Fågel minsann

Loppisfyndet var det. 
Jag har letat efter en fågel i över ett år, helst hade jag velat haft en större. 
Men dom kostar massor... Kliver in på loppisen och det första jag ser är den här, 
fjällripa eller snöripa. Jag högg den snabbt och sa högt ÄNTLIGEN! Att jag var 
nästan ensam på loppisen, med skitigt hår som stod rakt upp, röd av myggbett 
och hysterisk blick gjorde att killen bakom disken började se aningen förvirrad ut


Nu ska jag bara hitta en bra plats åt den.

Nästa gång ska ni få se en glimt av den lilla lägenheten som faktiskt börjar
bli klar eller i alla fall halvklar.Ni måste vara döless på detaljbilder från mig vid
 det här laget! Det är en utmaning det här med att bo i en etta. Även om det är en 
ganska stor och välplanerad etta så har jag insett snabbt att det behövs inte så
mycket för att det ska bli trångt och så vill jag inte ha det när jag kommer hem.

Kram Hannis

Ps. Anna.S, vad skönt att du hade en mysig midsommar!Kram!

16 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Håll i den så han inte flyger hit, en sån vill jag ha också. Där gjorde du sommarens fynd, det är hopplöst och hitta fina fåglar. Den här var så vit och fin.
Grattis till ett toppenköp!
Kramar
AnnaMaria

Tina sa...

Håller med AM, bind fast den!
Loppisfynd numero uno, enligt mig!

Kram på dig!

Kavallinskan sa...

Grattis till ditt fina loppisfynd! Vilken lycka!
Vi tröttnar aldrig på dina vackra detaljbilder...bara så du vet :)

Ha en fin tisdag!
kram

Svart, vitt & rött sa...

Hihi... lika galen som jag märker jag :-) Ja, vad gör man inte för att få något man tänkt på länge ;-) Verkligen jättefin! Det var nog meningen om att du skulle ha den! Jag skrattade högt när jag läste din beskrivning av ditt besök inne på loppisen. Hihi Kram

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Wow vilken snygging! "Plötsligt händer det" trots att man aldrigt trott på det! Detta är verkligen en sån där "pricken-över-i-grej"
- så grattis, fågeln är superläcker.

Han kan komma hem till mig på semester.

Ha det gott, kram Monica

KNORKAN sa...

Vilket fynd :) Kram Knorkan

Kia sa...

Har du fått pippi?! : )

Än är det väl inte för sent att åka på rid/språkresa, man lär så länge man lever!

Ha en toppen dag!
Kram Kia

@nettes lilla blå sa...

Vacker fågel

Kramar ♥

Änglarnas hus sa...

Hallooo Hannis!!

hihi..jag ser "den galna hannis" på loppissen framför mig..och vilket fynd sen då..den är hur vacker som helst!! Jag har aldrig sett en vit, uppstoppad fågel förut!!

Ska bli spännande att få se mer av din lya!!

må så gott!! Kram kram Sanne

Vit dröm sa...

Haha du är för rolig du, kan tänka mig att han undrade vad det var för tok som kom infarandes ;)
Vad kul att höra att du sparar mina recept! Hoppas några av dem även faller dig i smaken ;)
Ha en fin vecka söta du!
Kram Anna

Anna S sa...

LOL! Du är för rolig när du beskriver hur det gick till när du haffade fågeln. Har faktiskt haft tankarna på ett uppstoppat djur de senaste veckorna. Har läst att de absolut inte får dammsugas.

Alla runt mej tycker det är läskigt med uppstoppade djur, men för mej skulle det vara kul. Kanske en vacker fågel som levt länge eller en liten iller.

Kram Anna S

Nillis sa...

Åh vilket fint fynd, vad roligt att du hittade en fågel då. :-) Dina bilder är så vackra, de tröttnar man inte på. kram

Ellinor sa...

Visst är det ljuvligt när man hittar det där perfekta fyndet! Fin liten fågel! Och jag kan tänka mig att den smälter in bra!
Och jag är inte trött på dina bilder!
Må gott!
Kram
Ellinor

Ellinor sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Vitt hus med svarta knutar sa...

Fågeln är helt ljuvlig, ett loppisfynd jag verkligen är avis på! Det ska bli kul att få se lite mer av ditt boende...

Ha en fin fortsättning på veckan!
Kram,
Regina

Monkan sa...

Det är ju det som är så fantastiskt med loppisar, folk sparar på de konstigaste saker, sorry :) och tar med på loppis ifall det skulle kunna finnas en intresserad köpare. Inser att jag är lika kass på fåglar som på blommor... Min första tanke var duva, helt fel alltså. Men jag tänkte direkt på duvorna i Bröderna Lejonhjärta och fick positiva vibbar :)

Okej... Säga ÄNTLIGEN högt på loppis kan nog helt klart konkurrera med... vakta bord! Nej, har inte glömt det än :)