Badrum

Eller jag kanske ska kalla det badrum med storlek som en tågtoalett.
Det är inte stort mitt nya badrum men fräscht, nytt och utan mögel och trasiga
kakelplattor. Vilket jag har längtat efter. Dom här husen har inte stamrenoverats 
sen dom byggdes på 60-talet så ni kanske kan föreställa er hur det såg ut före. 
Jag målade mitt förra badrum själv för att åtminstone slippa se en del av eländet. 

När jag skulle välja till den här lägenheten så fanns det svart, brunt eller blått att välja på. 
Svart är den färg som man kanske inte ledsnar på i första taget på golvet så den fick det 
bli och en svart pelare upp på väggen, vita helkaklade väggar och vitt handfat & toalett.
Ganska standard men som sagt fräscht!
 Tunnan får vara tvättkorg

 Pelaren som går upp bakom badrumsskåpet.
Matt svart.
 Försöker få det lite mjukare med lite färg i form av morgonrocken.
Om jag nu ska unna mig att gnälla över lyxproblem så är den enda bristen
att jag saknar badkar. Jag älskar att bada! Långa skumbad med tända ljus.
Och att lilla fönstret inte går att pimpa med fina saker för att "fönsterbrädan" 
lutar lite, är man inredningstok så är just det där att pimpa en fixidé kanske...

Får väl leta efter en zinkbalja och helt enkelt börja bada i en sån=))
Och ställa något fint på golvet, en madonna kanske och byta till vitt
duschdraperi istället för svart. Japp, jag börjar redan göra om i tanken

Och tack för alla fina kommentarer om betongen!
Kram Hannis

Ps. Anna.S, stora kramen till dig!
Och Åsa, min Åsa. Du vet hur jag är. Transportledare är jag dygnet runt=)) 


19 kommentarer:

Kia sa...

Snyggt och det ser inte så litet ut, tycker jag. Badkar, ja det vore mysigt. Vårat rök i nybyggnaden men det funka inte helt optimalt ändå med egen brunn.

Ha en toppen dag!
kram Kia

Ps. har inte hört ett ljud från dottern men det är femte året hon är iväg på ridläger så hon trivs nog! : )

Vit dröm sa...

Tycker inte alls det ser så litet ut, då skulle du se mitt...haha
Skönt att få omgjort och fräscht!
Ha en fin dag i solen!
Kram på dig

Svart, vitt & rött sa...

Stilrent, snyggt och fräscht!! Det ser verkligen inte alls litet ut!!?! Bra val tycker jag, och som sagt du kan ju pimpa med lite färg :-) Det blir kanon ju! Så skönt med ett fräscht badrum! Kram

Anna S sa...

Ett sånt fint badrum!Kul att du fått vara med och bestämma utseendet på det med. Förstår grejen med att inte kunna pimpa t e x fönstret.
Fick en idé om motiv man gillar i självhäftande plast. Typ madonnor, skelett, anatomi, kemi eller något.

Hoppas du hittar dej ett badkar eftersom du gillar att bada. En zinktunna eller ett gammalt zinkbadkar är inte alls fel.

Kramar tillbaka. :-)

Helen sa...

Tack för grattis hälsningen! Mina föräldrar hade köpt brulée brännaren i Ullared men jag skulle tro att cervera eller duka har också!
Kram Helen

Queen of Kammebornia sa...

Det ser fräscht och härligt ut tycker jag!

Nillis sa...

Ser fräscht ut :-) Rolig du är som redan börjat göra om i tanken, hihi. Kul med alla dina inspirerande idéer. kram

MammaElva sa...

Oj, så snyggt! Badrum ska ju vara precis sådär klassiska och stilrena.
Svart och vitt fungerar ju alltid.
Fint med de lilla rosa detaljerna också. Ha en fin kväll!

Nyanser av vitt sa...

Jättefräscht Hannis.
Kram Agneta

Mamma C sa...

Mycket fint och stilrent.
Kram Mamma C

Kavallinskan sa...

Vilket fint badrum, väldigt fräscht. Svart och vitt är snyggt!

Ha en finfin dag!
kramar

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint, fräscht och nytt. Blev jättefint med duschdraperit och tunnan. Vilken härlig lägenhet du fått.
Varm kram
AnnaMaria

Team Åsgård sa...

Du måste ha fotat oerhört bra för det där ser inte så litet ut. Snyggt var det också.
Vi har badkar men jag badar alldeles för sällan. Det tillhör sånt jag ska göra sen, när det nu är...

Att inte kunna ställa nåt på fönsterbrädan är verkligen skandal! Det som är en så bra förvaringsplats:)

Jag skulle nog också mycket väl kunna bli uppropad i högtalarna;)

Ha det bra!
//Cicki

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilket undebert "badrum" du har!
Ha en finfin dag!
Kram/Lena

Vardagskärlek sa...

Litet och väldigt fint!

Vi har också svart på golvet och vitt på väggarna i de "vanligaste" kaklet. Men det funkar och om inte annat så är det lätt att hålla rent;)

Kram Johanna

Tina sa...

Skitsnyggt, om man får säga så om ett badrum! Färgvalet var kanonbra gjort.
Bad är ett måste så skaffa en snygg stor zinkbalja. Vet inte riktigt hur stor du är men jag hade klämt ner mig i ett oavsett..bara någon fanns i närheten o kunde hjälpa mig upp, utifallatt!

kraaam

Tina sa...

Kom att tänka på damen som fastnade i en brassestol för några år sedan, hon var på balkongen o grannarna fattade nada. Hon satt där i flera dagar, blev uttorkad..så tat lugn´t tjejen!

kram igen

Ellinor sa...

Vilket härligt badrum. Förstår verkligen känslan av rent och fräscht! Det låter ju verkligen som att du hade det rätt illa innan.
Synd bara med badkaret! Men jag är helt övertygad om att du löser det på något sätt :)
Hoppas du har en härlig semester. Jag njuter verkligen och känner att jag börjar landa i något slags lugn igen!
Ha det gott!
Kram
Ellinor

Erik sa...

Badkar är inget problem med den ytan, men om man är ett par så vill man ju att båda ska få plats. Det är mer problematiskt, men går ju alltid att ordna.