Vad tänkte jag med det här?

Jag rensade igenom mina pysselgrejer och hittade det här. En tanke måste
jag ju ha haft med det men har inte en aning idag. Så jag får väl se det som
dekoration helt enkelt. Ganska fint på ett litet rostigt fat blev det i alla fall.

Just nu är det ganska kaosigt...Två veckor kvar innan flyttlasset ska gå.
Jag är långt ifrån färdig och är så förbaskat trött så jag skulle kunna sova
ståendes. Försöker se det som lyxproblem för det är det egentligen. Men
det ska bli skönt när det är över. Och få ställa sig i ett badrum och njuta av
att slippa se mögel bland annat. Och kunna pyssla lite i lugn och ro igen.

Men nu är det helg igen! Och jag startar lördagen med att gå på jobb-kurs
och på söndag ska jag stå på loppis med en vän. Jag gillar att stå på loppis.
Snacka med folk, dricka kaffe och kika på vad andra har med sig. Och att
komma hem med något trots att man ska sälja är väl nästan en regel eller hur?

Tack för alla era fina kommentarer/ Kram Hannis


22 kommentarer:

MammaElva sa...

Att flytta är en pärs! Men som sagt skönt när det är över. Och så brukar man ju få en massa rensat. Då brukar man även hitta saker som varit försvunna eller (som du) sånt som man inte vet varför man sparat.
Ha en fantastiskt dag! Låter som om du ska ha en fin helg med...
//Elin

Tina sa...

Absolut, det är ju det som är hela grejen! Annat går ju inte för sig bara...hihi.
Hoppas du hinner ladda lite energi också, det brukar ju vara lite tufft på sluttampen. Men sen så, då kommer det att bli så bra!

Ha en go fredag och helg!

Levindas Värld sa...

Haha jo det där känner man ju igen :) Vafasen tänkte jag här??!!! Så kan jag tänka när jag ser nån pryl som jag köpt nångång men sen glömt bort syftet med köpet...haha! Jasså du ska stå på loppis, va roligt!!! Jag älskar också att stå på loppis! Det är så himla trevligt och roligt att få prata med massa folk, sälja, fika och förhoppningsvis köpa med sig nån liten grej hem också :)

Önskar dig en fin helg :)

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken fin färg det blev på klänningen! Jag har också färgat med te...och med svarta vinbär som gav en ljungrosalila färg. Vilket fint litet arrangemang du gjort.

Jag vågar inte tänka tanken på att flytta. På de år vi bott här har vi samlat på oss sååååå mycket saker, har alldeles för svårt att slänga något=)

Önskar dig en underbar fredag och helg!
Kram,
Regina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Man har mycket i sina gömmor, jag vet inte riktigt vad detta är du visar... en frökapsel kanske.
Loppis kommer bli kul, och så bra sätt för och rensa förråden.
Ha en fin helg
Kramar
AnnaMaria

Systrarna Karlsson sa...

mmmm Jag brukar kalla sådana loppisar för bytarmarknader;) Syftet är inte att komma hem med pengar utan att ha sålt saker så att man kan köpa andra saker av andra som säljer;) Perfekt.

Härligt att det ändå går framåt i flytten och att den snart är där så att du kan pusta ut.

Ta hand om dig
KRam

Vit dröm sa...

Vad kul med loppis! Hoppas du tjänar dig en hacka och att du kommer hem med ett å annat loppisfynd ;)
Ha en jättemysig helg!
Många kramar Anna

Nillis sa...

Att flytta är hemskt! Men kul då alla dina fina saker är på plats och du får inreda igen. :-) Loppis är bara underbart, klart det är en regel att få med sig något fint hem haha. kram

Anki sa...

Haha, tänker du?...jag trodde det bara blev, fniss!
Nice att stå på loppis, skulle jag med behöva...hoppas du får sälja massor och hittar nåt fint själv oxå!
Det blev sent igår, men jag provar att ringa i helgen!

Sköt om dig och kramen!

Hajan sa...

det är inte klokt den första Juni har jag bott här i 2 år efter min flytt.Jag har fortfarande 6 flyttkartonger som vi inte packat upp än.Det konstiga är tycker barnen och jag,att jag inte saknar
något
kramar Hajan

Nyanser av vitt sa...

Det är en regel Hannis :O)
Ha en lycka loppishelg.
kram Agneta

Mamma C sa...

Gillade när jag for runt på marknader och sålde mina smycken. Gillade hela komersen som blir och är på stället. Ha en toppenfin helg.
Kram Mamma C

Ellinor sa...

En mil låter... oöverstigligt långt!
Förstår om du har kaos hos dig nu. Så det gäller ju att hålla siktet inställt på att det blir bra sen! Men det låter ju som att du får lite mys i helgen i alla fall!
Ha det så gott!
Kram
Ellinor

Fröken Grön sa...

Flyttstöket avundas jag dig inte, men å andra sidan är det ju vansinnigt kul att få ställa iordning helt från början på ett nytt ställe. (Har jag fattat rätt att det bara är tillfälligt och att du ska tillbaka till din gamla lägenhet senare framöver?)

Att stå på loppis brukar verkligen vara jättekul. Att man handlar mer än man säljer ibland är absolut helt OK, hihi! (Man får se det som en god gärning mot de andra loppisknallarna.)

Helgkram till dig!
/Anna-Karin

Kia sa...

Är du säker på att du tänkte något med den då? : )Du kanske bara ville ha den.

Loppis skulle jag behöva stå på men inte för att få hem något.

Ha en toppen helg!
Kram Kia

tinajo sa...

Usch, det är jobbigt att flytta ifrån något (men kul att flytta IN i något nytt), ryser bara jag tänker på flyttstädning... :-D

Hoppas du haft det kul på loppisen!

Industri house sa...

Ett ljuvligt stilleben :) Älskar rosten :) Förstår att du är trött det tar mer än man tror att flytta! Vi bor nu i vårat fjärde hus, och även om jag gillar känslan att flytta till något nytt, så är ju själva flytten väldigt jobbig.. Hoppas du får vilat upp dig lite emellan, kram jessica :)

Fröken Eila sa...

Ha en fin loppisdag!
kram

Mina finaste... sa...

Kan tänka mig att det ska bli skönt att slippa mögel. Hoppas att du haft en fin helg! Stor kram

Rosor och Spetsar sa...

Hoppas det gick bra på loppisen, visst är det kul, jag ska vara med på en nästa helg så nu behöver jag rensa.
Vad snygg din klänning blev med tefärgningen och vilka fina spetsar den har.
Lycka till med flytten
Kram
Annelie

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det är jättejobbigt att flytta. Man ska ta så många beslut, om man ska spara eller slänga bort, och det tar på krafterna :)) Allra helst när man är velig och gillar prylar.
Jag undrar vad det är för nånting du har där... Du kommer nog på något bra snart.
Kran
Marie

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Kran !!!!
Det är ju tur man kikar ibland vad man skrivit... :))
Min kran sitter i alla fall mitt i plytet, och den droppar emellanåt, den är lite dåligt tätad den här årstiden...
Kram ska det naturligtvis vara :))
Kram
Kram
Kram
Måste öva mig lite :))
Marie