Koppar

Visst är hon fin min docka! Trodde väl aldrig att jag vid 41-års ålder skulle 
bli förälskad i dockor men man slutar tydligen aldrig att förvånas, eller hur?

I söndags stod jag på loppis och självklart så hade våran bordsgranne
jättefina saker. Jag fick hejda mig själv men dom här kopparna köpte jag direkt.


Just precis nu så öser det ner regn...Jag har haft en sån där dag som har varit 
ganska galen. Mycket att göra, regn på vägen hem, matkassen gick sönder, 
glömde plånboken, tappade en liter mjölk i golvet. Egentligen har jag massor att 
göra men stress är aldrig bra så jag tog ett bad istället och tände ljus i röran. 
Några djupa andetag och nu känns det bra igen. 

Nu, dyka ner i sängen/ Kram Hannis

Ps. Anna.S, jag är så glad att du hänger här ibland, Kram!

19 kommentarer:

Tina sa...

Åh, nej en sådan dag..hoppas den slutar bättre och att du somnar gott nu! Fina koppar!

Kram o nattis

Vita små hjärtan sa...

Härligt att kunna koppla av så.....
I morron är en ny dag...
Kram Agnetha

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Du dom här kopparna hade helt klart följ med mig hem. Ursöta och lite mulligt gosiga.
Klokt av dig att ta ett bad med tända ljus och komma ner i varv.
Kvällskramar från Maria

Stina sa...

Tur att du kröp ner i badet
innan det hände något mer.
Söta koppar du fick med hem.

Största kramen till dig.

Nillis sa...

Hihi bra lösning på den dagen. Saknar badkar här.. Kopparna hade jag med köpt, supersöta. kram

Johanna Stålros sa...

Vacker docka, och fin fina kaffekoppar!
Kramar

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Såna där dagar blir det ibland, men efter en sån brukar det komma en toppendag. Fast det ser ut som regnet hänger kvar idag också.
Kopparna är jättefina, ett kanonfynd.
Kramar
AnnaMaria

Blommiga Rutan sa...

Hej!
Helt rätt av dig att koppla av och krypa ner i badet! Att koppla av lite gör ju ofta att allt känns lite bättre en sådan dag som du haft!

Fina koppar, och en helt underbar docka! Så roligt att din gammelmormor haft den! Helt fantastiskt!

Kram Anncathrine

Maria sa...

Bra strategi, att ta ett bad för att varva ner :)

Verkligen fina koppar, så jäkla kul att loppissäsongen dragit igång igen!

Kram
Maria

Anki sa...

Hihi, låter som en typisk Ankidag...
Jäklar vad roligt att stå på loppis, har en massa skit jag skulle behöva bli av med jag med!
Ja flytten börjar väl närma sig nu, det är väl bara ett par veckor kvar eller?
Försökte ringa dig men det kopplar inte fram...säkert min tel som strular! Väntar på en ny, men tills dess får jag hålla tillgodo med eländet, fniss...

Sköt om dig hjärtat & kramen!

Kia sa...

Själv gillar jag dockhus. Har ett höghus som min morfar gjort till mig som ska inredas och sen min mormors gamla stuga som hennes pappa gjort till henne av en sockerlåda. Svårt bara att hitta vilken stil man vill ha.

Ha en toppen kväll!
Kram Kia

Mamma C sa...

Efter en sådan dag är det inte alls fel att krypa ner i ett varmt bad och bara pusta ut.
Kram Mamma C

Anna S sa...

Hej Hannis, jag vet vilka dagar du menar.. när allt som kan gå fel mycket riktigt gör det. Tur i oturen att inte alla dagar är såna. ;-)

Vad kul att du kunde fynda på loppis medan du själv sålde. Grattis.

Kram tillbaks till dej, hoppas helgen blir lugn om du vill. !

Systrarna Karlsson sa...

Vilka vackra koppar, härligt när grannen har något man kan "byta" med;)

Nej stress är aldrig bra så där gjorde du ett bra val med badet och de tända ljusen det brukar vara den rätta medicinen.

Önskar dig en härlig helg med inte allt för mycket regn

Kram

Anci sa...

Skönt att vi aldrig upphör att förvånas ! Kärlek finns i många former.

Gillar kopparna t ex :)

Kram
Anci

Giancarlo sa...

Felice giornata...ciao

Industri house sa...

Hoppas dagen slutade bättre för dig! Tråkigt när allt går fel..Ursöta kaffekoppar du fick tag på :) Ha det gott nu i helgen och bara mys :) Stor kram på dig hannis!jessica.

Vintage House sa...

Hoppas du fick en bra dag idag...
superfina koppar,,,,
ha en härlig helg
kram
sandra

Fröken Grön sa...

Ett klokt sätt att hantera stress, Hannis.
Hoppas helgen blir avkopplande och skön, och att du får tillfälle att dricka riktigt mycket kaffe i dina fina loppiskoppar!
/Anna-Karin