Minihallen

Dåså, börjar vi med hallen. 
Nu blir ögat lite lurat av vidvinkeln så ni får tänka er en något mindre hall i verkligheten. 
Jag bestämde mig för att det skulle vara minimalt med saker här, så inga bord eller hyllor 
som tar plats eftersom att jag inte vill komma hem och få trångt som första känsla, det är 
aldrig trevligt och framför allt så känns det inte mysigt att bli attackerad av saker direkt.
(Väggen är vit men jag orkade inte pilla med vitbalansen så den ser lite rosa ut)
 Dom här garderoberna tog i dom gamla ettorna plats i själva rummet
så att dom flyttade ut dom i hallen var ett stort plus, mer yta i rummet.
(Sladdarna är inte fixade än för att uttagen ska flyttas...)
Kläder, skor och väskor ryms i garderoberna så inget sånt hänger framme.
 Här hade jag först en mindre variant av fåtölj men det kändes som att
man gick in i den så den fick flytta på sig för en lagom stol istället.
 En av mina favoriter, sjalhängaren i zink/ eller handdukshängaren om
man vill ha den i ett badrum. Lite saker måste jag kunna ha framme.
 Och en väska med resten av sjalarna under stolen.
 Och jag gillar som sagt lite udda saker så en del av en skyltdocka får
stå på golvet som prydnad framför gamla nötta skolplanscher .
Jag älskar golvet! Lättstädat och en ganska snygg kontrast.

Japp, det var den minimala hallen. 
Jag har alltid sagt att jag vill ha en stor hall, nu inser jag att jag inte behöver det. 
Bättre att ha ytan där jag faktiskt är och rör mig. 

Kors i taket! Solen skiner idag!
Nu blir det långpromenad=))

Kram Hannis

24 kommentarer:

Svart, vitt & rött sa...

Så fräscht... snyggt med de vita väggarna och det mörka golvet!! Oftast är det de udda sakerna som "gör det hela". Kram

my white mess sa...

Hur fint som helst!
Kram Malin

Vit dröm sa...

Men vad fint! Gillar golvet skarpt!
Ha en fin dag i solen!
Kram på dig

Anna S sa...

Jättesnyggt! Allt är så fint och golvet med.Skönt att inte behöva ha det belamrat bara för att det är en hall. Förstår vad du menar med att det känns som man blir attackerad av saker ibland. Känns friare att bara ha några få saker tycker jag, och byta ut när man känner för det.

Kram till dej tillbaks

Kavallinskan sa...

Jättefin hall, golvet är så snyggt! Skönt att inte ha en massa saker att snubbla över när man kommer in genom dörren!
Kramar

@nettes lilla blå sa...

Mycket fräsch hall vill jag säga. Du har verkligen fått till den att se större ut än vad den är. Jag tycker inte alls att den ser liten ut menar jag ;) Snygga detaljer och kanon med garderoberna, de sväljer ju massor.

ha en fin solig dag. Nu skiner solen över oss här i Uppland.

Kramar ♥

Team Åsgård sa...

Den här bloggen gillar jag! På återseende:))
//Cicki

Änglarnas hus sa...

Härligt, ljust och avskalat..en drömhall. Och som du säger dumt att slösa kvadratmeter där ute!

Ha det gott! Kram sanne

MammaElva sa...

Snyggt! Kul att få se lite mer av din lilla lägenhet. Älskar skyltdockan :)

Hajan sa...

Vilket blankt golv,och färgen supersnyggt

Tina sa...

Hallgolver är så snyggt, gillar färgen! Allt ser så harmoniskt ut.
Den där ringen till scarfsen, är den ny?

kraam

Mamma C sa...

Mycket snyggt golv och en snygg hall.
Kram Mamma C

Industri house sa...

Såå Snyyygggt!! Vilket underbart golv! så fin färg. Och va härligt med en massa inbyggda garderober, kan tänka mig att dom slukar det mesta. Och det fina skyltdockehuvudet ihop med plancherna.. ja du kan allt få till det snyggt du!! Ha en härlig onsdagskväll, kram jessica.

Liten Bod sa...

Jättefint! Vår hall är mest trång och rörig :) Kram Tina

tinajo sa...

Tycker extra mycket om golvet - härligt! :-)

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
vad kul att få kika in i din nya lya. Snyggt!! Du är så bra på att få till det där lilla extra.

Hoppas du njuter av semestern och har mysiga dagar med Rolle. Jag kämpar på denna och nästa vecka, sedan semester.

Ha det gott, kram Monica

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
ja visst är vädret tråkigt! Känns inte som om vi kommer att få någon riktig sommar. Men jag håller tummarna.

Att gjuta är superkul. När jag har gjutit av rabarberblad, så har jag gjort så här.(Jag har gjutit fågelblad).Skall gjuta fler i sommar.

Jag har gjutit ute på "friland".
1. Gräv ihop en hög med sand i den storlek som du vill att fatet/badet skall ha.
2. Sedan så oljar du in rabarber-bladet på bladets undersida. Där de kraftiga ådrorna finns.
3. Placera bladet på högen med sand. Bladets undersida uppåt.
4. Blanda ihop betongen och lägg över bladet, forma önskad form. Platta till uppe på betongen. Detta blir ju fatets botten.
5. Sedan är det bara att låta betongen brinna i några dagar.
6. Lyft upp det stelnade fatet från högen och lossa bladet. Kan vara pilligt, då bladet gärna fastnar i det som är fatets nedsänkta ådror. Så olja ordentligt.
7. Vill man så kan man slipa till kanterna. Själv så tycker jag om de grova lite ojämna kanterna.

Lycka till. Hör av dig om du har fler frågor.
Kram monica

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Om du vill göra ett betongfat, så kan du göra samma sak med en bricka. Då behöver man inte någon sandhög.Man lägger brickan upp och ned och gjuter ovan på.
Välj gärna en bricka med "kantmönster" på undersidan. Det blir snyggt. Men om det är för djupt mönster så kan det gå sönder när man lossar. Men lite skavanker gör inget tycker jag. Och åter igen olja ordentligt.
Kram igen... Monica

Vardagskärlek sa...

Snygg fräsch liten hall du har!

Jag har själv en liten hall som för tillfället alltid är smutsig och i oreda. Det blir väl så med små busar i hemmet:)

Kram Johanna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint, och ett stort plus till att du har så lite saker. Det ger så härlig känsla med luftiga rum. Stolen passade perfekt, superfint har du fått i hallen.
Kramar
AnnaMaria

Fröken Grön sa...

Verkligen fräscht! Måste vara toppen med alla garderober för förvaring. Och vilket snyggt golv!

Ha en fin sommarvecka!
/Anna-Karin

Kia sa...

Såg inte så litet ut men det är svårt att se på bilder.
Skyltdockan där såg lite ledsen där på golvet, du får ju prata lite med den.

Ha en toppen helg!
Kram Kia

pysseltanten sa...

Stilrent och fräscht!...Och ändå så mycket DU!
Ha det gott...och njuut av solen!
Kraam Git

Nillis sa...

Fint ser det ut :-) Stilrent med känsla. Kram