Midsommar

Nu är jag hemma. Och jag är inte den enda bloggaren som visar bilder från den 
svenska midsommaren. Tycker det är mysigt att se hur alla firar och hur det i mina 
ögon inte finns något som slår just firandet runt den här helgen. Alla firar olika och  
har olika traditioner, men mest av allt så firas sommaren och att ledigheter startas.

Vi valde ett ovanligt lugnt midsommarfirande i år.
Flaggan i topp förstås.


 Kaffe i solen med böcker, underbart!
 Fulskor som jag kallar det, bara att sticka skitiga fötter i och ge sig ut
 Kompisarna som mest legat ute i helgen. Rolle med 15 meter lina.
Jag älskar när det är kravlöst. Myskläder, "ät när du vill", sova i solen,
gå på promenad, plocka blommor, somna igen med en bok på magen.
Så har det varit i helgen. 

Och förstås, så avslutade jag med att skena in på en öppen loppis på vägen hem. 
Den ointresserade väninnan satt kvar i bilen och skakade på huvudet när jag kom ut 
med årets fynd, hurrandes och hoppandes! Vad det var får ni se i veckan.

Har ni haft det bra?

Kram Hannis


20 kommentarer:

Hanna sa...

Så fint väder ni hade. Det ser helt enkelt underbart ut.
Kram
Hanna

Kia sa...

Lät som en skön avslappnad midsommar!!

Ha en toppen vecka.
Kram Kia

Rosor och Spetsar sa...

Låter som en midsommar i min smak och vi har haft det lugnt och skönt utan krav i helgen också.
Men du nu är jag allt lite avundsjuk på dig att du skaffat en liten gosig hund - så fin han är.
Barnen här tjatar om att de vill ha hund och jag är också lite sugen men mannen är inte övertalad än.
Så skönt med semester
Ha det bra
Kram Annelie

Mamma C sa...

Så skönt och avkopplande, boken som jag ser har jag lyssnat på. Den var bra tyckte jag.
Kram Mamma C

Nyanser av vitt sa...

Åh vilka härliga bilder Hannis.
Kram

Kia sa...

Jag var i till knäna och jag kan säga att efter en stund har benen domnat och man känner inget! : )

Kram

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

ja visst är det nåt speciellt med midsommar! Vi var ett stort gäng som firade ihop!

Rolle är bara så söt och vet du snart så flyttar Roffe in hos oss på landet. Det är en kanin som skall bo hos oss under sommaren...

Ha det gott, kram Monica Nyfiken på fynden!!

Nillis sa...

Hihi, då har vi haft ganska lika midsommarfirande. :-) Slapp och mys ute, som avslutades med en loppisrunda idag. Mysiga bilder :-) Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Låter så skönt med och ta dagen som den kommer, skippa stress och bara vara. Spännande och se vad du hittade poå loppisen.
Kramar
AnnaMaria

Fröken Grön sa...

Din midsommar låter underbar! Och vilket väder ni ser ut att ha haft.

Rolle är för läcker i sin coola bandana, - en stilsäker kille du har skaffat dig! =)

Nu är jag nyfiken på loppisfyndet, så jag håller tummarna för ett nytt blogginlägg å det snaraste...

Må fint!
/Anna-Karin

MammaElva sa...

Ser ju helt fantastiskt ut!

Kavallinskan sa...

Härliga sommarbilder! Ska bli spännande att se vad du fyndat på loppis!

kramar

Svart, vitt & rött sa...

Så fina bilder på din midsommar!! Rolle är så fräck i sin halsduk!!! Visst är det skönt att bara ta det lugnt, göra som man vill och bara ta dagen som den kommer. Härligt!! Jag blev så full i skratt av sista stycket... av din beskrivning så ser jag hela situationen framför mig :-) Kram

Vardagskärlek sa...

Jag håller med, Midsommar älskar jag att fira:) Vi har inte så mycket högtider i Sverige, vi är dåliga på traditioner i vårt land tycker jag! Så Midsommar skall det firas med dunder och brak:)

Ha en fin dag,

Kram Johanna

Tina sa...

Underbart Hannis, mitt firande var kom som du vill. Inga dresskoder eller annat..bara trevligt sällskap med god mat!

kramar till dig!

Vit dröm sa...

Så härligt ni har haft det, håller med dig om att det är kul att se hur alla firat sin helg :)
Spännande att få se vad du shoppat :)
Ha en bra dag!
Kram Anna

Hajan sa...

Du verkar ju haft en jättefin helg det är ju inte så viktigt,jag tycker bara man själv trivs med allt så är det OK'
lite minnen att spara på

Lily sa...

Underbara bilder! Tänk så olika vädret varit i vårt avlånga land! Mysig helg du haft :) Rolle är så söt ♥
Kram Lily

Ellinor sa...

Låter som att du fick en underbar midsommar! Men nu längtar jag efter lite sol och värme. Inte mer regn och rusk om jag får välja!!
Såg "Ensamma hjärtan..." boken på en av fotona. Läser du den? Har tagit mig drygt halvvägs. Den har ju verkligen blivit hyllad. Men jag tycker nog sådär. Som en sämre variant av Marian Keyes (vars böcker jag verkligen gillade). Men lättläst. Och det är härligt att överhuvudtaget hinna läsa!!
Ha det bäst!
Kram
Ellinor

Anna S sa...

Hej Hannis, låter som en underbar midsommar du haft. Jag har haft det bra, besökt ett midsommarfirande vid ett slott ute på landet tillsammans med syskonen. Sedvanlig dansuppvisning, teater för barnen och så lite regn som sej bör.
Örtträdgård och en souvenirbutik.

Ska bli kul att se vad du köpte på loppisen!

Kram till dej