Kvällssol

Det är kvällssol i mitt kök. En sol som är så stark så att jag bara njuter!

 Äntligen har jag kommit igång med målningen...
Känner ni igen stolen? Den var guldfärgad tidigare med grönt tyg.
Nu på väg att byta skepnad helt och bli vit. 


Fredag och jag fyller hela 41 år. Ikväll firas det lugnt med pizza och fötterna på bordet.
 Imorgon bär det av till Stockholm för att fira en liten brorsdotter som fyller sju år. 
Men innan det kanske jag hinner med en liten loppis på vägen, eller två om jag har riktig tur!

Vad ska ni göra med er helg? Kram Hannis

23 kommentarer:

Anki sa...

GRATTIS på födelsedan vännen!
Pizza och fötterna på bordet låter helt rätt!

Goa kramen!

Lily sa...

Grattis vännen ♥
Låter som ett härligt födelsedagsfirande, helt i min smak :)
Fin stolen blir!
Visst är det skönt att inte känna pressen att man måste vara "inflyttad" så fort som möjligt utan i stället känna efter hur man vill ha det..o ta dt allt eftersom..
Ha det gott
Kramar
Lily

Nillis sa...

Åh mängder med grattiskramar till dig. Låter som en härlig helg :-) Loppisar hoppas jag med på att finna i helgen, ha det så bra. Grattis igen.

MammaElva sa...

Stort grattis på din dag! Hoppas att den blir helt fantastisk!.

Systrarna Karlsson sa...

Åh stora gratulationer på din dag och vilken otroligt vacker sol och stol:)

Grattiskramar till dig

Vit dröm sa...

Grattis fina du!
Har inga direkta planer för helgen, kanske blir det en tur med syster till Vadstena.
Hoppas du får en härlig tur till sthlm och att du hinner stanna på ett par loppisar i farten ;)
Kramar Anna

Så Vitt Jag Vet sa...

Grattis till dej ! Stolen blir såå fin!
Kraam
Sanne

Hajan sa...

det är väl tur att Du kommer igång med färg och penslar,nu trivs Du nog igen.Har den äran oxå.Vad skall jag göra,jo min tös Mamma kommer hem till mig,och vi skall mysa och prata lite på tuman hand.
Skall be att vi ändrar på min balkong,jag har både soffa bord och 2 fotölöjer i korg förstås,det står på varandra tycker jag.
hoppas Du får trevligt i helgen.kram

Hajan sa...

Så illa skrivet fotöljer heter det
och dottern heter Mamma C.
rätt skall vara rätt

Vita små hjärtan sa...

Stort grattis på dig Vännen!
Kram Agnetha

Liten Bod sa...

Grattis! Stolen blir säkert jättefin. Kram Tina

Svart, vitt & rött sa...

Stort stort grattis från mig! Hämtpizza är ju perfekt när man fixar o donar. Stolen kommer att bli jättefin!! Tack för de fina kommentarerna hos mig, så spännande att se :-) Ha det riktigt gott nu! Kram

Nyanser av vitt sa...

GRATTIS Hannis. Pizza är väl en perfekt måltid ibland :O)
Stor KRAM
Agneta

STENLYCKA sa...

Grattis på din dag!
Härligt med sol. Jag vaknade till sol och klarblå himmel men nu regnar det. Hoppas det är över tills i morgon. Skall ta en sväng till staden och se om jag kan hitta mig ett par sandaletter.
Ha en fin dag i morgon!
Kram Raina

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hel och GRATTIS!!
Underbara kreativa Hannisbildet!! Jag ligger just nu på soffan i stugan barn å gubbe snarkar, med en iPhone e jag intexså kaxig, men halvsekel livet hos er mina bloggvänner!!
Detta e inte lätt? När telefonen lever eget liv! Halvser...Kram Monica

Kan inte rätta orden, men du förstår säkert

Tina sa...

Grattis grattis, i efterskott!
Hoppas du hade en fin dag och åt massor av tårta!

KRAAM

Stina sa...

Grattis i efterskott finaste Hannis.

Kram Stina.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis Hannis, lite i efterskott.
Bra val och måla stolen vit, kommer bli vackert.
Ha en toppendag i Sthlm
Kramar
AnnaMaria

Anna S sa...

Så fin stolen är och kommer bli!
Du är verkligen duktig på att göra om så saker blir fina.

Stort grattis på födelsedagen med! Låter helt rätt och avslappnat att käka pizza och ha fötterna på bordet. Så att man inte tar ut sej bara för att man fyller år litegrann. ;-)

Hoppas att du får en fin dag och att resan till Stockholm blir bra med!

Kram Anna S

Helena sa...

Grattis i efterskott!
Ha en skön helg!
Kram Helena

Fröken Grön sa...

Grattiskram i efterskott, Hannis! Hoppas du fick en fin födelsedag. Men vad kan väl vara bättre än ett målarprojekt?! =)

Må så gott!
/Anna-Karin

Mamma C sa...

Ett bamsegrattis till dig i efterskott. Ha en fortsatt fin och bra helg.
kram Mamma C

Fröken Fräken sa...

Grattis grattis!! Och du kan sannerligen konsten att få målande att se magiskt ut!

Börjar du trivas nu i ditt nya em? Ibland kan det ju ta ett tag innan man riktigt känner den där hemkänslan.. Jag har fortfarande inte ens fått något besked om när jag får flytta hem igen, och jag håller på att bli tokig av längtan. Nu på sommaren vill man ju verkligen vara hemma, njuta av balkongen, sitta ute, piffa och greja...