När man blir kär...

Jag är kär, alldeles galet kär.
Numera vaknar jag på morgonen och tittar rakt in i de vackraste ögonen
med den mildaste blicken som finns just nu och det är en hunds förstås.
Säg hej till Rolle!

 Han fick present av min ena lillasyster som han älskar.
Jag har längtat i flera år efter att kunna skaffa hund igen. Så jag är lycklig!
Och imorgon är sista dagen sen är det semester, lycka, lycka igen!

Har jobbat häcken av mig för att hinna ifatt innan semestern,därav det urusla
kommenterandet från mig i veckan.

Nu andas jag ut av att inget hänger över mig utan istället kan jag koppla av och softa. Ska fixa i lyan, måla saker, läsa,kolla på filmer jag missat och springa i skogen med ullbollen till hund men allra mest ska jag ta dagen som den kommer, kravlöst och fritt som 17,i 4 veckor.

Ses i helgen/Kram Hannis

18 kommentarer:

Kavallinskan sa...

Men åhhhh, vilken söt vovve! Grattis! Skönt med semesterr och lata dagar, det behövs nu känner jag med!
Ha en fin kväll!
Kram

Vita Falkens Lantliv sa...

JAG FÖRSTÅR PRECIS HUR KÄR DU ÄR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dessa underbara fyrbenta djur som kallas HUNDAR!!Såååå söt och fin:))))

Jag förstår att du är lycklig♥

Kram Susanne

Nillis sa...

Åh vad mysigt med en hund! Djur är underbara, kram

Hajan sa...

Oh Rolle är ju underbar,vilka
ögon.Jag förstår att Du är riktigt
förälskad
Ge Rolle en kram från Gumman

Vit dröm sa...

Amen jag tror jag smäller av så söt han är Rolle!! Åh jag förstår precis hur du känner, någon gång ska även den drömmen gå i uppfyllelse för mig :)
Ha en mysig kväll du å Rolle!!
Kram

Anonym sa...

Jag förstår att du är kär! Han är underbar ♥ Vilken lycka ♥
Kramar Lily

Svart, vitt & rött sa...

Man bara smälter... vilken härlig liten boll :-) Såååå söt! Tänk vilka härliga veckor du har framför dig nu snart!!! Kram

Anna S sa...

Så härligt! Och så fin Rolle är. En hund för dej. Låter härligt att springa med honom i skogen. Och att ta det lugnt under din semester.

Hoppas du och Rolle har det bra i helgen. Kramar !

Ellinor sa...

Men, vilken ljuvlig liten varelse! Har du hållit honom lite hemlig eller har jag missat något? Han ser helt fantastisk ut och jag är så glad att du är lycklig! Jag hade nästan frossa (bokstavligen) igår för att alla spänningar börjar släppa och av utmattning. Vill aldrig mer ha ett år som det gångna, jobbmässigt. Så det gäller att tänka rätt och lägga upp saker och ting lite annorlunda!
Ha det bäst med Rolle i helgen och njuuuut av ledigheten! På tisdag är det min tur! Bara två dagar kvar.
Kram
Ellinor

Liten Bod sa...

Så söt! Vad är det för sort? Har själv aldrig haft hund, men det verkar mysigt. Kram Tina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken sötnos! Jättefina ögon, att drunkna i...Ha det så bra på semestern
Kram
Marie

Nyanser av vitt sa...

Vilken snygging Hannis. Ha nu en mysig helg och en lika mysig semester.
Kram Agneta

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Halloj Rolle!!
Du var mig en riktig snygging! jag förstår att du smälter Hannis ...

Hej Hannis,
vilken härlig kamrat du har skaffat!! Förstår lyckan!! Så mysigt med hund... förra sommaren så hade vi hund under några veckor - Klara, en fantastisk gammal Schnauzerdam. Lånade henne av syrran som har kennel.

Önskar dig en underbar sommar och semester!! Jag jobbar lite till och sedan är det dags också för mig l ä n g t a r.
Kram monica

Kia sa...

Har du blivit med hund??
Vad är det för något och hur gammal?

Ha en toppen helg!
Kram Kia

Mamma C sa...

Åhhh, viken lite Rolle, hur söt som helst. Ja, sådär är det, en gång hund, alltid hund. Tror jag i allafall.
Kram Mamma C

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men lyckliga du som har skaffat hund, och en sån liten goding. Han passar och heta Rolle, vilken go liten kompis du fått. Kommer och bli en fin semester med Rolle.
Trevlig helg, nospuss och kram
AnnaMaria

tinajo sa...

Åh vilken dröm - jag älskar ju också hundar, vi har ju en liten Elsa här hemma. Det är SÅ mysigt! :-)

Johanna Stålros sa...

Nä nu blir jag alldeles sjuk- sååå söt. Lyckost dig;) Kram