Piffa lite

Jag blandar hej vilt. Madonnor med buddhor, horn och dockhuvud. Det 
här med stil kan ju diskuteras i all oändlighet men jag tar fram det jag trivs
med. Eftersom att det är jag som tittar på det mest. Det rätta är ju det man 
själv vill ha, inte vad någon annan säger är rätt. Sen tror jag att man kanske
ändå påverkas av trender i liten skala. Eller inspireras är nog ett bättre ord.

I ett fönster just nu...



Idag är en sån där dag där det ska tvättas, städas och spikas. Göra lite tråkiga
vardagsmåsten. Sen blir det till att packa för mig och jycken. Midsommar ska 
firas vid vackra kusten.Längtar efter sill, janssons, och kanske aningens sol =))

Hur firar ni midsommar i år?
Kram Hannis

21 kommentarer:

Änglarnas hus sa...

ett heelt ljuvligt stilleben..och så vackert fotat med det sirliga ljuset.
Jag har också bara en massa saker jag gillar runt mig i ett enda virrvarr..och har också tänkt på det där med att jag totalt saknar stil..och att det ska vara viktigt att inte blanda...men jag har insett att jag visst har en stil..bara inte en namngiven en..och de trivs JAG med..så gooo hannis..kör din stil..vilken jag btw älskar!!

Lycka till med divanen..kommer att bli toppenfint!!

Kramis sanne

Vitt hus med svarta knutar sa...

Oj, menar du att man inte skulle kunna blanda dessa saker?;-) Då finns det nog en till här som har stilen blanda-hej-vilt=D Jag gillar det iaf och tycker dina bilder är underbara.

Nu har ryggen fått behandling av en naprapat, kan inte säga att det gör mindre ont, men vet vad hon hittat och vad som ska behandlas fortsättningsvis. Tack för din omtanke!

Ha en riktigt fin dag!
Kram,
Regina

@nettes lilla blå sa...

Rofyllt ♥

pysseltanten sa...

Det viktigaste e ju att man har SIN EGEN stil....o det lyckas du superbra med, Hannis!...
Midsommar firas på jobb..:( Men vi firar lite på lördag istället...:)))
Ha det gott, du fina...
Kraam Git

Vit dröm sa...

Klart man ska följa sin egen stil även om det innebär att blanda hej vilt som du skriver ;)
Midsommar firar vi i min svågers torp ute på landet, ska bli mysigt!
Kram på dig!!!

MammaElva sa...

Härligt! Bara att köra sin egen stil. Det gör jag med :)

Tina sa...

Jisses, bara du inte åker till min kust för det ska bli busväder här!
Din blandning ser så skön ut, det är ju bara att ändra om om du tröttnar, hihi.

Kram från en ombytlig Tina

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Önskar dig en skön midsommar med massor av allt det goda!! Vi packar och åker till vår ö imorgon onsdag.

Kram Monica

ps. jag kör samma metod "allt-jag-gillar-metoden"

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Helt rätt och inreda som du känner för, jag gillar Hannis-stilen.
Låter som du får en härlig midsommar, vi ska fira hemma iår. Kommer sakna ön såklart.
Kramar
AnnaMaria

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Blanda vilt görs det här också. Skulle nog inte klara mig annars...:)
Kram
Marie

Svart, vitt & rött sa...

Otroligt fina fotografier!! Jag glömde nästan bort allt där för en stund :-) Nu är jag tillbaka och har släppt ögonen på dina bilder...

Då är vi två... jag blandar också hej vilt! Det är väl en stil det också? Hihi

Kram

Nillis sa...

Supervackert! Din stil och känsla för inredning är verkligen en inspiration för oss andra stackare, som inte har det där ögat du har. :-) härligt med midsommar vid kusten, kram

Fröken Grön sa...

Klok inredningsfilofofi! Självklart ska man välja att inreda med sådant man gillar att vila ögonen på själv, och inte sånt som andra gillar. Jag tycker du lyckas bra, jag!

Passar på att önska dig en riktigt fin midsommar! Kram till dig och din lille lurvige vän.

/Anna-Karin

Hajan sa...

jag har det så bra,är hembjuden till Mamma C som är min dotter.
Där träffar jag min son och måg med
god mat bjuds det alltid på där.
En trevlig helg önskar jag dig

KNORKAN sa...

Så himla fint. Vi ska fira midsommar ute på landet precis vid sjön. Kram

Kavallinskan sa...

Vackert! Jag firar midsommar i vackra Hälsingland!
Kramis

Anna S sa...

Hej Hannis..! Håller helt med dej om det med stil. Alla måste ju få ha det som de vill, skapa rum utifrån vilka de är och vad de tycker om.
Jag blir ibland lite "små sur" på inredare på t e x TV som talar om hur andra ska ha det hemma, vad som är "rätt" och hur "man ska" placera saker och i vilka färger. Kanske de behöver hjälp eller så.

Jovisst blir man inspirerad av vad som är inne just nu. Jag skulle nog inte ha en gips-hand från väggen om det inte var inne och finns som utbud. :-)

Jag gillar också din stil. Så fina foton av sakerna i fönstret.

Jag ska nog fira midsommar med syskonen.

Hoppas du får en härlig helg!
Kram

Hanna sa...

fina bilder.
Här är inte midsommar planerad ännu.
Här har vi haft en underbar dag med härligt strandväder.
Ha en fin kväll.
Kram
Hanna

Industri house sa...

Jag älskar din fina stil det vet du :) Det är ju det som verkligen gör att det blir så charmigt, den där mixen av en massa olika saker! Så fina bilder! Ha en alldeles underbar midsommarafton! Stor kram jessica :)

Mamma C sa...

Dina bilder är så fina. Ha en skön och bra midsommar.
Kram Mamma C

Hanna sa...

Det gör du alldeles rätt i. Ta fram det du gillar , är ju trots allt du som bor där och vovven och katterna också väl?

Blir så avundsjuk på dina fina möbler du målar och klär om, de blir suuuperfina.
Kram på dej och njut av semestern nu.