engelska heter min pelargon Apple Blossom

Huset nummer tio sa...

Åh vilket ljuvligt fat, så vackert gillar när det mjuka möter det hårda. Det är något speciellt med det.

Här har betongpyssel inte testats på än men tankar finns;)

Önskar dig en härlig helg
Kram

Nyanser av vitt sa...

Så mycket fint du skapar. Måste nog testa. Ha en mysig fredag.
Kram Agneta

Kia sa...

Hej! Kul och billig hobby! Snyggt blir det också.
Vi har nu kommit fram till veterinären och Zigge hoppar ur bilen och går nästan felfritt?? Jäkla hund. : ) ska man åka hem eller gå in och visa ett fel som inte syns längre. Vi väntar och ser om vi får komma in, de stänger om en timme.
Ha det toppen!
Kram Kia

Fröken Grön sa...

Efter ett par gånger är du ju redan proffs på det där! Läcker idé med duken som mönster. Själv ägnar jag mig åt grövre pyssel, som att måla fönster.
Hoppas du har det gott där uppe i Uppsala och att helgen blir fin.
Kram på dig!
/Anna-Karin

Mina drömmars hus sa...

Kanoners vilket fat!!!
Önskar dig en toppenhelg.
Kram
AC

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej
Det är lätt att bli beroende av att experimentera med att gjuta! Det är så kul!! Tyvärr ingen gjutning här ännunmen vi har en stor betongblandare stående, till bygget av orangeri!! Då skall jag passa på ...

sista semesterveckan inleds snart men hoppas på en skön augusti och en lång härlig höst... Nu bär det iväg på en liten tur när gubben oxå får semester..
Kram Monica

Industri house sa...

Hannis! Du är helt fantastiskt duktig på att greja och dona, helt underbart fat!!så charmigt. Och vilka ljuvliga bilder, man bara ler när man ser allt vackert:) Kram på dig/jessica.

Svart, vitt & rött sa...

Jisses vad fräckt! Kul att testa egna idéer och prova sig fram. Det här lyckades du med allt! Ha en god kommande lördag!

Ellinor sa...

Dina betongkreationer är verkligen fina! Jag har också länge funderat på att testa betong men det har, som så mycket annat, ännu inte blivit av...
Nu tokregnar det hos oss också efter några underbara dagar. Hoppas du har lite sol hos dig istället!
Kram
Ellinor

my white mess sa...

Jag har också stått och gjutit betong i dag under markisen då regnet i stort sett dånade ner.
Du får snart se vad jag gjort, när det fått brinna färdigt:-)
Kram Malin