Förvaring

Det är ju tur att jag har vänner som har möbler står och skräpar. När jag
frenetiskt letade efter ett bra skåp på blocket och förstås inte hittade nåt,
så sa en vän : Mitt gråa då? Sagt och gjort, hon kom med det så nu står 
det "sovalkovs-delen" Äntligen ska pysselgrejorna packas upp & sorteras.
 Lite svagt grått, perfekt färg.
 Huvudet flyttades hit men nu är det tillbaka i hallen igen...
Igår fick jag hem två små säckar betong. Så nu ska jag äntligen prova.
Fick så bra tips av gulliga Monica så nu är det bara att testa sig fram!

Må så gott/ Kram Hannis

Ps. Anna.S, vet inte om du har ledigt men ha en go helg/ Kram

20 kommentarer:

Svart, vitt & rött sa...

Skåpet är ju kanon!! Att hon ville bli av med det?!?!! Passar in perfekt hos dig! Vad spännande med betongen! Kram

Nillis sa...

Fint skåp, bra med vänner :-) kram och ha en fin dag.

Anna S sa...

Tack! :-)
Ett sånt fint skåp och en sån tur att din vän hade ett på lager.
Det är kul att byta saker med vänner tycker jag. Passar fint hemma hos dej.

Det med betong är spännande. Har själv funderat på att gjuta t ex madonnor eller ljusstakar i det.
Alltid kul att ge sej in på något nytt och kanske bli uppslukad av det.

Hoppas du får en underbar fredag. Kram! :-)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fint! Perfekt för du kan ha saker uppepå också, det är bra med vänner som har passande möbler. Gjuta i betong tror jag är jätteroligt, och Monica är superduktig på det.
Kramar och trevlig helg
AnnaMaria

Tina sa...

Vilket fint skåp!
Jag är ju lite partisk eftersom jag har ett likadant, hihi.
En sådan skänk är svår att hitta till rimligt pris, så du kan skatta dig lycklig!

kram

pysseltanten sa...

Perfekt skåp juu...:))
Att gjuta i betong är riiktigt roligt!
Skulle egentligen varit iväg för ett par veckor sen, för betonggjutning i församlingshemmet här i byn...men blev tyvärr sjuk...:(
Ha en härlig helg!
O näää...det bidde ingen sol idag..så jag fick INTE prova nya bikinin...haha..
Kraam Git

Ellinor sa...

Hjälp! Hur är det möjligt att din vän inte ville behålla det skåpet själv!?! Det är helt underbart! Jag skulle verkligen kunna tänka mig att någon gav mig ett sånt också!
Och när det gäller din lilla hall; är den så liten? Jag tycker den ser helt lagom ut (enorm jämfört med min) och golvet är verkligen superfint. Det ser ut som att du kommit över en riktigt trevlig lägenhet!
Ha det gott i helgen!
Kram
Ellinor

MammaElva sa...

Snyggt skåp! Vilken tur att vännen hade det :) Önskar dig en fantastisk dag!

Fröken Grön sa...

Vilken übersnäll kompis du har som ger bort så fina möbler! (Har hon fått solsting??) Ett sånt skåp vill jag gärna springa på under mina loppisturer i sommar.

Passar på att önska dig en fin helg, Hannis!
Må så gott och njut av sommaren, oavsett väder och vind.

/Anna-Karin

LOPPISLIV sa...

Hejsan! Jättefint skåp du har där. Vilken lycka!! Och jag ser en fin pippi i tidigare inlägg, oj så vacker och vit dessutom, jättecharmig!! Ha nu en fin fredag! Kram Paula

Kia sa...

Passa bra där!!
Vad ska det bli för kul med betongen? Jag har ett JÄTTE rabarberblad som jag vill gjuta av bara för att det är så stort. : )

Ha en toppen helg!
Kram Kia

Johanna Stålros sa...

Blev ju jättebra vännen! Spännande med betongen;) Kram

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilket underbart skåp!
Ha en riktigt härlig helg!
Kram/Lena

Annie Karlsson sa...

Åh ett sådant vackert skåp. Tänk vilken tur att man har goda vänner;)

Önskar dig en härlig helg

Anci sa...

Vilket skåp och vilken vän !! Det är ju jättefint.

Kramar
Anci

Mamma C sa...

Så snällt av din vän. Skåpet var jättesnyggt. Ha en fin helg nu, faktiskt kämpar sig solen i genom de gråa molnen här just nu.
Kram Mamma C

Nyanser av vitt sa...

Så himla snyggt. Vilken gullig vän.
Ha en mysig pysselhelg.
Kram Agneta

Nyanser av vitt sa...

Så himla snyggt. Vilken gullig vän.
Ha en mysig pysselhelg.
Kram Agneta

Kavallinskan sa...

Jag älskar såna skåp, har ett liknande själv! Vilken bra vän som gav det till dig, passar jättebra!

Ha en fin dag!
kramar

KNORKAN sa...

Jag bara älskar skåpet! Så fint :) Kram Knorkan