Färga med te

Japp, jag köpte en klänning för ganska länge sen bara till dekoration.
För 80:- kan man göra sånt men när den kom så visade det sig att den inte 
var helt vit utan vit med spår av blått i. Fick tipset att färga den med svart 
te för att få en lite annan nyans på den. Tog det billigaste te jag kunde hitta 
och ner med den i badkaret, blev lite feg så jag startade med ca 2 timmar.
Men nog blev det skillnad! Och jämt blev resultatet.


Funderar på att kasta i den i ett te-bad igen för att få en mörkare nyans.
Miljövänligt och billigt. Så nästa projekt blir att testa på stuvbitar av linne. 

Hörrni, nu är det ju Maj! Härlig känsla det=))

Kram Hannis

Ps. Anna.S Hoppas att du haft det bra över valborg/ Kram

19 kommentarer:

Tina sa...

Det var som attan, den blev ju kanonfin! Hur mycket te använde du?
Funderar på doften också, en rooibos jordgubbsklänning hade vart något!
Så snygg den är i skärningen också..

kram på dig

MammaElva sa...

Häftigt! Att det fungerade så bra.
Hm, nu vill jag också testa. Men på vad?....
Ha en fantastisk, underbar dag! //Elin

Så Vitt Jag Vet sa...

Va färga med te... Helt underbar färg blev det .
Klänningen är ju så otroligt vacker!
Krama
Sanne

Systrarna Karlsson sa...

Men så vackert... Färgen är helt ljuvligt och så miljönvänligt med;)En mycket smart idé

Önskar dig en härlig andra dag på den ljuvliga månaden maj

Kram

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Halloj,
Så snyggt!! Visste att man kan men aldrig provat själv. Klänningen ser ut som en midsommardröm, så den får du dansa över ängarna med på midsommarafton!!

jag har tillbringat min helg på ett arbetsläget (vårt lantställe) men det har varit toppen trots en värkande kropp.

Nu är det bara tre dagar och sedan helg, igen!!
Kram Monica

Kia sa...

Luktar den te också? : )
Kul att färga med alternativ. Läste att nån färga med blåbär. Man tagar vad man haver!

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Nillis sa...

Men gud vilken fin klänning då! Hur hittar man en sådan pralin för 80 kronor? Jisses! Färgen blev superfin med teet. Hoppas du får en härlig dag, kram

Anki sa...

Snyggt vännen, som allt annat du lägger tassarna på! Nu ska jag oxå testa, måste bara gräva fram nån gammal trasa först, fniss!

Sköt om dig!
Kraaam!

Jenny sa...

Hej!

Vilken fin blogg du har! En riktig inspirationskälla!

Oj, färga med te? Så snyggt! Jag ska prova på en gång!

//Jenny

Anna S sa...

Hej Hannis, så fint resultatet blev på klänningen. :-) Smart att färga sådär miljövänligt med. Tror att den kan bli snygg i en mörkare nyans med.

Hade en fin helg och Valborg.En utgång och en heldag i parken igår med en vän + hennes döttrar.

Hoppas att du får en fin vecka och att solen skiner på dej. Jag tycker också att det är härligt att det är maj nu.
Kram

Jenny sa...

Nu har jag färgat och gjort mig en blomma! Tack för tipset! Det satte verkligen guldkant på en VAB-dag!

http://ruinromantikern.blogspot.se/2012/05/blommande-var.html

Fröken Fräken sa...

Spännande! Du sköljde aldrig av den efter badet eller? Doftar det mycket av teet? Inte för att jag just nu har något badkar att färga i, men någon gång får jag väl tillbaka mitt badrum.. (sa hon liiiiidande :-D )

Nyanser av vitt sa...

fint Hannis. Aprikos :O)
Kram Agneta

Mamma C sa...

Så himla snyggt det blev. Färgen blev kanonfin. Härligt att vi är inne i Maj månad tycker även jag.
Kram Mamma C

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag har sett mycket på teatern som färgats med thé, och det blir bra.
Idén med linne var bra, klänningen blev jättevacker.
Kramar
AnnaMaria

Anki sa...

Ja du, om det bara vore katten, det hade liksom räckt där...men tamejfan nu börjar det igen!
Kanske ringer en sväng ikväll om du är hemma?!

Goa kramen!

Fröken Eila sa...

Va fint det blev, helt ljuvlig färg!
Kram

KNORKAN sa...

Vilken ljuvlig klänning. Visste inte att man kunde färga på det viset, tack för tipset! Stor kram

Miras Maräng sa...

Jättevacker nyans, vilket bra tips!!!! Vilket kap, så fin klänning!

Lycka till nu med inflyttningen! Kram