Divanen...

Nu ska det sluta tjatas om denna divan! Och istället komma till skott. 

Jag brukar sällan tveka när det gäller att göra om möbler. Skälet till att jag väntat med 
den här har  varit :Vilket tyg ska den kläs i och fy 17 vilket jobb med alla dessa spikar! 
 Nu har jag hittat tyget hos Sandra,ett gammalt madrassöverdrag. Och all gammal klädsel 
är borta. Det hade ju varit snyggt att ha kvar domestiken men ack så stickigt i baken...

Jaha, då var det bara att sätta igång då=))

Kram Hannis

Ps. Anna.S, din kram får du här!
Ps igen, Rolle tackar för alla hälsningar. Han ligger just nu i sängen och snarkar.

21 kommentarer:

LOPPISLIV sa...

Godmorgon Hannis!! Det kommer att bli kanonfint när du är klar, du är så duktig. Superfint tyg du har hittat till divanen. Tänk sen vilken lycka att kunna vila ut i den när du är klar :-))

Ohhhhh jisses så söt liten vovve du har, att ha hund är ju bara helt underbart, man blir så glad..och så kommer man ju ut i både ur och skur...friskvård :-))

Kraaaam Paula

Stina sa...

Hej vännen!

Ser att du blivit med hund...det bästa och trognaste sällskap man kan ha, söt är han också :)
Ser fram mot att få se soffan omklädd och klar.

Hoppas du har en skön söndag.

Kram Stina.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var ett bra tygval, kommer bli superfint. Och vilket jobb, men det blir en unik vacker möbel.
Kramar
AnnaMaria

Tina sa...

Den blir underbar, Hannis!
Det var fina former på divanen, inte dumt att kunna slänga sig på den sedan...oh la la!

kramen

Lantliv i Norregård sa...

Vilken fin, vill ha:))

Vilken lycka med lilla vovven!!
Kram Malin

Svart, vitt & rött sa...

Så käckt att använda ett madrassöverdrag. Himla fiffigt!! Det blir kanon! Vad duktig du är!! Det skulle jag aldrig kunna ge mig på! Kram

Miras Maräng sa...

Så kul att du blivit med hund!!! Och så söt!
Soffprojektet ror du iland såklart men kan tro att det tar en liten stund. Kommer bli fint!

Fröken Grön sa...

Din brunögda nya kärlek är fullkomligt bedårande! Jag vill också ha hund... Men avvaktar nog tills sambon eller jag har vettigare arbetstider.

Divanen kommer att bli superläcker! Jag är full av beundran över ditt mod och kunnande. Ska bli toppen att få se det färdiga resultatet sen!

Ha en fin söndag!
/Anna-Karin

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
denna galet regniga söndag!! Fattar inte hur mycket det kan regna, tar liksom aldrig slut. Jag och skruttan har sovit länge länge denna morgon och snart är det kalas för hennes del. Vet inte riktigt vad jag skall hitta på? Inomhusaktivitet verkar given, suck!

Soffan kommer att bli superläcker! De där madrassöverdraget är häftigt.Perfekt väder för inomhus-projekt, som sagt. Du är jätteduktig på att få till det där lilla extra!

Du skall se att din Dr-blomma tar sig... jag köpte en stor fin Mårbacka för en tid sedan. Så hälsade syrran på - hon "slaktade" hela blomman (tyckte jag) och vips så var det 5 Mårbacka istället för en! Och nu har de små rackarna börjat blomma... snart får de flytta till stugan.

Ha det bra kram!
Monica

Kavallinskan sa...

Jag är såååå avis på din fina divan :) Den kommer att bli så fin!

Ha en finfin söndag!
kramar

Anna S sa...

Fina Rolle.
Jag tror att soffan kommer bli väldigt fin med madrass-tyget på.
Låter skönare utan det som sticks.

Kram tillbaks till dej! Hoppas du har en härlig söndag.

Kia sa...

Hej tjejen!
Spännande med hund. Hur gammal är han?

Har du börjat bo in dig nu?
Ha en toppen söndag.
Kram Kia

annashusidingtuna sa...

Hej!
Tjata på du om din fina duvan mig stör det då inte!
Men jag förstår att du tvekar för det verkar vara ett mastodont jobb.
Ska bli kul att se den klar.
Kram Anna

Nillis sa...

Den är sååå himla fin! Lycka till, kram

Systrarna Karlsson sa...

Åh så vacker den kommer bli och åh vilken härlig lite vovve du skaffat;) Ser fram emot att få följa med er alla tre;)

Önskar en härlig kväll
kram

Mamma C sa...

Ska bli spännande att se din divan i sin nya dress.
Kram mamma C

Loella sa...

Jag tycker du kan fortsätta tjata lite till om divanen, för den är underbar, och jag vill gärna se den färdig också. =)

Perfekt tyg har du hittat!
Lycka till

Kram gumman

Loella sa...

Jag tycker du kan fortsätta tjata lite till om divanen, för den är underbar, och jag vill gärna se den färdig också. =)

Perfekt tyg har du hittat!
Lycka till

Kram gumman

Loella sa...

Jag tycker du kan fortsätta tjata lite till om divanen, för den är underbar, och jag vill gärna se den färdig också. =)

Perfekt tyg har du hittat!
Lycka till

Kram gumman

Loella sa...

Jag tycker du kan fortsätta tjata lite till om divanen, för den är underbar, och jag vill gärna se den färdig också. =)

Perfekt tyg har du hittat!
Lycka till

Kram gumman

Anki sa...

Jamen, hur snygg blir den då?!...åh vad jag vill ha!
Har kikat på dom madrassöverdragen jag med, perfekta till att skydda soffan med när "ulvarna" går lös!
Semester eller?

Sköt om dig!
Kram kram!