Börjat fixa sovalkov

Eftersom att jag numera bor i en etta så måste jag ju fixa till någon typ av sovalkov.
Rummet är stort men jag vill inte att sängen ska vara synlig, framför allt inte i centrum.
För att ha kvar känslan av luft så fick det bli tunt vit tyg hängandes i stång från taket.
 Det jag behöver nu är att hitta någon typ av skänk/ byrå att ha där pallen
står nu. Inte mycket förvaring här så jag vill ha något som sväljer mycket.

Och jag vet, inga helhetsbilder utan bara ett smakprov. 
Målet är att bli klar med just det här till helgen. Det var ganska mysigt att krypa in 
bakom allt tyg för att sova. Mjuk känsla är fortfarande tema hos mig, lugn och ro.

Annars så väntar jag ivrigt på att sommaren ska komma tillbaka.
Börjar min semester om 1½ vecka!

Kram till er/ Hannis

Ps. Anna.S Hoppas att du har det bra på alla sätt.Kram!




22 kommentarer:

Anki sa...

Jag vet att det blir såå fint, du är ju bra på sånt där!
Verkar jättemysigt bakom det tunna tyget och det ska bli spännande att se helheten!

Hör av dig när du kan!
Goa kramen!

Tina sa...

Klänningen hänger så vackert där..
Kommer att bli kanon men lite förvaring också, så fint o praktiskt det kommer att bli!

Blågul kram

Nyanser av vitt sa...

Jättefint och rogivande
Kram Agneta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så vackert med tyget som faller ut över golvet, där gjorde du en väldigt fin sovhörna. Fin pall har du ju också.
Ha en bra nationaldag
Kramar
AnnaMaria

Svart, vitt & rött sa...

Det kommer att bli superfint! Du inreder med känsla för färg, form och inredning så jag är övertygad om att det blir bra. Kram

Fröken Eila sa...

Vilken mysig sovalkov du gjorde av det vackra tyget. Det kommer att bli superfint hos dig!
Ha en fin nationaldag!
kram

Anci sa...

Du får det att se både vackert och mysigt ut ! Det är rofyllt med de milda färgerna.

Kram
Anci

MammaElva sa...

Tror det blir riktigt fint det där du. Och klänningen! Den vill jag ha!! Ha en fin dag!

Mamma C sa...

Ser supermysigt it det lilla du visar. Får verkligen hoppas på att sommaren snart är tbax.
Kram Mamma C

Anna S sa...

Så fint du har det och får till det!
Jag har funderat på sovalkov också. Snyggt blir det säkert hos dej med det luftiga tyget och sakerna som passar till så bra.

Kram tillbaks till dej :)

Loella sa...

Hej Hannisen!

Tack tack snälla rara du för pepp och värmande ord inne hos mig....jag vet ju att du hamnade i en liknande situation som mig, och också du vet att magkänslan leder en rätt...

Så mycket som har hänt hos dig under tiden...Ska bli spännande att se ditt nya hem växa fram och det kommer bli så fint så fint..

KRAMISEN!!

Loella sa...

Hej Hannisen!

Tack tack snälla rara du för pepp och värmande ord inne hos mig....jag vet ju att du hamnade i en liknande situation som mig, och också du vet att magkänslan leder en rätt...

Så mycket som har hänt hos dig under tiden...Ska bli spännande att se ditt nya hem växa fram och det kommer bli så fint så fint..

KRAMISEN!!

tinajo sa...

Är helt övertygad om att du kommer få till det jättebra! :-)

Enkel stil sa...

Ser så fint ut. Ska bli spännande att få se lite till så småningom!
Kram Anita

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Så fint det blir! Det skira tyget passar dig så perfekt. - Det är verkligen du.Jag är övertygad om att du kommer att få till det sååå bra.

Jag längtar också efter den riktiga sommaren. Men idag så hade vi helt underbart väder ute på ön. Men dessvärre så blev det ganska tidig hemfärd för att lämpa av gubben på jobbet.Nu vilar jag min ledbrutna kropp.

Kram Monica

Ellinor sa...

Visst känns det underbart att semestern är inom räckhåll. Jag börjar tisdag före midsommar så typ samtidigt skulle jag tro!
Det ser verkligen skirt och ljuvt ut. Kommer bli hur bra som helst tror jag! Snyggt med provdockan också!
Ha det gott och snart är det helg!
Kram
Ellinor

Systrarna Karlsson sa...

Åh så vackert med allt tyg, som en prinsessdröm;) Ser ut som ett mycket vackert hem du börjar få ordning på.

Önskar dig en härlig dag
KRam

Hajan sa...

Det var ju väldigt praktiskt att
avdela med tyg,tunnt och skirt,mycket bra.
Det kommer att bli så bra,om man känner Dig rätt,det fixar Du.
kram från tanten

Anki sa...

Haha, jag hoppas verkligen att det är din lur för min är ny...fast med mitt flyt så...
Ja vad är det för fel med syrenerna, jag får ju knycka nya hela tiden, hmm!

Ha det gott nu & kramen!

Nillis sa...

Mysigt med tyg sådär, påminner om princessängsdrömmen från barndomen :-) Kommer bli superfint hos dig, det är jag säker på. kram

Industri house sa...

Hej hannis! Snyggt som bara den kommer det att bli! Du har så fin smak! Ser verkligen fram emot att få se fler bilder så småningom..men visst är det bra när man vet hur man vill ha det, och så får det hellre ta ett litet tag. Huvudsaken är ju att man blir nöjd. Kram på dig/jessica.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Man känner sig nog lite mer skyddad bakom lite tyg... när det är ett stort rum. Jag tycker det ser fint ut!
Kram
Marie