Ta tag i röran

Helt plötsligt har jag ingen brådska med att komma på plats. Att göra klart,
möblera och fixa fort. Utan jag tar det lugnt. Planerar sakta hur jag vill ha det.
Plockar upp en sak i taget och kör inget tornado-race. Den känslan är ny för 
mig. Det ska oftast gå snabbt som blixten men nu njuter jag istället. Så några 
fina bilder på färdiga rum har jag inte. Men lite flyttkaos kan jag visa minsann. 
 En komisk sak var att killarna som hjälpte till vid flytten tyckte att tv:n
var viktig, eller rättare sagt oerhört viktig att få igång. Så det fixades
 såklart på en gång. Ståendes på en upp och ner vänd låda för tillfället.
Tilläggas bör att jag kollar nästan aldrig på tv...

En sak har jag i alla fall gjort sen jag flyttade in. Jag har byggt en ny pallsoffa.
Jag släpade med mig den fina rosa soffan, väl på plats så insåg jag att det inte
var optimalt i en etta. Så pallsoffan får vara både soffa och extra sängplats.
Och den rosa soffan får glädja någon annan.

Dagen idag ska vikas åt lite målning, montera hyllor i garderober, plocka bort
kartonger så jag får lite golvyta. Och förstås kika runt i bloggvärlden. Datorn
har verkligen haft lägsta prioritet ett tag så jag misstänker att jag missat en del!

Kram och fin helg /Hannis

24 kommentarer:

Ellinor sa...

Det låter som att du har helt rätt inställning!! Jag tror det blir bättre om det får mogna fram liksom! Och det där med killar och TV... Men jag gillar "TV-bänken"!
Ha en riktigt skön dag och mys rejält. Inte direkt några tropiska temperaturer ute så det är ju helt ok att vara inne!
Kram
Ellinor

Liten Bod sa...

Det är helt rätt att bo in sig lite i taget tror jag. Kram Tina

Johanna Stålros sa...

Hihi typiskt killar;) Ja du det tar tid innan man boat in sig och vet hur man vill ha det....önskar dig en fin lördag. Kramar

Tina sa...

Jag hade bett dem glömma den, tittar inte heller så mycket på tv!
Skönt att du är på plats och trivs, det glädjer mig!

Kramkram

Fröken Eila sa...

Skönt att vara på plats iallafall! bra tänkt att bo in sig och känna efter hur man vill ha det.
Jag tittar aldrig på tv jag heller, den är bara på varannan vecka när barnen är hos mig :)

Ha en fin lördag!
kram

Nillis sa...

Men du schäslongen då du säger den rosa soffan? Den kan jag köpa om du vill bli av med den? *Blink blink* Om det går vill säga med avstånd och sådant, kram östgöten Pernilla

Vintage House sa...

Hej
Så skönt att du börjar komma på plats...
Tänkte höra om du ville köpa ett madrassöverdrag har fått in fler?
hör av dig lägger ut det annars på bloggen ...
kram
sandra

Maria sa...

Vad spännande med flytt! Det tar alltid tid innan man kommer iordning :)
Kul sak det med TVn, min man hade också installerat den samma kväll vi flyttade in, typiskt manligt kanske?

KRAM

Svart, vitt & rött sa...

Tack för den jättefina kommentaren inne hos mig! Vad glad jag blev!! Du verkar ha koll på läget och tar en sak i taget. Brukar bli bäst så! Man kan ju njuta samtidigt som man har hur mycket som helst att göra. Ha en härlig helg! Kram Annelie

Anci sa...

Härligt att du har kommit på plats och att du har tagit med dig kreativiteten !

Kram
Anci

PS Fortsätt njuta !

Vitt hus med svarta knutar sa...

Så skönt att du kommit på plats och att du sakta men säkert boar in dig=) Synd att den vackra rosa soffan inte trivdes på det nya stället...

Ha det gott och må så fint!
Kram,
Regina

Ett Vitare Hem sa...

Vilken skön känsla!!!
Ha en riktigt fin lördag!
Kram/Lena

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
ta det lugnt och boa in dig ... då brukar allt falla på plats.

För övrigt rätt väder för att pyssla inomhus.

Kram Monica

Fröken Grön sa...

Klokt av dig att ta det lugnt, Hannis. Var sak på sin plats redan från början, liksom. Du kommer tacka dig själv när allt är klart!

Önskar dig en fortsatt fin helg, och skickar med en stor kram från ett snorkallt Skåne!

/Anna-Karin

Vita små hjärtan sa...

Rätta takter vännen! Ta det lugnt!!!
Ha en fin lördagskväll.
Kram Agnetha

Industri house sa...

Hej du fina! Som jag har saknat dina inlägg :) Ska bli så spännande att få se sedan när du kommit i ordning. För lätt är det verkligen inte att veta var eller vilka saker som passar, man hinner ändra sig många gånger om :) Men härligt att höra att du fått dit alla saker iallafall. Ha det gott!Kram jessica.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så skönt och ha allt flyttat, och bra inställning och packa upp lite i taget. Och det var gulligt av flyttkillarna och dra igång tvn.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Änglarnas hus sa...

Hallojsan gumman!

Det låter sunt att ta det lugnt och ta en sak i taget..men som sagt..så som jag harlärt känna dig via bloggen är det inte Hannis ;)

Det ska bli spännande att få följa dig i processen med den nya lägenheten och allt vad det innebär!! dina bilder av kaos är såå fina iaf!!

Kram kram ifrån Sanne

Hanna sa...

Du tänker helt rät, ta det i lugn takt och känn efter hur du vill göra. Meen lite nyfikna är vi nog allt på hur det ser ut ;).
Önskar jag hade ett rum till så jag kunde ha den rosa soffan, den e ju såå fin!!
Kraaam Hanna

Mamma C sa...

Så skönt att du hittat ett sådant lugn i att boa in dig. Jag är nog lite stressig när det gäller sådant. Vill få grejer på plats bums, även tv:n ;). För jag är lite tvnörd i mellan åt.
Kram Mamma C

Hajan sa...

Gör Dig ingen brådska,Rom byggdes inte heller på en dag.
Du gör helt rätt som tager det lite lugnt
Lycka till

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

hoppas att det gått bra med din flytt, och att du trivs på nya stället. Och det är väl skönt om man kan ta det lugnt...
Kram
Marie

tinajo sa...

Bra att ta tid på dig, då blir det rätt från början i stället för att man måste ändra om så mycket. :-)

Monkan sa...

Skönt att det är fler än jag som pausat så att man inte missat så mycket :) Fast jag har både pausat och skapat röra utan att flytta, inte illa va ;) Hoppa du kommer i ordning i nya lägenheten, men synd på rosa soffan ju.

Ah, du har färgat med te! Det har jag också tänkt göra, fast bara ett linne :) till att börja med i alla fall. Och har köpt billigt te till extrapris :) Men jag funderar på hur man ska få färgen att stanna kvar... när man förr eller senare tvättar det man färgar. Fast jag hade ju faktiskt en tefärgad tyglapp med i tvätten i helgen och den hade nog det mesta av färgen kvar. Det är nog dags att sätta igång. Funderar på om det blir nån skillnad med kallt eller varmt te, jag får nog göra lite experiment först.