Betongfat av rabarber

Det här är något som många har gjort. Ett fat av rabarber. Enkelt och snyggt.



Jag var kanske aningen besatt när jag gjorde faten. Klappade ut betongen
så mycket det bara gick, vattnade med jämna mellanrum, gick och kikade.
Lyfte på plasten och hummade för mig själv. 
På ett dygn var det klart, lagom tid för dom dom inte har så mycket tålamod.

Och nu har jag målat divanen. Och upptäcker att det är helt fel färg!
Den passar bara inte i den. Det går troll i den här möbeln...Så nu är 
det bara att börja om. Apropå det där med inte så mycket tålamod typ.

Kram Hannis

Ps. Anna.S, lurvbollen hälsar tillbaka=)) Kram!


24 kommentarer:

Nillis sa...

Hihi, känner igen de där med tålamod ;-) Fint blev fatet i alla fall, kul! kram

Nillis sa...

Hihi, känner igen de där med tålamod ;-) Fint blev fatet i alla fall, kul! kram

Kia sa...

Det blir så fina och tydliga mönster med rabarberblad. Jag håller på att lurar på mitt jätte blad.

Ha en toppen dag!
Kram Kia

@nettes lilla blå sa...

Jag har också gjort rabarberblad och annat i betong /se bloggen ;) /

Jättesött blad ♥

Kramar @nette

Barn och Pyssel sa...

Hej!

vad fint fatet blev. Skulle önska att jag kunde göra ett jag med men det får bli senare i så fall. För nu blir det snart semester och en tripp till Nice.
Kram

Johanna Stålros sa...

Ljuvligt fina bilder- på ditt snygga betongfat!!! Kram

Sofie sa...

Så fint fatet blev! Jag känner igen det där med besattheten, jag kunde knappt sova på natten i väntan (och längtan) efter att se resultaten av gjutningen! Också blev jag lite besatt i det faktum att jag gjorde ca tio rabarberfat på en och samma gång. Smått beroendeframkallande med betong, det är ju så kul att skapa med!

Vackra bilder!
Kram, Sofie

tinajo sa...

Fint, tycker mycket om sådana fat men har inte kommit mig för att göra egna än. :-)

Kavallinskan sa...

Ett sådant har jag velat gjort i flera år men ännu har jag inte kommit mig för :) Jättefint! Dina bilder är så vackra, som alltid!
kram från mig!

Nyanser av vitt sa...

Så fint Hannis. Jag har ett stort på trappan. Det bor en betonggroda i det.
Ha en fin dag.
Kram Agneta

Anna S sa...

Wow, wow! Ett sånt snyggt fat! Det finaste jag sett faktiskt,utan att ljuga. Du är duktig som får till det så fint. Blir väldigt sugen på att prova jag med... Här är en till med inte så mycket tålamod när det kommer till saker man kreerar.

Så synd att det blev fel färg.. men bra att det finns annan färg att måla över med. Hoppas du hittar något som du och trollen i soffan trivs med. ;-) Eller ev att de flyttar ut och plågar någon annan.

Tack för hälsning från Rolle, hoppas ni har det bara fint. :-) Kram!

MammaElva sa...

Snyggt! Och vad typiskt att det måste målas om. Ha en fin kväll!

Annie Karlsson sa...

Åh så vackert fatet blev, men så tråkigt med färgen (tur det får att måla om)

Önskar en härlig dag
Kram

Queen of Kammebornia sa...

Coolt!

Fröken Fräken sa...

Vaddå, ska man ha tålamod?! Ska inte alla saker vara klara precis NU? Men, faktiskt, den där känslan man har just innan något är helt klart är också härlig!
Rabarberfatet blev finemang! Gjorde sådana för några år sedan, men tyvärr använde jag gigantiska blad så faten får inte plats någonstans....

Mamma C sa...

Visst är det kul med betong. Är nog lite som du, skulle vara klart igår helst ;)
Kram Mamma

Industri house sa...

Ett alldeles underbart betongfat :) Jag har faktiskt ett likadant, som jag fått av min mamma, som hon gjutit till mig, och jag tycker dom är så fina. Typiskt med färgen! Aldrig kul när man får börja om på nytt igen..Men du kommer alla gånger få till det snyggt. Stor kram Hannis/Jessica.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint det blev, du är superduktig på gjutning nu. Har en arbetskompis som sålde såna, ångrar lite att jag inte köpte ett.
Kramar
AnnaMaria

Tina sa...

Har bara gjort ett par bautastora, aldrig så små fina. Urfint!
Man blir lätt betongtagen..

kram

Hajan sa...

jag tycker Ni är jätteduktiga
Mamma C gjorde ett fågelbad av
ett stort rabarberblad.
Att ni bara orkar,kram

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad fint det blev!!! Du har verkligen lyckats! Var det inte svårt att få det så tunt? Jag håller på att samla mod=) Fortsättning följer...

Idag tog jag fram målarpenseln, har ett projekt på G.

Ha en fin fin fredag!
Kram,
Regina

Mina drömmars hus sa...

Näe, tålamod saknas nog ibland. Tyvärr blir det fort och fel mellan varven.
Så fint fatet blev. Gillar verkligen saker som är gjutna i betong!!!
Önskar dig en riktigt skön helg.
Kram
AC

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Kikar in och önskar dig en helt underbar helg, kram Maria ♥

Anonym sa...

[p]You have got to even be a self-starter no one can get the job [url=http://www.cheapuggsbootsinuksale.co.uk]ugg boots sale[/url] done frequently without having to be enticed utilizing a chief . For winter footwear that is big [url=http://www.cheapuggtobuy.co.uk]cheap ugg boots sale[/url] on comfort and warmth but still packs a style punch, UGG is a brand that truly delivers . Ankles is in the wrong position, also changed the location of the femur, pelvis movements would freak, which in turn lead [url=http://www.cheapuggsbootsinuksale.co.uk]ugg boots uk sale[/url] to back problems . To keep pace with the newest trend on footwear, a pair of Australian [url=http://www.uggbootssalehots.co.uk]ugg boots sale[/url] sheepskin boots becomes a must-have article . Originally made for sheep [url=http://www.uggbootssalehots.co.uk]ugg boots sale uk[/url] herders in Australia and others in places with a lot of rough weather, these boots keep the toes warm and dry, but still let them to breathe . Otherwise, the leather-based upper keep you comfy and helped . com http://www . Let's face it: it' s nothing new to see fashion collides with practicality . I think this pair of Plaid Knitted cheap christian louboutin is a not bad choice for [url=http://www.cheapuggsbootsinuksale.co.uk]ugg boots on sale[/url] you.[/p]